Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

God dag, ny gitarist her. 

Jeg har vært en (litt) impulsiv kjøper av pedaler, og jeg vil veldig gjerne treffe blink på neste kjøp 

Forsterkeren hjemme er en Orange Crush 20rt, veldig fornøyd, og på sikt skal jeg kjøpe meg en "ordentlig" orange-rørforsterker - hodet og kabinett. 

På Øvingslokalet står det en Marshall DSL 40c, og jeg fortsetter å spille på den til jeg har min egen amp. 

Mine pedaler består nå av:
EHX Little Big Muff
EHX PoG 
Boss DS-1 (skal selge eller modde) 
Zoom B3 (multieffekt brett for bass)

Nå er jeg på utkikk etter nå, er en treble booster /m fullrange og mid boost. 

Hva er det beste alternativet for mitt current setup, samtidig med tanke på at jeg skal anskaffe en god orange forsterker på sikt?

Jeg har hørt Analog man sin beano boost er bra, noen som har erfaringer med den? 

Og btw, jeg spiller Stoner

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt en Analogman Beano Boost en god stund. Den er en finfin sak, men til mitt personlig bruk (blues, stort sett en Gibson SG gjennom en Vox AC30) synes jeg fort den gir for mye gain, så jeg bruker den relativt sparsomt. Spiller du stoner, er vel ikke akkurat det et problem. Kommer bare an på hva slags lyd du ønsker.:)

Endret av Gahr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Tenkte å bruke den varsomt, og voldsomt ;) 
Tja, Tony Iommi er ikonet - har lyst til å oppnå et noe tilsvarende lydbilde. 

Ser for meg at jeg skal kunne spille et mørkt riff, kun ved hjelp av forsterker - til å skru på treble boost, og spille litt "solo" før jeg skrur den av og riffer igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beano Boosten er basert på en Dallas Rangemaster (som folk som Tony Iommi, Brian May og Rory Gallagher brukte), så det skal i alle fall ikke være umulig å fåtil noe som likner Black Sabbath.

Apropos Beano Boost: Det er jo egentlig litt morsomt at Eric Clapton mest sannsynlig aldri brukte noen Rangemaster da han spilte inn Beano-plata med John Mayall, men likevel har pedalen fått navnet sitt derfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger nok en EQ også, på sikt. Og noe som reduserer støy, om jeg skal ha boost, Muff og en annen vrengpedal på brettet mitt. 

Gahr: Analogman sier at det ikke er bekreftet at Rangemasteren ble brukt på Beano-albumet. Men pedalen skulle gjenskape lyden, etter beste evne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.