Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Suhr gitarer - noen i Norge som selger dette?


tommy_sn

Anbefalte innlegg

Noen ganger trenger man litt ekstra inspirasjon og da er en ny gitar/boks/amp akkurat det som gjør at man kommer igang igjen ...

Heilt enig med gtrman!

Men la oss ikkje gløyme at gode gitaristar får meir ut av ein god gitar enn mindre gode.

Ein nybegynnar treng ikkje ein gitar til 20K.. End of story!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger trenger man litt ekstra inspirasjon og da er en ny gitar/boks/amp akkurat det som gjør at man kommer igang igjen ...

Luksusproblem ass.

Og jeg har tydligvis en mangel på inspirasjon utav en annen verden..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt at folk brenner av masse tusen kroner på unødvendig utstyr når dem knapt kan spille.Kjenner ett par av dem. Noen tror at man kan "kjøpe" seg til å bli bedre gitarist. Sånn er det ikke. Er masse øving som skal til. Får litt hakaslep når folk som nesten ikke har spilt noenting kjøper seg svindyre customgitarer,axe fx og masse butique greier.

Det er mye mer imponerende å spille bra på low end gear, en å spille rævva på high end rig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spille dårlig på hi-end utstyr låter faktisk ofte dårligere enn på crappy utstyr.

F,eks så er Suhr pickupene mer avslørende i forhold til picking-slurv siden de låter så klart.

En dårlig gitarist vil jo låte bedre på en billig Pod kontra en Hi-end Diezel eller en gammel

Marshalltopp som blottstiller teknikken på en helt annen måte.

Så det å kjøpe seg god lyd hvis man ikke kan spille er en håpløs tankegang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, de fleste får seg en støkk når de går over fra digitalamp til rør.. :)

Japp! Skal sies at det er forskjeller der og da.

Axe FX og Kemper er noe helt annet enn Pod og BOSS GT.

Har noen elever som som er oppvokst med div poder og de greiene der lurer mange til å tro at de spiller bedre

enn de egentlig gjør, shredding på Pod kan jo få "hvem som helst" til å høres ut som Lane eller Holdsworth! ( en LITEN overdrivelse men.. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var ung gikk det i billig utstyr for det var alt man hadde råd til ... nå som godt voksen og orden i økonomien... da har man råd til å unne seg litt luksus.

Trenger selvsagt ikke en Suhr til men bedre å bruke penger på musikkutstyr enn dyre møbler/biler/båter osv ...

Skjønner selvsagt at man ikke blir en bedre gitarist av det .. eller jo kanskje litt da man spiller litt mer når man har masse fet utstyr å spille på ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man forsvare at man ønsker å kjøpe dyrt utstyr?

Har man råd til det og får glede av det så hvorfor ikke?

Der selvfølgelig fort gjort å få GAS av å se på internett for så når man kjøper utstyret så tenker man at dette hadde man egentlig klart seg uten.

Personlig så har jeg spilt i tre år og har allerede gått til innkjøp av en Gibson Traditional og en Jeff Beck Strat. Evnene står vel strengt tatt i forhold til lekegitaren som jeg kjøpte til dattera mi. Men det hadde ikke vært like gøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man forsvare at man ønsker å kjøpe dyrt utstyr?

Det er vel ikke så mye snakk om det.

Min kommentar var med til folk som skriver om hva de "trenger" eller hva slags "behov" de har as if it makes any føkking difference. Jeg har alltid hevdet at kjappeste måten å bli god på er å spille med en skikkelig røramp og en fet gitar og at alle nybegynnere burde ha det. Isteden kjøper de seg noddeleringsleketøy og multieffektbrett osv osv.............. og kjøper og selger ti tonn med utstyr de aldri "trengte".........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.