Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall 2266c


geirhorn

Anbefalte innlegg

Kjøpte en brukt Marshall 2266c, Combo.

Jeg opplever veldig mye støy fra forsterkeren uansett volum.

Dette oppleves både når jeg kobler gitaren direkte til forsterkeren og når jeg kobler det via min Digitech IBP-10

Er det noen måte å fikse dette på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være mange ting. støy er ikke støy om du forstår. et greit (og enkelt) sted å begynne kan være å bytte stikk, evt fjerne andre ting som lamper ol som står i samme stikk. funker dette.

har du sjekket at feilen ikke ligger hos gitar el kabel?

beskriv støyen.

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik amp skal ikke støye så mye at det er plagsomt. Jeg har spilt på 5150 i mange år, og selv ikke den støyer så mye at det er plagsomt. Man hører jo ikke støyen når man spiller, og mellom låtene er det jo bare å bytte kanal hvis støyen er sjenerende :)

Så om den ampen der støyer så mye så er det nok noe som ikke er på stell ja. Regner med trådstarter har testet med forskjellige kabler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik amp skal ikke støye så mye at det er plagsomt. Jeg har spilt på 5150 i mange år, og selv ikke den støyer så mye at det er plagsomt. Man hører jo ikke støyen når man spiller, og mellom låtene er det jo bare å bytte kanal hvis støyen er sjenerende :)

Så om den ampen der støyer så mye så er det nok noe som ikke er på stell ja. Regner med trådstarter har testet med forskjellige kabler?

Det er den ampen du lånte han har kjøpt av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut av dette selv.

Det var selvfølgelig en kabel som forårsaket dette.

Litt pussig for jeg har en rørforsterker fra før (Fender) der jeg har brukt samme kabel, og der er det ikke støy.

Støyen er som en during med varierende styrke, hvis volumkontrollen stilles til 0 forsvinner den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.