Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei!


Har blitt litt omjusteringer i pedalene jeg har nå. Og blitt litt usikker på hvilken rekke jeg bør ha dette i.

Jeg har:
- Crybaby wah wha
- Digitech whammy
- Boss DD7
- Boss BF3
- Ibanez Tubescreamer
- Blackstar distx distortion
- Boss NS2
- Boss TU3

Spørsmålet mitt er da: hvilken rekke bør jeg ha disse i for å få best mulig resultat?

Og har noen erfaring med om fueltank chamelon kan drive digitech whammy? Har hørt både negativt og positivt her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville begynt med whammy eller wah wah (rekkefølgen har ikke så mye å si, da jeg tviler på at du bruker begge samtidig), etterfulgt av Tubescreamer, distortion, flanger og til slutt DD7. Greit å ha tuneren tidlig i kjeden for å få renest mulig signal til den. Trenger du egentlig noise suppresor med dette oppsettet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville begynt med TU først ☺️ og så Wammy og wah, når det gjelder vreng er det mange delte meninger, jeg liker å starte med mildest vreng først men her er det beste å teste ut selv og finne ut hva du foretrekker.

Gjelder egentlig de fleste effekter prøv forskjellige rekke følger og hør hva du liker best selv, lyden forandrer seg en del og det andre liker er kanskje ikke din smak.

Ellers er det mye bra tips her: http://www.gilmourish.com/ pedaler er gøy?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk alt til å fungere slik jeg ville ?

Eneste jeg lurer på. Har noen en peiling på en skikkelig kraftig fueltank? Jeg har nå en fueltank chamelon. Men denne klarer ikke å forsyne alt med strøm..

Jeg har som sagt:

Crybaby wah wah 9 volts
- Digitech whammy 9 volts (kan for lite her, men det trengs noe kraftigere her enn chamelon. Noen som kan forklare?)
- Boss DD7 9 volts
- Boss BF3 9 volts
- Ibanez Tubescreamer 9 volts
- Blackstar distx distortion 22volt? Kan det stemme?
- Boss NS2 9 volts
- Boss TU3 9 volts 
- Line 6 g30 trådløs 9 volts.

Som dere ser er det mest 9 volts pedaler, men et par pedaler som krever litt ekstra. Og som bør ha sin egen "port".

Finnes det noe som kan håndtere dette? Som ikke veier flere kilo, og er massivt, haha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, skela skrev:

Bytt ut Blackstar. 

Whammy IV trenger 750ma AC, Whammy V er DC. 

Blackstaren kommer til å bli byttet ut snart. Er i gang med sparing til Peavey 6505 MH ?

Hm, ok. Men om Whammy V er DC, så burde vel 9volts DC funke? Eller er det noe jeg misforstår her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Geralt_of_Rivia skrev:

Blackstaren kommer til å bli byttet ut snart. Er i gang med sparing til Peavey 6505 MH 1f601.png

Hm, ok. Men om Whammy V er DC, så burde vel 9volts DC funke? Eller er det noe jeg misforstår her?

Rettelse: Whammy 5 klarere seg med 300 ma 9V DC ifølge stinkfoot.se

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.