Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Ser ut som et godt valg med tanke på det å koke en gitar ned til et minste felles multiplum.

Det er vel en rimelig grei beskrivelse ja. :)

Jeg håper i hvert fall at vi får så mange kjøpere at dette blir en realitet. Jeg har ingen Strat-type gitar med humbuckere, så jeg er veldig spent på allsidigheten i denne. Det jeg likevel er mest spent på, er spillbarheten og "kvalitetsfølelsen" ifht. treverk i hals og kropp på den. Elektronikken og hardware gir jeg egentlig en lang marsj i da det ikke er det minste problem å bytte ut, men det er jo selvsagt en fordel om det funker sånn noenlunde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tipper du kommer til å like både spillbarheten og kvalitetsfølelsen Audun. Jeg testa den ikke i amp, så elektronikken skal jeg ikke uttale meg om, men tremoloen så ut til å fungere veldig bra.

Det høres bra ut! :)

Vil også få sagt at dette er noe vi prøver å gjennomføre for at forumitter her kan ha en fin mulighet til å skaffe seg en veldig grei gitar til en meget hyggelig pris. Vi bestiller jo direkte fra fabrikk og slipper fordyrende mellomledd. I så måte, en relativt unik sjanse til å få en (forhåpentligvis) veldig kurant og god gitar for langt mindre enn det ville kostet for en tilsvarende gitar i butikk. Kinaprodusert eller ei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

På tide å endre status fra passiv til registrert bruker.(på bakgrunn av denne tråden)

Jeg er en eldre herre, litt yngere enn hva bestefaren min var da jeg var ung.

Jeg er ikke helt sikker på hva GAS er, men jeg tror jeg har fåt det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg et par små justeringer på denne gitaren. Uten at det nødvendigvis blir slik tror jeg "avviket" på det vi snakket om og denne modellen er omtrent slik:

- To- punkts trem i stedet for klassisk.

- "GN"- logoen bør ha bokstavene samlet, og ikke hver for seg

- Logo mangler. Grunnen til det er at det ble for mye mikk å lage en til bare en gitar.

- Vi må finkikke på skruehullplasseringen

Grunnen til at det ble klassisk term på denne, vet jeg ikke helt, Det kan være at den har høyere kvalitet enn de tilgjengelige topunktstremoloene. Vær trygg på at valget er gjort med omhu.

Det er som sagt ikke bestandig like lurt å spekulere, men jeg tror det summerer opp "avvikene" fra det vi så for oss. Med hensyn til pickupkonfigurasjon er det som sagt enkelt å skifte ut, og vi har da også lagt vekt på å bruke penger på pickups som låter "ålreit", men siden vi ser for oss at mange nok kommer til å skifte ut uansett, så finnes det jo dyrere pickups, for å si det slik.

Etter det jeg kan huske, kreves det at vi bestiller minimum 30 gitarer. Etter hvert vil vi åpne opp for en bestilling, og som sagt så håper vi at det blir så mange som vil ha en. Jeg skal ha mer enn en. Dette er nok første og siste gang jeg får anledning til å kjøpe en gitar der kun produksjonskostnader, frakt og litt avgifter skal betales.

Den lages på en i gitarkretser anerkjent og utprøvd fabrikk som blant annet lager gitarer dere kjenner merket på godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trumfer ikke noe som helst. Jeg bare mener å huske at vi endte opp med topunkstrem da vi skulle velge.

I GN- gitarsammenheng er jeg ren "rædvdilter", det er andre som drar lasset og skal ha æren. GPM, for eksempel, som gjør mesteparten. Hurra for Gunnar på mo!

For meg er det ikke noe stort poeng, da jeg tross alt har en gitar med FR, eller ZR, eller andre typer bridge fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.