Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

9V batteriholder


Anbefalte innlegg

Det har lenge irritert meg at batteriholdere for innfresing i gitaren har vært utrolig kostbare, uansett hvor man kjøper dem fra. Ærlig talt, det er litt plast, og to gram metall.

Jeg vet at folk trenger penger, men la oss si 140 kroner for noe slikt er aldeles hårreisende.

Her er løsningen, DX.com har begynt å selge slike. De koster den nette sum av 22,50, inkludert porto. Har ikke testet de enda, men har bestilt.

Litt vanskelig å søke opp av en eller annen grunn, men varenummer er 149817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en løsning om du vil spare noen kroner, men skal en bygge gitar er vel ikke 100 kroner den store utgiften, spesielt med tanke på at du får et dårligere produkt? Hvor mange foretrekker egentlig clip-on batteri? De blir skjøre etter både tid og bruk; og knekker til slutt, ikke minst er det tyngre å bytte batteri, du må ha mer ledning i gitaren som skal dyttes inn og ut med en vandring på mellom 5-10 cm, og liggende 9v tar større areal av gitaren.

Jeg sverger til stewmac sine holdere, og synest ikke 70 kroner pluss frakt er horribelt for et produkt som holder kvaliteten de gjør: fast fjæret terminal, enkel åpning i to steg med lokk som sørger for press mot terminalene, minimal vandring i ledningene. Har kjøpt både enkel og dobbel holder: http://www.stewmac.com/shop/Electronics,_pickups/Battery_clips_and_holders/Battery_Box.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt enig med castor, det er liten forskjell om det sitter inni eller utenpå. Eneste jeg kommer på i farta må være at du må være rimelig sikker på at du ikke vil ta det ut igjen (dog det går også med litt arbeid), vekt og endret resonans, hvor enn lite det lar seg høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.