Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Det er godt mulig at noen har problemer med å få skruehullene til å passe. Jeg har aldri hatt det problemet, så det er kanskje derfor jeg skriver det jeg slriver. Hvis du føler at du har stukket hånda inn i et vepsebol, tommern, er jo det bejklagelig, men vi synes jo det er greit å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler vepsestikk jeg, men det er kanskje andre som holder tilbake ting som kunne vært positive bidrag.

Jeg sikter til det jeg oppfatter som motsetninger i Castor og Gunnarpåmoe sine innlegg, hvor Castor etter min fortolkning mener at nå får det holde på en måte, mens Gunnarpåmoe skriver at det er fint med engasjement, kom gjerne med innspill.

Da kan man jo bli lett usikker på om man i det hele tatt skal poste noe, for å si det slik :)

Trur som sagt at alle ville vært tjent med en form for beskrivelse av hva det er man fremdeles kan utveksle idéer om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler vepsestikk jeg, men det er kanskje andre som holder tilbake ting som kunne vært positive bidrag.

Jeg sikter til det jeg oppfatter som motsetninger i Castor og Gunnarpåmoe sine innlegg, hvor Castor etter min fortolkning mener at nå får det holde på en måte, mens Gunnarpåmoe skriver at det er fint med engasjement, kom gjerne med innspill.

Da kan man jo bli lett usikker på om man i det hele tatt skal poste noe, for å si det slik :)

Trur som sagt at alle ville vært tjent med en form for beskrivelse av hva det er man fremdeles kan utveksle idéer om her.

Selvfølgelig er det fint med engasjement. Men saken er at det har vært en god del diskusjoner rundt det du foreslår i arbeidsgruppa.

Der har vi kommet frem til noen løsninger vi skal se om er mulig å realisere. At det ikke blr noe "fres selv" kan jeg herved bekrefte,

men det betyr ikke at forslag og ønsker om lure "modde" løsninger er uønsket.

Det er greit og ønskelig at dere kommer med forslag og idéer, men også greit å ta signaler på hva vi i arbeidsgruppa avviser fordi vi allerede har diskutert og vurdert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at innlegget mitt kan tolkes på to måter, Tommern. Tar kritikk på den.

Diskusjon og innspill er fint, og det er ikke slik at vi ikke tåler kritikk. Men innimellom så diskuteres det ting vi allerede har tatt høyde for, ting som vi har forsøkt å løse på best mulig måte allerede. Som for eksempel det der med plekterbrett. Der mener vi at vi har funnet en så god løsning som mulig innenfor det som er mulig å få levert. Som du påpeker, det kunne jo ikke du vite. Dessuten synes jeg vel at jeg understreket det at det ikke ble oppfattet som surmaget uppgulp. noe det da heller ikke var.

Uten at jeg "bestemmer" det, ser jeg for meg at detaljer rundt logo og innlegg kan endres. Resten er nok av praktiske grunner spikret. Jo mer som skal endres, jo mer jobb er det.

Hvorfor det er vintage stol på den vet jeg ikke, jeg tror det var 2- punkts som var mest aktuelt. Hva det ender opp med er jeg da ikke sikker på. Det jeg er sikker på, er at det valget ergjort med omhu, og ikke bare gjort av ren tilfeldighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det også er sagt da, så oppfatter jeg deg normalt som alt annet enn surmaga Castor.

Det som utløste min kommentar var at jeg oppfattet at du og Gunnarpåmoe sendte litt motsatte signaler. :)

Og siden plekterbrett-vurderingene er ferdige, så ser da ønskelista mi slik ut:

- Fargematchet headstock, med den nye Gitarnorge-logoen i hvitt, som plekterbrettet.

- Fargematchet blå innlegg på gripebrettet, og GN med roterte bokstaver til loddrett i 12' bånd.

Blir det slik, skal jeg ha én, selv om det er en strat ... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også disse innleggene på prototypen blir for anonyme, og kommer til å foreslå blå innlegg.

Om det nå er slik at fabrikken kan levere blå innlegg, se det gjenstår å finne ut av.

Jeg tror at hvis svaret er "nei", så blir det kanskje en annen farge enn blå. Tør jeg antyde sort?

Jeg uttaler meg bare på vegne av meg selv her nå, og det er GPM som er "general" for denne bestillingen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering:

Prototypen er nå hos meg, og kvalitetsmessig er gitaren over forventningene. God hals, gode pickuper, bra hardware og kan lett sammenlignes med mine Mex-Fendere når det gjelder kvalitets- og spillefølelse.

Laget et raskt lydspor der jeg er gjennom alle switch-posisjonene fra bru og opp som gir et inntrykk av hvordan den kan låte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra spilt, og det høres absolutt ut som gitaren lar seg spille. :) Lyden er det heller ikke noe å si på. Hva slags utstyr brukte du i opptaket?

Om jeg skal ønske noe av fremtidige lydklipp, så måtte det være tilsvarende (switching gjennom alle pickup-posisjonene) på clean. Synes at de ulike pickup-posisjonene var likere enn jeg hadde trodd.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitar inn i en presonus rørpreamp, inn i et EMU 1820 lydkort og inn i Cubase. Guitarrig 4 med en modifisert Crazy Randy-preset.

Jeg kan se om jeg får spilt inn en liten snutt med en mer clean lyd i morgen.

Som jeg har nevnt i andre tråder er jo modeleringssoftware og slikt av en slik karakter at software og modeleringer bestemmer mer hvordan det låter enn selve gitaren. Dette er som sagt bare en pekepinn også. Kan jo nevne at jeg hadde den med på lydsjekk med bandet i dag. Den låt bra på en vanlig amp også.

Jeg ønsker meg også coilsplit på buckerne som flere har nevnt, i tillegg til at en mer moderne to-punkts tremolo nok passer bedre på denne type gitar. Får vi dette på de evt. produksjonsgitarene, får man en veldig allsidig og god gitar som jeg er ganske sikker på at du i hvert fall må opp i det dobbelte i pris for å få tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.