Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din Les Paul


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Ok, jeg er svak for "burst", og dette er vel så nærme jeg kommer tror jeg.

Det var egentlig ikke meningen at den skulle se ut som en "Pageburst", men for å finne ut av hvilken pickup som sto bak måtte dekselet av.

Den er bygget av Tom Bartlett for noen år siden. Første eier lagde selv neckpickupen der han brukte tråd og magnet fra 50-tallet, montert "Peter Green´sk". Bak fant jeg en T-top fra 60-tallet. Poter er datrert 1959. Caps er gamle Astron. Ellers er det en Faber bro og Brazilian board.

En utrolig lettspilt og god gitar. Nr1 rett og slett!

Siden den falt i smak greier dere et bilde til ;)

Kjøpt fra en AC/DC opphengt gitarist fra Sandnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye pent her! Les Paul er jo sammen med Telecaster det feteste gitardesignet som eksisterer! ;)

Skal ha litt kosetid med gitarene i morgen, lodde litt og fikse litt, så skal se om jeg får tatt bilde av japaneren min, en overdrevent glorete og gullbefengt Heerby fra '79 ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg er svak for "burst", og dette er vel så nærme jeg kommer tror jeg.

Det var egentlig ikke meningen at den skulle se ut som en "Pageburst", men for å finne ut av hvilken pickup som sto bak måtte dekselet av.

Den er bygget av Tom Bartlett for noen år siden. Første eier lagde selv neckpickupen der han brukte tråd og magnet fra 50-tallet, montert "Peter Green´sk". Bak fant jeg en T-top fra 60-tallet. Poter er datrert 1959. Caps er gamle Astron. Ellers er det en Faber bro og Brazilian board.

En utrolig lettspilt og god gitar. Nr1 rett og slett!

Siden den falt i smak greier dere et bilde til ;)

DSC_0050.jpg

Flere bilder! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.