Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din favoritteffekt


kis32

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Plum Crazy Fx Si Clops Fuzz.

Kjøpte den for 120 dollar eller noe sånt når jeg var i USA i sommer. Det er en fuzz face-klone som låter himmelsk. Kan gjøre alt fra å gi deg en cleanlyd med litt vreng, til å blåse vekk hodet ditt med en vegg med fuzz og feedback, med alt i mellom. Veldig glad i den! :)

Den som er oppe til høyre på ampen:

68759_1654548000931_1153996690_1831880_5455263_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bass:

Tech 21 VT Bass. Sansamp RPM på boks. Noe av den beste boksen til bass for overdrive, boost eller bare god farging av lyden spesielt i mellomtoneområdet for å skjære igjennom i lydbildet.

Fikk den av madammen til bursdagen min :)

Hatt den ca halvt år

På gitar:

Dynachord Echocord tape echo fra begynnelsen av 60-tallet. Ikke akkurat en stompboks, men på størrelse med en Roland space echo. Helt fantastisk ordentlig tape echo lyd, med tonekontroll som kan dra ekkolyden helt ut i vanvittig psychedelia-far-out-in-space greie.

Ga 700,- for den, kjøpte den av originale eieren som kjøpte den ny i butikk. Kjøpte ei pakke med 25 nye bånd for 180 spenn på ebay :)

Hatt den i ca trekvart år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt for tiden er vel kanskje TS9.

Kostet meg ca 250kr, ettersom jeg bestilte deler på nett og bygget den selv.

Hva som gjør den så bra? For det første at den var så billig og selvbygget, noe personlig preg over den da..

Og fordi det er en av de beste pedalene jeg har prøvd.

Har eid MANGE distortion og et par overdrives gjennom tidene, men TS'n er uten tvil den billigeste og beste pedalen jeg har eid.

Krever at du har en god røramp for å få best utnytte av den da.. Men den låter faktisk bedre på transistor enn det mange vrengpedaler gjør.

Den er allsidig.. Leverer alt fra mild rockelyd til metal på en allerede vrengt amp.

Mye mellomtone og digg "bite". Er meget fornøyd med ampvrengen i JVM'en min, men TSen gir den mer bite, crisp og litt mer liv. Noe som har gjort at jeg liker den meget godt.

I tillegg har den en ultrasterk, blå LED som jeg ikke klarer å se direkte på.. Selv i dagslys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Close call mellom M9 og Maxon OD-9, så sier litt om begge.

M9'en er blant favorittene pga. funksjonaliteten. Den har alt av modulasjons- og tidsbaserte effekter man kan ønske seg, og den leverer knall lyd. Ganske god brukervennlighet og, og størrelsen er ikke dum. Den har også mye overdrive og distortion-effekter, men det er ikke noe jeg bruker så mye av da jeg har amp og andre pedaler til det formålet. Har dog brukt denne alene på øving flere ganger rett inn i en gammel Marshall Lead 50 som er mer eller mindre sprengt, og greid å få noen duganes lyder ut av den.

OD-9'en fordi den er en utrolig bra Tubescreamer/overdrive. Låter fantastisk til litt hårete clean eller mild vreng alene. Hør på introen på Crack the Skye av Mastodon; null stress med OD-9 i en clean amp. Også ekstremt god til å tighte opp/booste en røramp inn i metaljungelen. Output på fullt, drive på klokka 8 og tone på klokka 13 så gjør den underverker med en tidligere midgain forsterker. Jeg setter Koch'en min til god rockevreng og kicker inn OD-9'en, og vips du befinner deg i piggtrådlandet mellom Machine Head og Metallica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tc electronic d-two. Jeg kjører rack og kjøpte med denne før jul.. Liker å utforske litt med delay. Denne kan tappe tempo og samtidig tappe rytmemønsteret.. Så for tiden er det en favoritt. Ser det er mange som nevner ts-9.. Veldig fin den.. Liker også tonebone classic.. Mye bra ute for oss nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det må nok bli en ts-9. Syns egentlig ikke den låter så veldig bra når man sitter å spiller alene, men kommer absolutt til sin rett i band sammenheng.

Har nettopp fått i hus en keeley compressor og denne kommer nok til å bli en av favorittene også. Hvorfor? Den holder bridgepickupen på telen i ørene slik at den oppfører seg skikkelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.