Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din favoritteffekt


kis32

Anbefalte innlegg

Den eneste effekten jeg føler at jeg MÅ ha er delay, og nå har jeg en Boss DD-7.

Kjøpte den ny tidlig i år for rundt 1200 spenn.

Liker den fordi den er liten og kompakt, og analog-moden på den låter temmelig knall! Jeg har hatt et par dyrere og mer «cred» delaypedaler, men til mitt bruk gjør denne virkelig jobben. Og den tar opp minimalt med plass på brettet. Presets og tap tempo er ikke noe savn, siden jeg stort sett skifter mellom bare to forskjellige innstillinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva heter pedalen? TC Electronic Nova Reverb

Hvor mye betalte du? 1200 brukt mener jeg det var.

Hva gjør den til favoritten? Masse justeringsmuligheter, gir knall reverb til et tørt signal og løfter godlyden flere hakk. Står stort sett alltid på.

Hvor lenge har du hatt den? Et par måneder.

Endret av Voodoochild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter pedalen? Xotic AC Booster

Hvor mye betalte du? 1000,- meget pent brukt

Hva gjør den til favoritten? Hvis jeg bruker en gitar og amp som låter bra, låter det ennå bedre med AC-en mellom gitar og amp. Den har sånn passe vreng, så den funker greit som vreng alene, men funker knall sammen med en god røramp for å kjøre ampen litt hardere.

Hvor lenge har du hatt den? Siden juli i år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Min favoritt, eller det vil si, det burde vært min favoritt. Jeg hadde en gang en ekte Roland Space Echo som jeg hadde fått(!) av naboen som takk for vanning av blomster en sommer. Den hadde ikke tape, men det fikk jeg tak i i lokalradioen som brukte gode gamle båndopptakere. Tok med meg et par meter av det, pluss spleisetape, så hadde jeg forsyninger for en stund.

Den var god som gull, men av en eller annen grunn donerte jeg den til vokalisten i bandet da jeg flyttet til Trondheim for å studere. Jeg tenkte at den gamle skiten der trenger jeg ikke.

Det er nå snart 15 år siden, og jeg har mange ganger slått meg selv i pannen etterpå.

Så over til dagens tema:

Min favoritt blant effektene jeg har idag må være min Ibanez Airplane Flanger, Paul Gilbert signatur. Den har alt en flanger skal ha, fra varm og fet flanger til en slags choruserstatning, inkludert en egen take-off mode (crazy mode) som lager ville hyl.

Den er laget etter Paul Gilberts egne spesifikasjoner, men jeg må si at den passer veldig godt sammen med min Thunderbird bass også :-)

Den kjøpte jeg på impuls fra gitarhuset.no i august til en røverpris: 795,-

Endret av Bukowski
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tc scf som er en analog, musestille choruspedal.

Har ikke pedalen lenger ettersom jeg "klona" den i Axe FX :)

Runner up må bli den original WH1 Whammy`n, hadde også en original 60talls Vox wah jeg angrer litt på at jeg solgte..har ikke funnet noen som låter like bra senere egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

  • Vox Satchurator

  • Rundt 600 (Brukt)Kjøpt av en bruker her på forumet.

  • Har bare hatt 3 pedaler: En chorus, en distortion og en Digitech sak som ga vel mye feedback. Gir den tunge sounden jeg trenger til å spille de fleste sangene jeg liker. (Joe Satriani, ACDC, og andre enkeltsanger)

  • Hatt den siden i vår

Skal skaffe en Big Bad Wah som supplement så blir det perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

  • Ibanez TS5 Tubescreamer
  • Ga vel rundt 300kr totalt fra ebay brukt.
  • Den får rett og slett alt til og låte bedre, Rørforsterker på nesten maks volume, tubescreamer med max level og tone, og bare bitte litt disortion så whips låter gitaren MYE bedre, synes jeg ivertfall da :) Kjører denne sammen med en liten Fender Mustang 2 og Classic vibe tele custom, Og alle mine forskjellige lyder låter helt fint til vanlig, så kicker jeg inn tubescreamern og alt blir rett og slett kong! Billig pedal med samme kretsen som ts9, bare billiger og i plastikk form for soveroms rockeren.
  • Har vel hatt denne i halvt år nå snart tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez Paul Gilbert Airplaneflanger AF-2

Ga 1100 for denne ny.

Trolig den kuleste flangerpedalen jeg noensinne har hørt. 4 knotter som utgjørt forferdelig med forskjellige lyder, og i tillegg en taxi/takeoff, som virkelig tar av.

Har hatt denne i litt under en mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste effekten jeg bruker på mer enn to låter i hvert av bandene mine, må vel bli delayen... Og det er en Boss DD-7. Den står konsekvent i analog-mode, noe som faktisk låter MEGET bra! Jeg har vært innom noen forskjellige delayer, men jeg har ikke behov for tap tempo og presets, så da landa jeg på denne. Låter mer enn tilfredsstillende, og tar i tillegg opp lite plass på brettet :)

Ellers blir vel favoritteffekten... AMPVRENG! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.