Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarnorge gitaren. Bilder s52 og 53


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Det var en '63 Strat og en Tyler med også.

Så GNG-gitaren var mest fotomodell i formiddag.

Derfor har jeg lyst til å gjøre en litt grundigere test med litt mer "rettferdig" sammenligningsgrunnlag før jeg sier for mye.

Men jeg kan si at førsteinntrykket er veldig bra, og at halsen er godt over forventning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags prioritering er det, da? Sitte der og tafse på gammalt ræl og korksniffergitarer i stedet for å teste GN- gitaren? Makan... :P

Nei, ikke vet jeg. Davidsen hadde av en eller annen grunn lyst til å teste Stratten og Tylern.

Og av en eller annen grunn hadde han også lyst til å teste sin egen Strat på noen av ampene.

Og han rakk jammen å få tatt noen fine bilder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, en stakkars lekmann blir sveiseblind første gang man kommer inn på øvingslokalet til Gunnar. Spesielt når det står en superstrat av merket Tyler og en strøken 50 år gammel Fender Stratocaster. Pluss en haug av amper.

Jeg skulle jo selvfølgelig tilbrakt mer tid med GN-gitaren, men av det lille jeg fikk klå på den, så må jeg si meg enig med GunnarpåMo at halsen var veldig behagelig. Tremoloen så ut til å fungere helt tipp topp. Også sekspunktstremolo da gitt! :)

Jeg hadde hatt null problem med å tilbrakt 10 timer ekstra i dette rommet, uten tilførsel av hverken mat eller drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig medKossof, ser nesten ut som en særskrivingsfeil, men som sagt er dette en prototype. Regner med at det går an å få de to bokstavene litt tettere hvis det blir snakk om å bestille.

Så håper jeg GPM og Davidsen la merke til tungeinkonet i mine kommentarer så langt. Skjønner godt problemstillingen.

Så deretter- takk for oppløftende informasjon, dette lover godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut. Liker godt 4+2-headstocken, og fargen er sjef. Selv om jeg nok ikke kommer til å bli med på kjøp av denne gitaren selv så synes jeg prosjektet er utrolig kult, og jeg liker engasjementet til forumittene. Ting som dette gjør at GN er et helt sjef gitarforum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut. Liker godt 4+2-headstocken, og fargen er sjef. Selv om jeg nok ikke kommer til å bli med på kjøp av denne gitaren selv så synes jeg prosjektet er utrolig kult, og jeg liker engasjementet til forumittene. Ting som dette gjør at GN er et helt sjef gitarforum!

+ 1. Strat er ikke min greie, så det blir ikke noe kjøp for min del. Men dette er kult uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ 1. Strat er ikke min greie, så det blir ikke noe kjøp for min del. Men dette er kult uansett :D

Litt av poenget er at det ikke skal være mulig å slenge på en Fender-logo og selge gitaren til høyere pris. Det er ikke hele poenget med 4+2, men et godt poeng egentlig, da GN ikke har noen interesse av å gjøre seg skyldig i noe kriminelt. En annen sak er at 4+2 fungerer bedre enn 6 i rekke med tanke på at man slipper strengetre, og da får (potensielt) en gitar som holder stemmingen bedre. At man ikke liker utseendet får så være, det er lov å ikke like om man vil, man valgene skal ikke ha resultert i en dårligere gitar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av poenget er at det ikke skal være mulig å slenge på en Fender-logo og selge gitaren til høyere pris. Det er ikke hele poenget med 4+2, men et godt poeng egentlig, da GN ikke har noen interesse av å gjøre seg skyldig i noe kriminelt. En annen sak er at 4+2 fungerer bedre enn 6 i rekke med tanke på at man slipper strengetre, og da får (potensielt) en gitar som holder stemmingen bedre. At man ikke liker utseendet får så være, det er lov å ikke like om man vil, man valgene skal ikke ha resultert i en dårligere gitar. :)

Vil det bli noen forandringer før den settes i produksjon?

Hvorfor er det sekspunktstrem forresten? Fulcrum holder nok stemmingen bedre (all else being equal).

La merke til at det ser ut som plekterbrettskruene ikke er i samme posisjon som standard Fender-brett. Vil det si at hele formen er feil eller kan man fortsatt kjøpe brett uten skuehull og bore hullene selv? Det ser for meg ut som om de kan stemme med 62-reissue plekterbrett som en stor del av Kinakopiene på Ebay er basert på.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi like gjerne skal lage en "Vi som ikke liker absolutt alt på GN- gitaren"- tråd?

Tenk dere om. Det er ikke mulig å lage en gitar som alle på forumet liker. Alle detaljer på denne gitaren er gjennomdiskutert av erfarne gitarister, og valgene er gjort for at gitaren skal være så bra som mulig etter de forutsetningene som finnes. 4+2 har store konstruksjonsmessige fordeler i forhold til presset man får på hver enkelt streng over nut, for eksempel.

Det er faktisk slik at det ikke engang er sikkert at vi får med så mange på dette at det blir mulig å få kjøpt en gitar.

Det at man synes det er viktig å få meddelt at man ikke liker gitaren, er greit. Sett gjerne i gang med noe lignende selv, og host opp en modell som sikkert blir mye bedre og finere.

For å være ærlig, ønsker jeg heller innspill fra de som liker gitaren, og ikke en masse tyting om at det er detaljer man personlig ikke har som favoritt. Kom gjerne med meldinger som går på konstruksjonsfeil. Din personlige smak har liten interesse for andre der vi er nå, og egentlig ei heller om du IKKE har tenkt å handle. Misforstå meg rett, det er helt i orden, og også forståelig og forventet, men kanskje ikke så jævlig spennende i denne tråden.

Vi skulle gjerne ha laget en sak der hver og en fritt kunne velge form, farge, skala, hodefasong pickupkonfig, bro, stol, materaler og så videre, men det går faktisk ikke. Det heter "customgitar", og har en helt annen pris.

Vi har tatt noen valg, noen lette, noen vanskelige, og dette tror jeg blir en veldig bra gitar for pengene.

Gitaren er basert på "amerikanske" mål, slik at det skal være enkelt å oppgradere for de som skulle ønske det. Se, vi har faktisk tenkt oss om, også når det gjelder detaljer. En annen detalj er at det er badekarrouting på den. Det er heller ikke tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.