Gå til innhold
Audun

Hvilken posisjon på gitarhalsen liker du best?

Anbefalte innlegg

Jeg liker 12. posisjon best for der er det 2 dot-merker på de fleste gitarer. Det gjør det lettere å se hva man spiller hvis det er litt mørkt på scenen. 1. posisjon liker jeg dårligst for der er det ofte ingen markering i det hele tatt, og så er det veldig tungt å bende der. :)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var vanskelig, altså. Tror nesten jeg må tenke meg om litt, og poste svaret siden.

Snedig problemstilling som jeg faktisk aldri har tenkt skikkelig gjennom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

21. bånd og oppover. Jeff Beck og jeg, utstyrt med en slide :)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

21. bånd og oppover. Jeff Beck og jeg, utstyrt med en slide :)

Pøh. Man kommer godt over 21. bånd hvis man har riktig gitar! Slide trenger du bare hvis du har noe gammalt Fender-ræl.

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker området mellom niende og fjortende når jeg skal spille kjappe kromatiske løp. Åpne strenger er best når jeg er tom for energi og egentlig ikke orker eller har lyst til å spille:-)

Veldig bra tråd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1-3. bånd, gjerne nedstemt i G eller noe slikt gøy. For da slipper man å høre det slurvete spillet over bassen og trommene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg drømmer om en slik så jeg kun kan fokusere på bånd 24 til 36.

0jne.jpg
Endret av germaniumkid
  • Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å hubahuba. Dette må være noe av det snurrigeste jeg har sett. Litt dypere cutaway, så er man der. Nirvana.

Mener å ha sett en Ibanez som tilfredstiller ditt nirvana dog med 31 frets :)

Endret av germaniumkid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nullte, men, jeg har ikke noe bånd der bare en nøtt, så jeg ønsker meg et gullbånd til jul.

Men da må jeg bytte all hardware til gull, og det har jeg ikke råd til. Plutselig må jeg bytte alle bånda til gull, men gull er jo ikke så slitesterkt. Kanskje jeg bare får klare meg uten nullte bånd, selv om det er det beste båndet i hele verden lissom. Men null er jo ingen ting, det er jo null, hva skal jeg med det egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle toner er tilgjengelige i alle posisjoner, diskriminering av posisjoner er kanskje populært for diverse eventyrspredere i fjerne land, men her i det moderne og frilynte Norge er alt lov!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så spørs det jo hvor man befinner seg i forhold til mekka og sinsenkrysset. Det låter forskjellig grunnet magnetismen i pickupene og jordas poler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av space
      Nesten ny Musikraft Jaguar hals selges!
      Pris: 2200,-
      Gripebrett i Brazilian Walnut resirkulert fra Coney Island boardwalk.
      Har vært montert på gitar, men har få bruksmerker. Skruehullet til strengetreet går gjennom hele hodet.
      Holder til på Østlandet og jobber i Oslo. Kan også sendes i posten mot frakt.
      Fra ordreseddelen:
      Options:
      ORIENTATION: Right for Right Handed Players
      SCALE LENGTH: 24.0 Standard Fender
      NUMBER OF FRETS: Standard Fender 22 Fret
      NUT WIDTH: 1-11/16
      HEEL WIDTH: 2-3/16 Standard Fender
      TUNER HOLE SIZE: 11/32 Vintage Kluson
      TRUSS ROD TYPE: Dual Acting with Vintage Double Slotted Adjustment Nut at the Heel
      FB RADIUS: 9-1/2 12TH
      DOT SPACING: Wide (Vintage Pre 64)
      NUT SLOT STYLE: 1/8 Standard Fender Flat Bottom
      SHAFT WOOD: Rock Maple
      FB WOOD: Brazilian Walnut - Reclaimed Lumber from The Coney Island Boardwalk I would like to request a dark walnut fretboard if that`s possible
      CUSTOM INLAY: None Use Dot inlay as selected above
      FRET WIRE SIZE: 6105 Medium Nickel Silver
      BINDING: None
      FB EDGES: Semi Rolled Standard
      BACK PROFILE: Medium C 83 92
      FINISH: Thin Lacquer Sealer + $20
      FB FINISH: Apply Oil Finish (Rosewood Boards Only) + $25
      MOUNTING HOLES: Drill Holes Standard Fender Pattern
      NUT INSTALLATION: Install TUSQ Nut + $35

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=138854214

• Av Fano-man
      Lurer på å legge inn en bestilling på et par telecaster necks hos Guitar Mill. Har bestilt body her tidligere.....og vært godt fornøyd med både service og produkt.
      Tenkte det kunne vært greit å teste noe annet enn Allparts og Musikraft.
      Noen med erfaring ift Guitar Mill necks ?
    • Av johankr
      har en Ibanez RG421 som har en fantastisk god hals, men den har hardtail, og jeg synest halsen er altfor høgt oppe sammenlignet med broen, som gjør at plasseringen av høgrehånden min blir veldig ujevn, som gjør at jeg spiller noe mer urent. lurer på om det kan være en god ide å sande ned selve undersiden av halsen, ved punktet der halsen boltest sammen med kroppen. kan dette være en dårlig ide på grunn av skruene? 
    • Av Larsnilsson
      Jeg har i det siste sett på noen billige squier-telecastere til å modde/oppgradere. Har funnet en affinity (kinaprodusert) til en ok pris, men er ikke særlig interresert i nakken. Er det noe spessielt jeg må tenke på når det kommer til å bytte ut nakken? Antal bolts, størrelse, radius eller lignende?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.