Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gigrig G2 problem! Noen med svart belte?


Jalle

Anbefalte innlegg

Trenger assistanse av noen med svart belte i gigrig G2. Kort fortalt har jeg en «Strymon sunset» i loop 1. Denne vil ikke kobles inn på alle presets. På bank 2 for eksempel, vil den kun «aktiveres» på presset 10. Alle andre presets reagere ikke når jeg trykker inn loop 1. Hjelp!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun Strymon Sunset som ikke virker i loop 1? Det kan ikke være så enkelt som å oppdatere Strymonen? 

Ser at den kan MIDI styres, men G2 er ikke så glad i MIDI. 

Jeg har ikke svart belte i G2 dog, har kun et vanlig belte fra en generisk klesbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, CaptainSexy skrev:

Er det kun Strymon Sunset som ikke virker i loop 1? Det kan ikke være så enkelt som å oppdatere Strymonen? 

Ser at den kan MIDI styres, men G2 er ikke så glad i MIDI. 

Jeg har ikke svart belte i G2 dog, har kun et vanlig belte fra en generisk klesbutikk.

Tusen takk for svar! Sunseten og to andre pedaler fungerer som bare juling med MIDI. Har sjekket midi innstillinger på alle preset og sånn og det er ikke noe med midiinnstillingene. Men det er kun sunset’en som på noen preset ikke vil inn. Det virker helt random hvilke presets på hvilke som helst banks den ikke vil inn... men de to andre pedalene som kjører midi vil inn over alt. Hadde vært enkelt å komme til, skulle jeg prøvd å sette inn en annen pedal i loop 1 for å se om problemet er likt med den... men det er vel 8 timers modding😂🆘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke g2, men es-8, men mener å ha lest noe om at pedaler i loop 1 ikke kan flyttes i signalkjeden, så den tuller til ting litt hvis man prøver å endre rekkefølge? Er ett par sånne underligheter på es-8`en også. 

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da er problemet løst. Her er svaret fra gigrig. 

 

I'm sorry to hear you are having issues with your G2's Loop 1, 
This can be caused by a loop movement not being completed, 

to re-solve this, simply select the FootSwitch in which loop 1 isn't engaging, then press and hold loop 9 for around 3 seconds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.