Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis frem kosekroken din!


kis32

Anbefalte innlegg

Sofakroken min om dagen, Martin 0-18 '48 og Gibson SG Standard '64. Martin er som regel hjemme, mens SG'en tar en liten pause fra øvingslokalet. Og så min snart 6 år gamle Macbook Air da. Nærmer seg vintage snart den og. Alle tre helt prima på hvert sitt felt.

Har en Blues Jr på lån og, men i mangel av jackkabel var den ikke satt fram for anledningen.

IMG_3759.JPG

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, knutfin skrev:

Sofakroken min om dagen, Martin 0-18 '48 og Gibson SG Standard '64. Martin er som regel hjemme, mens SG'en tar en liten pause fra øvingslokalet. Og så min snart 6 år gamle Macbook Air da. Nærmer seg vintage snart den og. Alle tre helt prima på hvert sitt felt.

Har en Blues Jr på lån og, men i mangel av jackkabel var den ikke satt fram for anledningen.

IMG_3759.JPG

Oooojjj, det var sofaen sin! Fortell gjerne litt mer om de to der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Pledrik skrev:

Oooojjj, det var sofaen sin! Fortell gjerne litt mer om de to der:)

Ja, den er ikke dum! Kjøpt på Skeidar.

 

Martin kjøpte jeg fra en kar i New York i 2014. Den trengte litt liming her og der, men etter en runde hos Geir Falck var den i topp stand igjen. Tunerne er bytta til Grovers en gang i tiden, men de originale (Klusons) fulgte med i kassen som forøvrig er original. Den veier ikke en dritt (1,6kg) og låter varmt og balansert. En blir litt lurt av den lille kroppen, den lager mye mer lyd enn en skulle tro. Mahogni i sarg og bunn, gran i topp og braz rosewood i gripebrett. 

Gibson er rykende fersk, kjøpte den i helga. Refrettet, men ellers er resten (tilsynelatende) originalt. Den har hatt en brist ved halsfestet og, men dette er solid fikset. Patent#-pickupene låter så klart og tydelig og skjærer perfekt igjennom i band. Kanskje den mest vellydende gitaren jeg har prøvd, og ikke minst lettspilt. Lett denne og (3kg blank).

 

Stayers begge to.

 

 

Flott Strat forresten! (Og setter!)

Endret av knutfin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, knutfin skrev:

Sofakroken min om dagen, Martin 0-18 '48 og Gibson SG Standard '64. Martin er som regel hjemme, mens SG'en tar en liten pause fra øvingslokalet. Og så min snart 6 år gamle Macbook Air da. Nærmer seg vintage snart den og. Alle tre helt prima på hvert sitt felt.

Har en Blues Jr på lån og, men i mangel av jackkabel var den ikke satt fram for anledningen.

IMG_3759.JPG

Det er knapt mulig å finne to fetere gitarer enn det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, knutfin skrev:

Sofakroken min om dagen, Martin 0-18 '48 og Gibson SG Standard '64. Martin er som regel hjemme, mens SG'en tar en liten pause fra øvingslokalet. Og så min snart 6 år gamle Macbook Air da. Nærmer seg vintage snart den og. Alle tre helt prima på hvert sitt felt.

Har en Blues Jr på lån og, men i mangel av jackkabel var den ikke satt fram for anledningen.

IMG_3759.JPG

Den SG-en må jeg få prøve neste gang jeg er i byen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, GreenMan skrev:

Kjellerstua - som jr. har okkupert for det meste, men det hender jeg får lov til å bruke gitarene mine en gang i blant. På motsatt vegg står den gamle iMacen for å kunne spille inn noen låter, samt stereoforsterker og platespiller.

kjellerstua.jpg

Og i hjørnet bak trommene står heavy metal alibiet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.