Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis frem kosekroken din!


kis32

Anbefalte innlegg

På 13.7.2018 den 19.39, Audun skrev:

1f602.png

Jeg ville satt begge monitorene på hylla over skjermene og vippet dem opp i bakkant slik at de peker rett i fleisen din. :)

Blir nok bygd opp etterhvert... det låter ikke så... hmm... skjevt som det ser ut sjø ?

Det er kun en sånn OCD greie... ☝?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her er mitt koserom, litt beskjedent utstyr kanskje men er da godt fornøyd både med rommet og gitarene. Ny forsterker er på vei...

 

20180730_194746.thumb.jpg.9869baed5b3d6d4985bbc0a1efa6dea6.jpg

 

20180730_194705.thumb.jpg.59a2908c2e49f36cc14abbe0acc4b9b8.jpg

 

Gitarene er en 2016 US standard stratocaster, en gibson les paul studio fra ca 1996 og en gibson explorer fra 2001.

Deler ett bilde fra selve rommet også, er egentlig hjemmekino/lytterom dette.

 

2i1e346.jpg

Endret av Anton
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor midt i rekken i et rekkehus. Kan hvertfall anbefale å kjøpe enebolig eller et rekkehus i enden hvis det lar seg gjøre :)
Har liksom ikke samvittighet til å spille med forsterker, selv om det er 10cm luft mellom vårt hus og naboen. Hører fort de lave frekvensene gjennom. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutes ago, Daniel Hanssen said:

Kjekk tråd! Jeg er nybakt pappa på let etter ny bolig. Her er det gode innspill til min kommende kosekrok, mancave kan jeg nok se langt etter1f602.png

 

En krok er alt jeg har å leke meg med også, men med gitarer på veggen og hele gitarriggen konsentrert på et pedalbrett koblet i PCen så funker det helt flott :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Troll Ser helt klart fordelen med enebolig når man skal økse som en villmann!! Problemet er boligprisene i min del av vestlandet, så enebolig er nok uaktuelt for denne lommeboka? 

@Naigewron Kroken din var veldig ryddig og pen, godt eksempel som vil ligge bak øret når jeg skal rigge meg til????

En kollega fortalte at han pleide ha «sykedag» i ny og ne når han spilte trommer før i tiden. Da kunne han hamre løs uten mas fra kone, barn og naboer? Han bodde da i rekkehus...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Daniel Hanssen said:

 En kollega fortalte at han pleide ha «sykedag» i ny og ne når han spilte trommer før i tiden. Da kunne han hamre løs uten mas fra kone, barn og naboer1f602.png Han bodde da i rekkehus...

Jeg kjenner jeg meg godt igjen i den; jeg har vært trommis i alle band jeg har spilt med frem til dags dato. Jeg vet ikke om jeg noensinne tok en hel dag fri, men jeg har definitivt gått et par timer tidligere fra jobb for å stikke innom øvingslokalet og hamre løs en liten stund. Nå lar det seg dessverre ikke praktisk gjøre lengre, siden jobben nå er 45 minutters kjøring hjemmefra, øvingslokalet er 20 minutter fra jobben (og ikke på veien hjem), og jeg nå er pappa, med ansvar for henting i barnehage, middagslaging, etc.

Dette er en stor del av grunnen til at jeg flyter mer og mer over mot bass og gitar som hovedinstrumenter, siden jeg faktisk kan spille dem hjemme. Jeg er fortsatt offisielt trommis i bandet, men siden vi mangler bassist for tiden så har jeg lagt inn søknad om overflytting til bass og heller se etter en ny trommis. Vi får se hvordan det går :) 
Ideelt skulle jeg gjerne flyttet meg over på gitar, men det blir litt for dumt å ha to gitarister, ingen trommis og ingen bassist. Når vi nærmer oss 40 så er det ikke overflod av trommiser og bassister på markedet som er ute etter band å spille i akkurat :D 

Endret av Naigewron
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder selv til på Sandsli, og kan bare drømme om enebolig i området her - hvertfall de neste 10 år. Det ville nesten vært billigere å kjøpt seg hytte på siden. 
Men har gått til anskaffelse av Bias FX, det hjelper meget på når man har både samboer og nyfødt baby i hus som skal ha fred og ro på kveldstid :) Da kan jeg fint hamre løs etter at de har lagt seg i helgene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det går en del forsterkere gjennom hjemmestudioet, så her er to nye (AER Compact 60 og Polytone Mini Brute IV) og gjensyn med to gamle (toppene til venstre: Henriksen JazzAmp og Acoustic Image Clarus 2R Series III). Fender Princeton er hos ampdoktoren med dårlig romklang. Henriksen kabinettet til høyre er bare på besøk.

På gitarfronten har det vært mindre bevegelse, selv om det rykker litt i kroppen når det dukker opp archtops på finn.

thumbnail-6.thumb.jpeg.608b5c89f68c3f818412cc38532cd996.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.