Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din favoritteffekt


kis32

Anbefalte innlegg

Det er sikkert en tråd om dette oppe å kjøre allerede, menmen.

Vill gjerne vite hvilken av boksene på brettet ditt som er favoritten, samme hvilken effekt. Distortion, delay, chorus, wah etc.

Husk at det må være en av dine egne bokser, og ikke bare en du har prøvd en gang i tida.

  • Hva heter pedalen?
  • Hvor mye betalte du?
  • Hva gjør den til favoritten?
  • Hvor lenge har du hatt den?

osv.

Personlig har jeg ingen effektpedaler etter jeg solgte "samlingen" for innkjøp av en X3 Live multieffekt. Men på den kuleste boksen jeg har eid gjennom tidene må bli Ernie ball wah'en

Gleder meg til å høre om noen virkelig gode pedaler!

Endret av Carlsenth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm ... Vanskelig å velge en som favoritt ...

Har fire stykker jeg bruker nesten hele tida, og det er Fulltone Fulldrive 2 Mosfet, T-Rex Replica, Mad Professor Forest Green Compressor og MXR Stereo Chorus.

Men hvis jeg skal velge en absolutt favoritt ville jeg nok valgt Fulltone Fulldriven.

  • Fulltone Fulldrive 2 Mosfet
  • Jeg tror jeg ga rundt 1350 kr for den. Lenge siden jeg kjøpte den, så jeg husker ikke helt.
  • Den er favoritten min fordi jeg får så mange råe lyder ut av den.
    Og spesielt fordi jeg får myk, varm og definert overdrive til bridge-pickupen på Fender Straten min. Noe som jeg absolutt elsker!
  • Tror jeg har hatt den i rundt 2 eller 3 år ..?
    Men det var ikke før for en måned eller to siden jeg virkelig fant ut av hvor god lyd jeg kunne få ut av den.

Husker jeg var ganske glad i sånn AC/DC-ish lyd når jeg kjøpte den, men etter som musikksmaken forandret seg ble den lagt på hylla fordi jeg trodde den bare kunne få sånne typer lyder. Nå får jeg vel en lyd jeg heller ville si ligner på Eric Johnson sin, men litt råere, og ikke fullt så "kjedelig" :D

Vanskelig å beskrive lyd, men kanskje dere skjønner hva jeg mener ... :P

Men de andre pedalene jeg har, og ikke bare de fire nevnte over, er på brettet for en grunn.

Liker egentlig alle veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackstone Mosfet Overdrive.

Betalte 1000kr (?), brukt.

OD'en/Dist'en låter perfekt i mine ører. Den låter akkuratt slik jeg ønsker at en vrengpedal skal låte. Jeg velger også å påstå at det finnes ingen pedaler som fungerer bedre sammen med volumkontroll på gitar. Det at det er "to pedaler", gjør den også til en ypperlig pedal for livebruk. Pedalen er også solid, knottene er praktisk lagt opp og pedalen fungerer veldig godt med alle amper og gitarer.

Har hatt den i 2 år nå, tror jeg.

Pedalen danker forøvrig ut alt annet jeg har hatt før og har nå:

Xotic BB Preamp

Ibanez TS-808

Ibanez TS-9

Boss OD-1

Boss DS-1

Paul C Audio Timmy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ethos Overdrive
  • Betalte ein Fender Pro Junior for den, minus ein tusenlapp
  • Det er ein veldig allsidig vrengpedal med to kanalar pluss boost, veldig responsiv til anslag og volum, gjer rett og slett andre boksar overflødige. Gir alle lydane eg treng, berre med å byte pickup/anslag/spelemåte.
  • ca. 2 mnd?

No skal det seiast at eg ikkje brukar så mykje effektar, men har gjort det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Line 6 DL-4 Delay/sampler

-Litt usikker. Kjøpte den fra en fransk nettbutikk. Tror det kom på litt over 2k.

-Looperen. For et fantastisk verktøy. Utrolig live-venlig. Har hatt mange loopere de siste årene, og ingen slår denne i brukvenlighet.

Delayene er også fine, men det er looperen som gjør den til stjerne.

-Den jeg har nå har jeg hatt i ca. 1 år, men hadde samme greia på en M13 i et år tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min favoritt er Maestro MP-1 Phaser fra sent 70-tall. grom phasing, veldig praktisk betjening, og designet av Dr. Robert A. Moog. eneste som kan toppe denne er storebroren

, som står på ønskelisten.

sjekk størrelsen B)

maestroo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin phazer

min favoritt er strymon el capistan delay

betalte 3k hos vintagegitar

Dette er den feteste delayen jeg har spilt på. punktum. inkludert orginal space echo, alt jeg har av delayplugins osv..

Lett å stille inn og nailer virkelig tape delay - soundet

fikk den forige fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte samlinga mi selv for å kjøpe ett x3 Live, men sykeste stomp eg har eid er vel MXR Super Comp.. og BOSS GE-7 EQ.

De to sto på konstant, og MXR'n er den desidert sjukeste og tighteste compressoren med tone jeg har hørt..

Solgte ampen også for å finansiere ett studio.. Ikke vært for det så hade jeg aldri skilt meg fra de boksene ass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line 6 DL-4. Betalte rundt 215$ for den.

Grunnen til at det er min favoritt er fordi den gir fantastiske delay muligheter, samtidig som den har en utrolig brukervennlig looper.

Har bare hatt den i et par uker. (Takk til min venn "ovl")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.