Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis din Les Paul


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Da burde du ringe Gibson sporenstreks siden samtlige 'Beanos' har den samme flame/plaintop-greia. ;)

Hehe.....ja du har nok rett :D

All 500 have a subtly figured maple top with Antiquity Burst finish, period-correct hardware (including Clapton’s own upgrade to Grover tuners), and two of Gibson’s finest reproduction PAF-style humbucking pickups.

Men jeg mener jeg har lest flere plasser at orginalen er en plaintop :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Correct me if I'm a wrong, men en typisk 1960-burst skal vel ha en grad av flammer? Plaintop er jo hovedsakelig et 1958-fenomen?

I mitt hode har du helt rett, men i følge noen les paul fora så sies det at denne var plain top og at clapton selv sier at den var det. Men regner jo med at reissuen er slik clapton husker den og den da ble en delt flamme/plain sak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at de har gjort den slik Clapton selv husker den, men at det er store muligheter for at han husker feil.

Som nevnt så finnes det ikke mange bilder av den, og de som finnes er av ganske kjip kvalitet, så helt umulig å si hvordan den faktisk så ut.

Jeg syns de har laget en fin gitar, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at de har gjort den slik Clapton selv husker den, men at det er store muligheter for at han husker feil. Som nevnt så finnes det ikke mange bilder av den, og de som finnes er av ganske kjip kvalitet, så helt umulig å si hvordan den faktisk så ut. Jeg syns de har laget en fin gitar, jeg.

Gitaren er jo helt nydelig den, og at clapton husker hvordan den var er vel noe usikkert med tanke på hvordan rockerene kjørte på med rockesnop den gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.