Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis frem kosekroken din!


kis32

Anbefalte innlegg

1 time siden, Slashaxl skrev:

Tilbakemelding på HS8 da? :D

Jeg er veldig dårlig med lydbeskrivende adjektiver ? ..og jeg har lite erfaring med monitorer fra før,men de låter veldig mye luftigere og med større romfølelse enn de gamle hifi-høyttalerne jeg brukte (Paradigm Atom). Bassresponsen er det heller ingenting å si på. De står for nærme side- og bakvegg, men jeg har ikke mer plass til rådighet ?

Har ikke brukt dem mer enn en times tid ennå, men så langt er jeg storfornøyd ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker gjerne å høre hvordan slike monitorer låter på lavt volum (leilighet/rekkehusvennlig). Kjøpte meg noen monitorer for et par år siden, de låt desverre veldig boksene og innestengt - mistenker at det er pga størrelsen. (Mackie CR3). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Troll skrev:

Ønsker gjerne å høre hvordan slike monitorer låter på lavt volum (leilighet/rekkehusvennlig). Kjøpte meg noen monitorer for et par år siden, de låt desverre veldig boksene og innestengt - mistenker at det er pga størrelsen. (Mackie CR3). 

Fornøyd med de jeg har i mindre rom hvertfall. De er dog mindre enn HS8. Neumann KH-120 har jeg. Låter veldig fint. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Troll skrev:

Ønsker gjerne å høre hvordan slike monitorer låter på lavt volum (leilighet/rekkehusvennlig). Kjøpte meg noen monitorer for et par år siden, de låt desverre veldig boksene og innestengt - mistenker at det er pga størrelsen. (Mackie CR3). 

Jeg har Mackie CR4. Låter bra, men trenger en sub de også for å få noe trøkk i nedre register.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Troll said:

Ønsker gjerne å høre hvordan slike monitorer låter på lavt volum (leilighet/rekkehusvennlig). Kjøpte meg noen monitorer for et par år siden, de låt desverre veldig boksene og innestengt - mistenker at det er pga størrelsen. (Mackie CR3). 

De låter bedre enn headsett (eller ingenting), men selvsagt ikke i nærheten av et skikkelig kabinett med litt volum bak seg. Og så er det selvsagt som med alt annet: Du får som oftest det du betaler for (uten at jeg skal påberope meg mye erfaring med dyre monitorer).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Husker brodern benyttet seg av hjemmelaget babycall i sin tid. Satt en stormembran på stativ inne på rommet til ungen, og lang XLR til der han satt, skrudd ganske høyt i miksen.
En enklere løsning er vel kanskje babycall med line-out?

  • Liker 1
  • Hehe 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2018 den 6.13, Griffin skrev:

Kommer seg... hyllene skal males og jeg glemte selvsagt kabel fra line-out på OX’n, men begynner å bli fornøyd med nykroken 263a.png

12535374-2E1A-4CCD-AD5D-E4B11C25337E.jpeg

Ryddig og pent! (Enn så lenge? ?) Hadde kommet til å irritere meg grønn over høydeforskjell på studiomonitorene, jeg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Audun skrev:

Ryddig og pent! (Enn så lenge? 1f609.png) Hadde kommet til å irritere meg grønn over høydeforskjell på studiomonitorene, jeg da. :)

Allerede ett rothål... lydkortet tok kveld då jeg måtte sette Helix’n i ett hjørne og dra ut kabler og prøvde feilsøke litt på lydkortet (fint blått lys og poff)... og har en tanke på at venstre monitor må opp en tur etterhvert. Vet bare ikke hvordan det skal gjøres på en estetisk og enkel måte ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Griffin skrev:

Allerede ett rothål... lydkortet tok kveld då jeg måtte sette Helix’n i ett hjørne og dra ut kabler og prøvde feilsøke litt på lydkortet (fint blått lys og poff)... og har en tanke på at venstre monitor må opp en tur etterhvert. Vet bare ikke hvordan det skal gjøres på en estetisk og enkel måte ennå...

?

Jeg ville satt begge monitorene på hylla over skjermene og vippet dem opp i bakkant slik at de peker rett i fleisen din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.