Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis frem kosekroken din!


kis32

Anbefalte innlegg

Ser mange tråder der folk viser frem pedalene sine og gitarene sine, men synes det hadde vert kult å få sett alt i helhet, og ikke bare et bilde av en Les Paul i en vissen hage.

Alle har vell en liten "jammekrok" hjemme, der man kan øve på teknikk, eller jamme til noen plater?

Enten du har en egen stue fylt opp med amper og PA, eller om du kun har en laptop med Guitar Rig: Last opp!

Her er i alle fall min!

gitarkroken.png

Har da ikke så mange pedaler lenger, de blei nemlig byttet ut med et Line 6 X3 live brett. Nå nylig kjøpte jeg Big Muff pedalen, for å få trøkket litt opp. Forsterkeren er en Ashdown FA stack, med en 60 wat topp, og et 4x12 70 wat kabinett. Jeg går aldri etter en perfekt eller rein lyd, så opsettet her passer meg helt perfekt. Ashdown produserer egentlig bassforsterkere, så Fallen Angel stacken trøkker noe jævli!

Straten er en 1999 mexikaner som har fått litt mye juling gjennom årene. De fleste delene er byttet ut, så det er vell bare kropp og hals som er originalt på gitaren. Den andre fjøla har jeg holdt original, dette er en Jaguar Classic Player. (Fender fanboy)

Har 2 røde Argon 3veis høytalere drevet av en NAD T744 forsterker, og 2 hjemmesnekra 3 veisere fra mange år tilbake, drevet av en A-420 Yamaha forsterker. Begge settene spiller samtidig, og går utrolig godt sammen!

Merker at jeg trenger å bytte ut veggpynten, ACDC og Ramones er ikke akkurat det som står i rampelyset.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen egen krok, men bruker hjemmekinoen til øvingsrom. Selve hjemmekinoen hører hjemme på et annet forum, men her er en liten oppstilling av utstyret rundt ampen, der den står. ;)

t_sarges_gitarkrok.jpg

Ellers pleier jeg kun ha en gitar fremme om gangen og stolen står vendt mot ampen når jeg spiller.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅ imponert over de som har gitarspillet såpass i ryggmargsrefleksen at de takler de omgivelsene der og likevel spiller bra på gitar. ;)

Spiller sjukt dårlig på gitaren etter det der, men jeg er ikke imot litt støy heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.