Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Studiomonitorer på budsjett


Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Hvordan er rommet ditt? Gjort noen akustiske tiltak? Skal du mikse for eget bruk eller skal det publiseres?

Årsaken til at jeg spør er at lyden blir ikke bedre en rommet uansett høyttaler. Hvis du har ett budsjett på 2000,- og har ett elendig rom, lønner det seg nesten å bruke headsett.

Har du et godt rom og gjort noen akustiske tiltak, så kan du få et greit resultat med ett par brukte monitorer :) Mackie CR4 og Yamaha HS5 er nok grei lyd for pengene, men synes ikke dem egner seg til miksing men det er min mening da :) Let heller etter noen brukt Dynaudio høyttalere eller lignende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er først og fremst for eget bruk.
Har ikke satt noe tak på 2000,- vi kan strekke oss opp mot 5000,-

Pr i dag så har jeg brukt pc-høytalere for det er det vi har. Så da tenker jeg at ett par monitorer blir en oppgradering uansett rom det skal mixes i ;)
Men vi har vel igrunn kommet til at vi kjøper ett sett med HS7.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du kan strekke deg til 5000,- ville jeg absolutt anbefalt å finne et par brukte Dynaudio Focus 110A eller Dynaudio LYD/PRO serien :)

Men som sagt, akustikk. Få takk i noen Rockfon eller Rockwool plater eller lignende, kle dem in i ett gammelt laken eller noen for finishen sin skyld å heng på veggen. Billig og bra :)Kanskje du kjenner en snekker som kan være på utkikk å ta vare på noen plater når dem river/pusser opp noen lokaler :)

Lykke til :)

 

Edit: Prut på denne :)

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=102800771

 

 

Endret av AlexFossum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
21 timer siden, Æljen skrev:

Ja har fått tatt dem i bruk. Jeg har ikke noe annet å sammenligne med så jeg veit ikke om jeg kan si meg fornøyd eller ikke.
Mixa tidligere på pc høytalere så dette er jo en stor oppgradering.

 

Ja det burde bli en stor oppgradering :) Gratulerer med noe kanongode monitorer :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.