Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Enda en tanke..... må ta det før det forsvinner ut av skallen.... :D

I og med at noe av idéen med denne er at den skal være enkelt modifiserbar, kan man da la det medfølge et eller to pickguard blancs, uten utfresa hull til pup's, men med ferdigborrede skruehull? Evt. om hver enkelt som bestiller kan be om et par slike ekstra, eller om GN kjøper en liten haug og legger på lageret sammen med T-skjortene?

Bare en tanke.....

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tanke..... må ta det før det forsvinner ut av skallen.... :D

I og med at noe av idéen med denne er at den skal være enkelt modifiserbar, kan man da la det medfølge et eller to pickguard blancs, uten utfresa hull ti pup's, men med ferdigborrede skruehull? Evt. om hver enkelt som bestiller kan be om et par slike ekstra, eller om GN kjøper en liten haug og legger på lageret sammen med T-skjortene?

Bare en tanke.....

Vil tro at de fleste ikke får til å frese ut hull selv

-som ser bra ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at de fleste ikke får til å frese ut hull selv

-som ser bra ut...

Det er i hvertfall et gjentagende problem at hullene i forborrede pg's fra andre leverandører svært ofte ikke samsvarer med det originale plekterbrettet, derfor denne tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tanke..... må ta det før det forsvinner ut av skallen.... :D

I og med at noe av idéen med denne er at den skal være enkelt modifiserbar, kan man da la det medfølge et eller to pickguard blancs, uten utfresa hull til pup's, men med ferdigborrede skruehull? Evt. om hver enkelt som bestiller kan be om et par slike ekstra, eller om GN kjøper en liten haug og legger på lageret sammen med T-skjortene?

Bare en tanke.....

Absolutt en idé vi skal ta med oss videre, men da med ferdig utfresa med standard SSS og HSS plekterbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt en idé vi skal ta med oss videre, men da med ferdig utfresa med standard SSS og HSS plekterbrett.

Da er man like langt, hvis man ønsker å forsøke seg frem med andre konfigurasjoner, som f.eks P90, Mini HB, eller what not. Et plekterbrett uten utfresinger til pu's er vel enkelt å få levert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man like langt, hvis man ønsker å forsøke seg frem med andre konfigurasjoner, som f.eks P90, Mini HB, eller what not. Et plekterbrett uten utfresinger til pu's er vel enkelt å få levert...

Det er vel kanskje så enkelt å få tak i at det er liten vits å levere det med gitaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje så enkelt å få tak i at det er liten vits å levere det med gitaren?

Jada, bortsett fra det jeg nevnte innledningsvis, at de man får tak i på ettermarkedet, de er som regel forborret, og skruehullene passer sjelden overens med de originale. Da må man kjøpe en firkantet blanc, og skjære ut hele plekterbrettet.

Men som nevnt, det var bare en tanke, i og med at noe av dette konseptet er å legge til rette for modifikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, bortsett fra det jeg nevnte innledningsvis, at de man får tak i på ettermarkedet, de er som regel forborret, og skruehullene passer sjelden overens med de originale. Da må man kjøpe en firkantet blanc, og skjære ut hele plekterbrettet.

Men som nevnt, det var bare en tanke, i og med at noe av dette konseptet er å legge til rette for modifikasjoner.

I og med at denne skal ha Fender specs på skruehull, er det nok ikke noe problem å finne brett som passer. Har aldri hatt det problemet jeg i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig.....

Noen mener at det foreligger en nøyaktig standard, og at probelemet ikke eksisterer, mens andre har borra nye høl mange ganger. Skal man flytte plekterbrett mellom en mex og en us f.eks, blir det ofte tydelig at denne fender-standarden er svært lite presis.

Forslaget mitt var bare ment som en enkel metode for å unngå å måtte borre nye høl. Og det å be om å få levert noen ekstra forborrede pg's, noen i SSS, noen HSS, og noen uten, det kan da vel ikke være noe problem.

Men bevares, det var som nevnt bare et forslag til en enkel og god løsning som ikke koster en dritt mer, heller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idé som kanskje allerede har vært oppe som tema.

når det er sagt, så må man også huske at det er er snakk om hva som kan leveres fra fabrikken. Det å selge plasten sin, ubehandlet til en billig penge er ikke nødvendigvis noe våre venner på gitarfabrikken ser for seg som en fantastisk forretningsidé. Vi er jo allerede der at de sier "Bestiller dere ikke 30 gitarer, så gidder vi ikke". Det er ikke slik at dette er en storkontrakt det gjelder å få i havn for dem. Trolig lager denne fabrikken hundrevis av gitarer om dagen, og slik sett er GN- gitaren et musepiss i havet.

Vi har allerede gjort det så enkelt som overhode mulig å skaffe erstatningsdeler/oppgraderingsdeler. ved å sørge for "USA- standard".

Greit nok at det kanskje ikke er så "standard", men hvordan skal vi planlegge det enda bedre?

Er ikke det bra nok, da?

Bør det kanskje følge med en egen gitarteknikker til hver gitar?

Jeg minner nok en gang om at detteer en rimelig gitar, med en spec tilgjengelig, og ikke et customshopprodukt..

Det er fint med innspill, men gitaren er faktisk så ferdig at det som blir gjort av endringer heretter er små justeringer.

Og jeg skjønner at innspillene er godt ment og ikke som kritikk av prosjektet/gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg misforstått. Beklager.

Jeg var av den oppfatning at det var rom for små endringer som ikke medfører store inngrep i produksjonen. Dette med plekterbrettet er et slikt forslag. Det kom ingen slike tilbakemeldinger på noen meninger om endring av inlays, men dette betyr vel i så fall at da har det toget ihvertfall gått, i og med at det evt. ville berørt selve produksjonslinja.

Og bakgrunnen for mitt fornyede engasjement er simpelthen at jeg nå var mentalt innstilt på at dersom det kom på plass litt andre innlays, som skiller den litt mer ut fra "massene", og med GN stående i 12' bånd, samt noen pg blancs for enklere egne beslutninger om konfigurasjon, da hadde jeg antagelig bestilt en.

Og dette er altså i sin helhet ment i en positiv ånd, ikke som noe "angrep" på prosjektgruppa eller deres beslutninger.

I rest my case og venter på sluttresultatet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg misforstått. Beklager.

Jeg var av den oppfatning at det var rom for små endringer som ikke medfører store inngrep i produksjonen. Dette med plekterbrettet er et slikt forslag. Det kom ingen slike tilbakemeldinger på noen meninger om endring av inlays, men dette betyr vel i så fall at da har det toget ihvertfall gått, i og med at det evt. ville berørt selve produksjonslinja.

Og bakgrunnen for mitt fornyede engasjement er simpelthen at jeg nå var mentalt innstilt på at dersom det kom på plass litt andre innlays, som skiller den litt mer ut fra "massene", og med GN stående i 12' bånd, samt noen pg blancs for enklere egne beslutninger om konfigurasjon, da hadde jeg antagelig bestilt en.

Og dette er altså i sin helhet ment i en positiv ånd, ikke som noe "angrep" på prosjektgruppa eller deres beslutninger.

I rest my case og venter på sluttresultatet. :)

Bare fint å komme med flere innspill. Men det er lurt å tenke på forslag innenfor de rammene vi har.

Engasjement for GN-gitaren er jo akkurat det vi ønsker oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fint å komme med flere innspill. Men det er lurt å tenke på forslag innenfor de rammene vi har.

Engasjement for GN-gitaren er jo akkurat det vi ønsker oss.

Var jo egentlig det jeg forsøkte. Men la meg si det slik da, at nå er disse "rammene" svært utydelige. Dersom dere ønsker engasjement burde dere kanskje spesifisert på en eller annen måte hva som er aktuelle "småjusteringer", og hvor grensene går for hva som er uaktuelt.

Slik det er nå, blir det å komme med forslag kanskje litt som å stikke handa inn i et vepsebol.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.