Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Suhr gitarer - noen i Norge som selger dette?


tommy_sn

Anbefalte innlegg

Ikke for min del, men det kommer jo ann på hvor picky du er det.

Må nok opp på Kemper og Axe for å få noe med overbevisende simuleringer og da har du jo effekter også.

Såpass ja! Hadde kanskje kikket litt rundt etter en brukt en først da, men det er dine penger.

Det meste jeg har gitt for en Suhr er vel etpar og tjue tusen, var en Reb beach NAMM model.

Solgte den med et liten profitt, men som sagt smalt marked for gitarer i øvre prisklasser her hjemme.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikkje vere så snill å tenke deg litt om? Om du ikkje veit kva for ein amp du likar best (preferansar), så trur eg absolutt ikkje du bør sette samen ein custom gitar til så mykje pengar. Gitaren er endå verre å få byttet ut om du skulle endre meiningane dine om nokre ukar.

No veit eg ikkje kor ung du er, men antar du ikkje er gamle karen. Når eg var yngre, forandra preferansane mine seg heile tiden. Det som var det gjeveste i april, vart heilt utdatert i juni.

30k er mykje pengar. I alle fall for meg. Uansett korleis du snur på det, vil du ende opp med eit tap på ca 15-18k når du evt. sel gitaren. Det er dritkjipt! No ligg det en Suhr S1 på finn til 12 eller 13 tusen. Det er absolutt et fantastisk instrument, som du kan ha lenge. Skulle du mot alle odds ikkje like gitaren, kan du selja til same prisen.

Eg seier ikkje dette fordi eg synst valgene du tar er dårleg eller fordi eg ikkje likar Suhr. Eg diggar Suhr, kvar dag leitar eg etter rett bruktmodell på marknadane. Eg seier dette fordi eg sjølv har svidd av uhorveleg mykje pengar på å kjøpe "feil" gitar, berre for å selja igjen etterpå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en Suhr Badger 18 head/kabinett på finn.no til 12500, og så kan du finne deg en brukt Suhr gitar til 10 - 15 lapper, så har du topp kvalitet som du kan selge for ca. samme pris den dagen du har modnet tankene nok til at du vet mer spesifikt hva du er ute etter. Det høres ut som du har tenkt mye mer på gitar specs enn amp. Ampen har mye å si for lyden, så du bør tenke like mye på dette før du velger. Og jeg er veldig enig med de som stusser over et gitarkjøp til 30k og så legge veldig lite midler i ampen, Litt mindre på gitar og litt mer på amp er mitt tips, som i eksempel over.

Og som Debris sier, Marshall og Fender er i utgangspunktet veldig forskjellig, har du tenkt noe mer på hva du egentlig vil oppnå av lyd, og bruken? Skal du stå på en liten scene? Skal amp mic'es opp? Er det til hjemmebruk? Hvor mye volum trenger du? Kan du sammenligne med noen artister som har en sound du vil oppnå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en Suhr Badger 18 head/kabinett på finn.no til 12500, og så kan du finne deg en brukt Suhr gitar til 10 - 15 lapper, så har du topp kvalitet som du kan selge for ca. samme pris den dagen du har modnet tankene nok til at du vet mer spesifikt hva du er ute etter.

This. Badger er en fet amp! Og du blir ikke skuffa over en pro-serie Suhr. Det er den samme kvaliteten som custom. Slenger meg på bølgen. Anbefaler et brukt S-serie Suhr kjøp med bortimot 0kr i tap ved salg for å finne ut hvilke specs du vil endre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg seier dette fordi eg sjølv har svidd av uhorveleg mykje pengar på å kjøpe "feil" gitar, berre for å selja igjen etterpå.

Let the boy have some fun. He's got moneyz to buuuuuuuuuuuurn! And lessons to løøøøøøøøøøørn.....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har brukt Suhr og gått tilbake til andre merker, blant annet Ibanez, fordi det er det som passer dem best til syvende og sist. Til slutt så handler det om hvilken følelse du får med gitaren du spiller på. Om det er squier, ibanez, suhr eller gibson blir da litt ett fett. Du forelsker deg som regel i en produsent når du finner "the one" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.