Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Suhr gitarer - noen i Norge som selger dette?


tommy_sn

Anbefalte innlegg

1. Hva du trenger eller har behov for spiller ingen rolle.

2. Alt du trenger og har behov for er en skikkelig røramp og en fet gitar.

Mulig det bare er meg...

Jeps you never was da quickest......

1) Hvis du kan spille bra låter du bra på hva som helst.

2) Hvis du ikke kan spille blir du kjappest god på utstyr som ikke skjuler feil og slurv........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nyttige tipset for de som ønsker å bevare interessen må være å holde seg borte fra en Plexi til man har blitt bedre til å spille. Alternativt unngå å bruke for mye penger, og heller go for it og legge 50k i podens interesse for gitar. Alt låter dritt, er litt tyngre enn en Peavey Rage, og for mye lyd til å bruke på tilstelninger hvor poden får en mulighet til å spille for andre - de andre sitter med klassiske gitarer. Bare å håpe at han enten lærer fort, eller at han klarer å overleve et par år med øving hver dag uten at han egentlig blir så voldsomt mye bedre.

En ørliten mulighet for at det kunne fungert for en person rundt 18 år som har bestemt seg for å spille gitar, kanskje helst en munk som vier livet sitt til gitar. Ser ingen munker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være du har et poeng, men saken er jo den at folk som EVH og YJM spilte som guder når de var 18........... mens det i dag er YT full av gitarister langt over 18 år som kan alle fingringer av lydian og har all verdens av pedaler og amper og skit (gjerne en masse røramper og fuzz pedaler, hmmmmmmm anyone? anyone? Gluke? You there? Am I talking to myself?) men faen ikke kan bende rent eller frasere enkle David Gilmour eller Angus Young soloer..... EVH og YJM satt ikke i 5 år å noodla på en microcube............... just sayin..........

Det ække det at alle trenger å bli så jævlig god til å spille soloer ass. Musikk handler om jævlig mye mer enn gitarsoloer, men det er jo føkkings waiste of time å sitte å øve på å bli dårlig ass, he he he he, den var god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EVH starta ikke med Plexi han heller. Det vil kanskje si at det er håp? :D

YT, og det faktum at mange - meg inkludert - har få skrupler med å legge ut noe som ikke låter bra er ikke nødvendigvis bare bra, nei. Det var andre tider da du var ung, Gluke. Studiotid var kostbart, var du ikke effektiv nok var det i seg selv et grunnlag for å få fyken. De måtte bli best for å få gjøre det de ville. I dag er ikke det nødvendig. Tviler på at Govan starte med Plexi da han var tre år gammel, men ble jo helt OK han også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig at i utgangspunktet trenger man ikke mer enn en røramp og en gitar.... kanskje beste måten å bli god og musikalsk på.

MEN for oss som ikke er så gode og heller aldri vil bli det .. vi koser oss med fete amper & gitarer ... og synes vi låter helt konge haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeps, men så er jeg den første til å innrømme at jeg har gitarutstyr som hobby. Jeg kjøper ting fordi jeg syntes det er gøy i seg selv, ikke fordi jeg "trenger" det. Jeg har det å spille gitar som hobby også, men det er no annet..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig. Noen kjøper store mengder med frimerker, uten at de nødvendigvis skal sende store mengder med post... ;)

Jeg betaler faktisk posten en slump med penger for å klistre frimerkene på en konvolutt, stemple de og sende det til meg i en litt større konvolutt. Ikke får jeg brukt de igjen senere heller. Innså nettopp hvilken idiot jeg er. :D

Ellers er jeg vel litt enig med "begge sider" her. Man trenger kanskje ikke dyrt utstyr eller mange pedaler, fete amper og kabler til femten lapper meteren. Men noen synes det er morsomt med gitarer som er litt spesielle, eller skreddersydd til seg selv av en eller annen obskøn type som sitter i ei furtebu midt inni en dyp skog og spikker gitarkroppene med en potetskrelle.

Personlig synes jeg at jeg låter bra også på ting som er kjøpt på et lavt budsjett fra da jeg begynte å spille. Ettersom jeg fikk blod på tann, tok jeg meg en ekstrajobb, og begynte å spare til ting jeg hadde lyst på. Dyrere ting får meg ikke til å spille bedre, det gir meg heller ikke en bedre tone(ettersom jeg mener den først og fremst sitter i fingerene), men jeg føler at ettersom jeg har blitt mer priveligert og fått kjøpt meg bedre forsterkere, kabinetter, gitarer etc., så får det frem konturene og nyansene av spillet på en bedre måte, da jeg hører alt. Også det som blir krise. Det blottlegger mannen bak gitaren på en helt annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punkt 2 er jo høyst legitimt, om en legger til en tuner

Jepp. Har brett med masse effekter, men tviler på om jeg skal bruke det på jam eller gig. Combo røramp, tuner og gitar som er mye bedre enn meg duger lenge. Og kanskje jeg tar med vrengpedalen selv om jeg har vrengkanal på ampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.