Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med å finne rør amp?


øglemjælk

Anbefalte innlegg

Jepp.. veit at det sikkert er hundrevis av slike tråder her, men nå trenger jeg litt hjelp :)

Jeg trenger altså en ny amp som skal brukes live og til øving. Har aldri hatt en rør amp før, derfor har jeg absolutt ingen peiling. Kanskje litt flaut å ikke har noe peiling når jeg har spillt i så mange år, men gear og shit har først blitt en interesse de siste åra, først da pedaler og nå amp.

Så.. finnes det en god allround røramp til ca. 5000-7000 kroner? Gjerne en brukt en.. Jeg veit at hvis man skal ha noe skikkelig noe så må man over 10 000, men det har ikke jeg råd til.

Jeg spiller all slags musikk, kanskje med unntak av metal, så den må være allsidig. Jeg er også glad i pedaler, bruker alltid det, så ampen må fungere godt med det. Det kan godt være en amp med bare en clean kanal. Det skal være en kombo amp, og helst ikke så svær og tung :)

Det aller beste hadde vel vært å prøve selv, men bor på så lite sted så det er lite å se av amper her..

Det er jo sjukt mye å velge mellom, så jeg synes det er vanskelig å finne et sted å starte for å se etter en god amp.

Burde jeg bare gå for en sånn vanlig Fender junior? :P Kunne det vært noe for meg?

Absolutt alle tips som kan få meg på rett vei taes imot med takk!

Endret av øglemjælk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C-serien er den serien som nå er i produksjon, CC-serien var den forrige. C1 står for Custom 1x12, C2 står for Custom 2x12 Celestion Greenback G12M. C2X er kun et annet element. God pris for AC30C2 blir vel rundt 5000kr. Veldig gode amper, som låter veldig bra! Har en CC selv, og er meget fornøyd. Disse har også FX-loop til pedalene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager spam. Har en Vox AC30 C2 som jeg vil kvitte meg med da den er overkill til mitt bruk. Tenker 5k for den. Send meg en PM om du er interessert ;)

Kanskje en smule inhabil nå, men støtter AC30 forslaget. Det er en veldig fin amp som takler pedaler svært bra! Nedturen med AC15 er at den mangler effektloop. Jeg må downsize ampen og hadde vurdert AC15 om den bare hadde hatt loop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager spam. Har en Vox AC30 C2 som jeg vil kvitte meg med da den er overkill til mitt bruk. Tenker 5k for den. Send meg en PM om du er interessert ;)

Kanskje en smule inhabil nå, men støtter AC30 forslaget. Det er en veldig fin amp som takler pedaler svært bra! Nedturen med AC15 er at den mangler effektloop. Jeg må downsize ampen og hadde vurdert AC15 om den bare hadde hatt loop.

ålreitkult.

Har faktisk minus på kortet nå, men hvis du fortsatt har den til salgs etter jul kan vi muligens få til en deal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C-serien er den serien som nå er i produksjon, CC-serien var den forrige. C1 står for Custom 1x12, C2 står for Custom 2x12 Celestion Greenback G12M. C2X er kun et annet element. God pris for AC30C2 blir vel rundt 5000kr. Veldig gode amper, som låter veldig bra! Har en CC selv, og er meget fornøyd. Disse har også FX-loop til pedalene dine :)

Takk skal du ha for infoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hvis du vil ha en liten, snerten, og lett combo, så er Peavey Classic 30 et godt tips ja... 17 kg godlyd....

Glem eldre Voxer og store Fendere, det er et sant hellvette å drasse på, og så låter Peavyen kuler og krutt, så det holder .. :D

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en liten, snerten, og lett combo, så er Peavey Classic 30 et godt tips ja... 17 kg godlyd....

Glem eldre Voxer og store Fendere, det er et sant hellvette å drasse på, og så låter Peavyen kuler og krutt, så det holder .. :D

Ålreit!

JEg har aldri prøvd en Peavey. Eneste kjennskapet jeg har med disse forsterkerne er at jeg kun har støtt på ødelagte peaveyer! hehe.. Hadde en rumpepeavey når jeg var litten, en kompis har en ødelagt peavey og skolen jeg går på har en ødelagt peavey på bandrommet. Så inntrykket har ikke vært så veldig bra hehe.

Men hvis denne funker godt med pedaler så kanskje denne kunne vært noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.