Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en Orange Thunder 30 topp som støyer så fort jeg har noe som helst i effektloopen.

Jeg har prøvd med kun en patchkabel i send og return, men den bråker fortsatt, så da må nok problemet ligge i forsterkeren. Er dette normalt? Er det noen som vet eventuelt hva som kan forårsake problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer effektloopen når du har effekter i den? Høres ut som du enten har jordsløyfe eller at inngangen eller utgangen i loopen ikke er terminert skikkelig.

Og forresten: Har du brukt samme patchekabel hele tiden, enten du har effekter i den eller ikke? Kan jo i så fall være noe feil med kabelen...

Endret av sarge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker helt fint når jeg har effekter i den, ingen andre problemer bortsett fra ulydene. Jeg har prøvd med forskjellige kabler og det er samme problem uansett kabel.

Jeg antar at dette er noe jeg eventuelt må få en amprepratør til å kikke på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil jeg tro. Det første vedkommende vll gjøre, er å dusje bittelitt kontakspray på chassiskontaktene, og se hva som skjer. Det kan du gjøre selv også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeps, enig med Castor. Mange lar fx loopen stå ubrukt i åresvis og det er et typisk sted hvor man kan få problemer med jack'ene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontaktspray? Hadde problemet ligget i jackene ville han opplevd problemer med effektene han kjører i loopen. De virker fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Jegsann!
      Noen her som får den samme type støy på signalet pga. nærliggende trikkelinje? (Sjekk vedlegg .mp3) Jeg bor i en bygning rett ved trikken, og strømkablene er vel da jorda i bygningen (festet i bygningen).
      Det litt tragikomiske er at jeg bor rett over gata fra 4Sound Schous plass. Jeg spurte dem om de hadde det samme problemet, og det hadde de jo. "Hva kan man gjøre med det?", spurte jeg. "Flytte.", var det kontante svaret jeg fikk...
      Er det noen her som er kyndige når det gjelder strøm etc.? Finnes det noen annen løsning på støyen, eller er hele bygningen innlemmet i et (magnet)felt som skaper støy?
      Sjekk gjerne ut .MP3 som eksempel. (Forsiktig med volumet.) Dette gjelder alle gitarer/kanaler med high gain, så det er ikke pickuper etc.
      Noise.mp3
    • Av Affen
      Fikk et Orange cab av kona så da måtte jeg jo ha en amp til EVH 5150 iii LBX i. Rock`n roll detta.

• Av petterdb
      Halla,
      Jeg sliter med feedback, og det er sikkert fordi jeg spiller høyt med mye vreng, men jeg prøver likevel:
      Jeg har en Epiphone Les Paul med en Shadow SH 680, som er en høyoutputpickup, som går via en Fulltone Full Drive 2 og inn i en Orange Dual Terror, som står ganske høyt på. Gain står på klokka 12 på ampen og overdrivepedalen skitner til lyden enda mer. Problemet er at jeg får uønsket feedback selv uten at overdrivepedalen er på, og at det er mye uønsket støy når jeg ikke spiller med pedalen på.
      Kan jeg få bukt med problemet ved f.eks. en noise suppressor, og vil en noise suppressor eventuelt påvirke lyden/tonen i gitaren? Eller er eneste mulighet å spille lavere, med andre ord mindre tøft?
    • Av StonerWolf
      God dag, ny gitarist her. 
      Jeg har vært en (litt) impulsiv kjøper av pedaler, og jeg vil veldig gjerne treffe blink på neste kjøp 
      Forsterkeren hjemme er en Orange Crush 20rt, veldig fornøyd, og på sikt skal jeg kjøpe meg en "ordentlig" orange-rørforsterker - hodet og kabinett. 
      På Øvingslokalet står det en Marshall DSL 40c, og jeg fortsetter å spille på den til jeg har min egen amp. 
      Mine pedaler består nå av:
      EHX Little Big Muff
      EHX PoG 
      Boss DS-1 (skal selge eller modde) 
      Zoom B3 (multieffekt brett for bass)
      Nå er jeg på utkikk etter nå, er en treble booster /m fullrange og mid boost. 
      Hva er det beste alternativet for mitt current setup, samtidig med tanke på at jeg skal anskaffe en god orange forsterker på sikt?
      Jeg har hørt Analog man sin beano boost er bra, noen som har erfaringer med den? 
      Og btw, jeg spiller Stoner

• Av scarcrow
      Jeg er på leting etter koffert til en Orange Micro Terror og 2stk PPC108 Kabinetter som ikke koster en formue... noen tips ? vil helst ha alt i en koffert
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.