Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Suhr gitarer - noen i Norge som selger dette?


tommy_sn

Anbefalte innlegg

Det er mange som har brukt Suhr og gått tilbake til andre merker, blant annet Ibanez, fordi det er det som passer dem best til syvende og sist.

Woot? Hvem da? Folk som foretrekker en crappy gitar?

Når kjente folk bytter merker handler det stort sett kun om $$$........... just sayin.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woot? Hvem da? Folk som foretrekker en crappy gitar?

Når kjente folk bytter merker handler det stort sett kun om $$$........... just sayin.......

Nææh. Rick Graham fra tubern blant annet. Kjent og kjent. Youtube-gitarist faller vel han under. Ganske kjent blant gitarister på youtube :P . Dyktig dude.

Finnes da i aller høyeste grad bra Ibanez'er. Ser ikke helt problemet. Jeg har vært fornøyd med mange av Ibanez'ene mine. De blir ikke ræva gitarer bare fordi jeg har funnet en Suhr gitar som er hovedgitar per dags dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææh. Rick Graham fra tubern blant annet. Kjent og kjent. Youtube-gitarist faller vel han under. Ganske kjent blant gitarister på youtube :P .

Famous on YT? Den var ny ass.

Men uansett Ibanez blir ikke no bedre av at han spiller på det heller vettu og jeg tror ikke det er snakk om noe folkebevegelse ass. Tror Modern idag ugjør over halvparten av salget til Suhr og det er først og fremst folk som ser etter en custom high end Ibanez/shredder type gitar.Sist jeg snakka med John solgte de alt de klarte å produsere.

Men merke er bare et merke ass. Det finns bra sikkert Ibanezer og bra Suhr gitarer. Finns bra Fender også har jeg hørt rykte om, ha ha ha ha ha........ Jeg ække så opptatt av merke lenger ass. En bra gitar er en bra gitar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Famous on YT? Den var ny ass.

Men uansett Ibanez blir ikke no bedre av at han spiller på det heller vettu og jeg tror ikke det er snakk om noe folkebevegelse ass. Tror Modern idag ugjør over halvparten av salget til Suhr og det er først og fremst folk som ser etter en custom high end Ibanez/shredder type gitar.Sist jeg snakka med John solgte de alt de klarte å produsere.

Men merke er bare et merke ass. Det finns bra sikkert Ibanezer og bra Suhr gitarer. Finns bra Fender også har jeg hørt rykte om, ha ha ha ha ha........ Jeg ække så opptatt av merke lenger ass. En bra gitar er en bra gitar.

Å være youtube-kjendis er ikke noe nytt nei. Guthrie Govan og en hel haug andre gitarister var det før de ble kjent ellers.

Og nei, jeg sier ikke at Ibanez blir bedre fordi en fjomp på nettet spiller det, men fordi jeg mener det selv.

Og en bra gitar er en bra gitar er exactly det som var poenget mitt med hele posten, uavhengig av merket.

Endret av Nameless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en bra gitar er en bra gitar er exactly det som var poenget mitt med hele posten, uavhengig av merket.

Helt uenig ass, men av mangel på gode argumenter velger jeg å ty til kjente hersketeknikker som brukes på nettfora når man er tom for saklige argumenter.

Først vil jeg kreve at du poster et clips som viser at du kan spille på et nivå som gjør at vi bryr oss om hva du sier. Så lister jeg opp alt boutique skiten jeg har hatt oppigjennom som bevis på hvor jævla peil jeg har på utstyr og så namedropper jeg alle jeg kjenner som vet noe om noe som helst om noe som helst og til slutt får jeg en eller annen kompis som også har jævla peil til å komme og gå god for alt jeg sier........................ or not.

It's not about the gear.......................... it never was...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig ass, men av mangel på gode argumenter velger jeg å ty til kjente hersketeknikker som brukes på nettfora når man er tom for saklige argumenter.

Først vil jeg kreve at du poster et clips som viser at du kan spille på et nivå som gjør at vi bryr oss om hva du sier. Så lister jeg opp alt boutique skiten jeg har hatt oppigjennom som bevis på hvor jævla peil jeg har på utstyr og så namedropper jeg alle jeg kjenner som vet noe om noe som helst om noe som helst og til slutt får jeg en eller annen kompis som også har jævla peil til å komme og gå god for alt jeg sier........................ or not.

It's not about the gear.......................... it never was...............

Nå datt jeg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gluke stakk ut for å kjøpe seg en Ibanez.

Det Ibanez er kjent for er noe helt annet enn hva Suhr er kjent for. Det faktum at du kan få en Ibanez og en Suhr som er bortimot identiske er en litt annen sak. Ibanez er for de fleste rockegitarer, uansett hvor lenge Metheny, Benson og Scofield har spilt på merket.

Selv om jeg synes det er latterlig å tro at et merke kategorisk er bedre eller dårligere enn et annet (legg til sunn fornuft), så er det likevel noe jeg liker. Det finnes merker jeg håper jeg aldri kommer til å eie, uansett hvor gode gitarene skulle være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det alle prøver å si til trådstarter er vel i utgangspunktet at det går ut på preferanser. Noen sverger til Ibanez, Gibson, Suhr eller whatever. Vi kan begynne å dra dette utover markedsføringskonsepter og hvordan et produkt er langt mer enn bare det håndfaste produktet du får.

Du får de preferansene du får for de gitarene du liker. Jeg foretrekker min Suhr Modern per i dag som hovedgitar. Ikke noe tvil om at du får en feit Suhr. Jeg ville også sett på noe lignende den Suhr Modern Satin serien de kjører nå. Har mer eller mindre akkurat samme gitar i en Rasmus (budsjett-gitaren de førte for en stund tilbake). Rask og spiller som en kongebrødfjøl. :)

Endret av Nameless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kjøper gitar fordi de er fan av en/flere artister som bruker akkurat den gitaren/merket?

Og hvor mange kjøper gitar fordi akkurat den gitaren gjør akkurat dem til en bedre gitarist/gir bedre lyd eller på annen måte utgjør en musikalsk forskjell?

Sett opp sannsynlighetskalkyle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100/0

Når skal folk skjønne at utstyr ikke er så jævla viktig.............. Folk snakker om behov for utstyr. Det eneste man trenger er å kunne spille. Man trenger bare "en" gitar. Hvilken er helt uvesentlig..................... Men det blir jo jælva dødt på alle gearforum hvis alle innser det................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spille gitar trenger du bare én. Som verktøy for å formidle den musikken du spiller vil svaret for veldig få være noe annet. Det er langt fra utenkelig at du har en stor fordel av å ha en gitar med låst nøtt, og en annen som muliggjør bøying av streng bak nøtta, dobro, lapsteel - hvor man setter grensa for hva som er gitar er individuelt. Vi har vel alle fått høre fra en "interessert" eldre slektning: "Jasså, du spiller gitar. Er det sånn bassgitar du spiller?"

Ikke veldig interessant at noen klarer seg med en kassegitar bak sofaen, uansett om de skulle vært Willie Nelson (godt brukt gitar, grei inntekt på musikk).

Tror også det er ytterst få som handler utelukkende etter behov. Utstyr er viktig for selvfølelse, tilhørighet, inkludering og visuelt uttrykk. Når så du sist et punkband med polerte instrumenter? Selv sitter jeg med en fluoriserende orange Ibanez med oppned hode og uthøvla gripebrett og spiller etter noter i en musikal. Burde jeg skaffet en PRS? Sikkert, men det er er absolutt ikke nødvendig. (Blåserekka med erfaring fra storband så litt rart på meg i begynnelsen, de stiller alle med matchende messing...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også det er ytterst få som handler utelukkende etter behov.

Problemet er at disse behovene uansett er fiktive. Vi bør være ærlig nok til å innrømme det. Hvis du spiller og synger bra låter det bra uansett hva du spiller på.

Får masse spørsmål om fuzzpedalene mine. Hvilken liker du best og hvordan låter den i forhold til den osv osv. Men jeg kunne spilt en gig med hvilken som helst av dem. Det hender jeg bare stikker handa nedi kassa og tar med en random en på øving. Også de jeg ikke liker. It doesn't føkkings matter that much........ Det samme gjelder gitarer ass. It's just a guitar, it's not gonna føkkings cure cancer........ Jeg kunne spilt en gig med hvilken som helst av gitarene til Debris, ha ha ha ha ha ha............ lets face it, hvilken som helst gitar. Ibanez? Sure, skulle sikkert greid med med den teite GN gitar'n også, ha ha ha ha ha ha ha.......... føkk it, too much truth and honesty, let's party like it's føkkin friday already...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.