Gå til innhold
RockeRoy

Pedalboard problemer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har akkurat kjøpt meg et pedalbrett (warwick rb23110b), foreløpig så er det følgende pedaler på brettet:

- TC polytune

- Boss Noisgate NS1

- TC flashback delay

- Boss phaser.

Det er to lamper som kan lyse rødt, Power og OL, jeg regner meg OL betyr Overload.

OL lampa lyser rødt når jeg har i mer en 2 pedaler og ingenting virker.

Det står MAX 400ma ved inputen til strøm på pedalbrettet, kan det faktisk hende at selv om det er 5 9v inganger og 1 12 volts ingang at brettet ikke klarer å levere nok strøm til mer en 2 pedaler?

Mvh

Roy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer jo veldig an på pedalene. Helt analoge pedaler trekker ofte lite strøm, mens digitale ofte trekker mer strøm. Det kan hende det er begrensninger på hver utgang også...

TC Electronics Flashback er digital, og jeg har sett noen oppgir at den trekker max 100mA. Det er sannsynligvis den av pedalene dine som trekker mest strøm.

Ellers er det veldig vanlig at tuneren muter signalet når den er på. Det er ofte en innstilling på tunerpedalen som lar deg bestemme om den skal mute eller fortsatt slippe lyd gjennom når man tuner.

Kjekk side for enkelte pedalmerker (bl.a. Boss):

http://www.harmonycentral.com/t5/Effects-Pedals-Multi-Effects-and/Pedal-Power-Consumption-List-in-milliamps-mA/td-p/33513857

Jeg vil tro at summen av disse pedalene fortsatt skal trekke godt under 400mA, men dersom hver utgang er strømbegrenset til f.eks. 1/5 av maks, så betyr det at hver enkelt utgang kan gi maks 80mA. Dersom det er tilfelle, så vil ikke denne strømførsyningen kunne gi nok strøm på en utgang for delay-pedalen. Prøv å koble ut denne eller å kjøre den på batteri og se om det hjelper.

Edit: Her er en side som viser strømforbruk for TC Electronic-pedalene: http://stinkfoot.se/archives/1171 - Der står det at TC Electonic oppgir maks 90mA for Toneprint-pedalene (og altså Flashback)

Endret av sarge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fire pedalene der trekker ca 220 mA tilsammen, så hvis brettet kan gi 400 mA skulle det holde i massevis!

Flashback trekker 100 mA ja! 50 på Polytune og Boss PH-3, 20 for Boss NS-2....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle svar.

Tenkte ikke at dette kom til å bli et tema da jeg kjøpte pedalbrettet, siden det er stort og det er både plass og utganger til mange pedaler så regna jeg bare med at det ikke var noe problem.

Hva er vitsen med å ha et pedalbrett om man må bruke batteri på pedalene eller strømfosyning i veggen fra alle pedalene på brettet, da kan man jo bare bruke en planke eller noe i steden.

Har faktisk glemt å sjekke om alle kablene i effektsløyfa er i orden :o , menså var det den OL lampa som lyser rødt da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis OL lyser og alle pedalene er døde hvis du kobler opp alle sammen unntatt Flashbacken, så er det garantert noe feil med strømforsyningen i brettet. Så sant du ikke har noen problemer med en og en pedal, uansett hvilken..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Jalle
      Trenger assistanse av noen med svart belte i gigrig G2. Kort fortalt har jeg en «Strymon sunset» i loop 1. Denne vil ikke kobles inn på alle presets. På bank 2 for eksempel, vil den kun «aktiveres» på presset 10. Alle andre presets reagere ikke når jeg trykker inn loop 1. Hjelp!?
    • Av Naigewron
      Jeg trenger en ~50 cm TRS-kabel for en tap tempo switch, med så kompakte plugger som mulig (type EBS/Rockboard/MXR Pancake), men det ser ut til å være umulig å oppdrive her til lands. Noen som vet om en butikk som selger noe slikt for en overkommelig pris?
    • Av per h
      Hei folkens, jeg har et spørsmål.
      Jeg for nye pedaler til brettet mitt med jamne mellomrom, nå er jeg i mål så langt, men trenger litt hjelp/info tror jeg. Jeg har en Ibanez TSA 30 amp, den har 2 kanaler, bla en TS kanal. På brettet har jeg, først dist og komp pedaler som går inn i front på amp (og tuner aller først selvfølgelig) Dvs, kompressor, Mooer green mile, TS9 Tubescreamer. Via effektsløyfa, så er det Providence Anadime chorus, Hotone Delay, og Hall of fame reverb fra TC Electronic, og en Ernie Ball Volume pedal.
      Jeg skal nå ha på en ny pedal, en Wampler, Brad Paisley Drive pedal. Jeg har brukt for en clean kanal, (med bittelitt boost i) en crunch kanal ( disse to har jeg på en måte i ampen. Brad pedalen går på mer drive, da den er clean/drive i lyden, den som kjenner til den. Tenker å kanskje bruke TS pedalen som en boost på Brad pedalen. Kompressor kjører jeg før dette, og etter tuner uansett. Men jeg trenger en solo typ på clean og crunch kanalene, evt bruke Mooer overdrive der kanskje....?? men ut i fra dette, er det noen som har noen lure tips. PS! jeg har strømforsyning til alle pedalene og dem sitter på et brett Fikk ikke  lagt inn bildet.
      Følgende Pedaler: TC Electronic Tuner, Mooer Overdrive, Ibanez Tubescreamer, Anadime Providence Chorus, Hotone Delay, TC Electronic Hall Of Fame Reverb. 
      tips meg gjerne, Per Hansen. 
    • Av Geralt_of_Rivia
      Hei!

Har blitt litt omjusteringer i pedalene jeg har nå. Og blitt litt usikker på hvilken rekke jeg bør ha dette i.

Jeg har:
      - Crybaby wah wha
      - Digitech whammy
      - Boss DD7
      - Boss BF3
      - Ibanez Tubescreamer
      - Blackstar distx distortion
      - Boss NS2
      - Boss TU3

Spørsmålet mitt er da: hvilken rekke bør jeg ha disse i for å få best mulig resultat?

Og har noen erfaring med om fueltank chamelon kan drive digitech whammy? Har hørt både negativt og positivt her
    • Av GuitarFreak
      Hei,
      Jeg har nettopp satt sammen et pedalbrett og er litt interessert i om dere er enige i rekkefølgen
      For øyeblikket er de satt opp i denne rekkefølgen:
      Boss TU-3
      EHX Pitch Fork
      BOSS AC-3
      VOX Wah
      Digitech Bad Monkey
      Joyo Ultimate Drive
      Ibanez SH7
      LandMine Distortion
      Zoom MS-100BT
      ToneCity Angel Wing Chorus
      Boss GE-7
      ToneCity Summer Orange Phase
      ToneCity Tape Machine Delay
      Ditto Looper
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.