Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

JAPAN VS. USA (Custom Shop-gitarer)


Pikachu

Anbefalte innlegg

...Og jeg la frem Ibanez 90th Ham som eksempel og Gluke : Tyler og Suhr med feil...

Hvis du leser det Gluke skriver så er det ikke Tylere og Suhr med feil(Begge er helt i ypperste toppklasse når det gjelder byggekvalitet)

Det han sier er at så lenge en gitar er laget av treverk har man ingen garantier på hvordan det låter før gitaren er satt sammen og strenget opp (Selv om John Suhr faktisk forsker litt på dette med å måle svingninger i treverket osv)

Derfor risikerer man "dogs" fra enhver bygger uansett hvor velrenomert, inkludert din elskede Bernie Rico JR ;)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På side 4 så sier Gluke:

Og jada jeg har prøvd både Suhr og Tyler og Fender CS gitarer som suger baller. Trebiter er alltid forskjellige og det er ikke magisk match hver gang.

Er det ikke feil at sånne dyre gitarer suger balle Debris? Lukter den for sure..

Bernie Rico lager nok gitarer som suger baller han også. Ingen er perfekte.. Bare kjøperne..

Endret av Tordenskrald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På side 4 så sier Gluke:

Og jada jeg har prøvd både Suhr og Tyler og Fender CS gitarer som suger baller. Trebiter er alltid forskjellige og det er ikke magisk match hver gang.

Er det ikke feil at sånne dyre gitarer suger balle Debris? Lukter den..

Jeg gir snart opp her!

Les posten:"Trebiter er alltid forskjellige og det er ikke magisk match hver gang"

James Tyler og John Suhr bygger gitarer som er "feilfrie" men lyden av et individuelt stykke treverk har de ingen magisk alv som jobber i sjappene deres og kan forutsi!

Mitt siste forsøk dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det er jo dette gode byggere kan skille ut. Som fex det med målinger i svingninger etc.

Du sa (Begge er helt i ypperste toppklasse når det gjelder byggekvalitet).

Hvorfor skulle noe suge balle da=?

Bare uflaks at ikke tre alven fant magien? Nei den biter ikke jeg på med 30-50.000kr.

Er det den unnskyldningen dere har fått ved dårlige gitar kjøp?

Endret av Tordenskrald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som fokuserer på at det faktisk selges dritt gitarer som kalles custom shop, og mange godtar dette. Jaja. :-)

Joda, og det selges også håndbygde drittgitarer fra "one-man-luthiers" med egen øks. Det er vel også ganske enkelt å godta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint en som snakker realistisk. Her fant jeg på Gibson forumet at en som var ute etter ny ES 339 custom, ikke fant EN skikkelig en, etter å ha prøvd 9 stk:

Posted 26 October 2011 - 01:27 PM

I spent several days choosing between nine 339s in two different stores here in Vancouver. I was surprised that there was such variability in tone, and particularly when unplugged. None of the 339s I played were perfect. Some, for example, had bridges that were loose, or tilted toward the neck, or had saddles notched incorrectly.

The heads of the guitar departments in both stores admitted that the quality of the Gibsons they’ve been seeing lately has gone down. I decided to buy the 339 with the best tone, and then replace the problematic bridge and sloppy tuning keys with TonePros. The person who installed the pickups also didn’t take the time to line them up straight before screwing them, but there’s not much I can about that.

I knew about Gibson quality issues beforehand and expected that I would have to do some upgrades. So I’m not disappointed. Based on this experience, however, I would not recommend buying a 339 (or any semi-hollow) sight-unseen. There’s too much variability in tone ... some sound dead and some really sing out when strummed acoustically.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.