Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygge om pedalbrettet


per h

Anbefalte innlegg

Hei folkens, jeg har et spørsmål.

Jeg for nye pedaler til brettet mitt med jamne mellomrom, nå er jeg i mål så langt, men trenger litt hjelp/info tror jeg. Jeg har en Ibanez TSA 30 amp, den har 2 kanaler, bla en TS kanal. På brettet har jeg, først dist og komp pedaler som går inn i front på amp (og tuner aller først selvfølgelig) Dvs, kompressor, Mooer green mile, TS9 Tubescreamer. Via effektsløyfa, så er det Providence Anadime chorus, Hotone Delay, og Hall of fame reverb fra TC Electronic, og en Ernie Ball Volume pedal.

Jeg skal nå ha på en ny pedal, en Wampler, Brad Paisley Drive pedal. Jeg har brukt for en clean kanal, (med bittelitt boost i) en crunch kanal ( disse to har jeg på en måte i ampen. Brad pedalen går på mer drive, da den er clean/drive i lyden, den som kjenner til den. Tenker å kanskje bruke TS pedalen som en boost på Brad pedalen. Kompressor kjører jeg før dette, og etter tuner uansett. Men jeg trenger en solo typ på clean og crunch kanalene, evt bruke Mooer overdrive der kanskje....?? men ut i fra dette, er det noen som har noen lure tips. PS! jeg har strømforsyning til alle pedalene og dem sitter på et brett :) Fikk ikke  lagt inn bildet.

Følgende Pedaler: TC Electronic Tuner, Mooer Overdrive, Ibanez Tubescreamer, Anadime Providence Chorus, Hotone Delay, TC Electronic Hall Of Fame Reverb. 

tips meg gjerne, Per Hansen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, per h skrev:

Ok, blir ikke volume/signalet svakere når du har comp etter dist og OD? :)

Nja, det kommer an på hvor høyt man stiller level på pedalen. Nå bruker jeg kompressor delvis for å booste signalet når jeg spiller på Stratocasteren, og ikke med andre gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.