Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Jeg satt og kikket på de utmerkete nettsidene til den kjente gitarreparatøren Frank Ford her, fordi jeg leter etter banjostoff. Da snublet jeg over noe jeg ikke var klar over.

Gelatin som man kan kjøpe i matbutikken er akkurat det samme som "hide glue". Det ante jeg ikke. FF skriver at det blir dyrt hudlim, men for oss nordmenn som må betale frakt for å handle det fra USA, så blir det trolig ikke så ille. Linker:

http://www.frets.com/

http://www.frets.com/FretsPages/Luthier/TipsTricks/KitchenGlue/kitchenglue.html

En liten advarsel- begynner du å lese på disse sidene, så går timene.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lime sammen gitarer. Hudlim foretrekkes av mange. Det er en gammel og velprøvd limtype, som blant annet har en del fordeler som mange andre limtyper ikke har. Den har lang åpentid, lager veldig sterke fuger, og kan "åpnes" igjen mange år etter at ting ble limt sammen. Dette kan for eksempel være veldig bra hvis man har en dyr akustisk gitar, som gjerne varer veldig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lime sammen gitarer. Hudlim foretrekkes av mange. Det er en gammel og velprøvd limtype, som blant annet har en del fordeler som mange andre limtyper ikke har. Den har lang åpentid, lager veldig sterke fuger, og kan "åpnes" igjen mange år etter at ting ble limt sammen. Dette kan for eksempel være veldig bra hvis man har en dyr akustisk gitar, som gjerne varer veldig lenge.

Nei! Hudlim har ekstremt kort åpentid (type 30 sekunder), men du kan forlenge den noe med varme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.