Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Din favoritteffekt


kis32

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke så mange å velge mellom, men tror denne kommer til å vere favoritt en god stund :)

* Monster Effect Mastortion

* Kosta 1200kr på e-bay + 200 i frakt

* Er vell favoritt fordi det er Brent Hinds sin signatur pedal, er litt spesiell siden den er handlaga, også Elsker jeg lyden fra den

* Hatt den i ca 1 år

Endret av Trazzer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TC Electronic Nova Delay

ca. 2500 kr

Meget fleksibel delaypedal hvor absolutt alle muligheter ligger foran deg. Preset innstillingene er meget bra. Du kan velge eksakt millisekund delay og selfølgelig tap tempo og antall repetisjoner. Du kan også velge mellom analog, digital eller tape delay

Hatt den ca. 1 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Dunlop Dallas Arbiter england Fuzzface, fra ca 2000/01

Kjøpte den brukt på Finn.no for 500,- så godt som ubrukt

Veldig glad i Fuzz da, Big muff har alltid vært en favoritt men denne topper Muff'en igjen

Eneste problemet er at den ikke "trives" på pedalbrettet, noe blir borte men vet ikke helt hva

Beste kombinasjon er Gitar-->Fuzzface-->Amp

Liker den crunchy deilige lyden på chords og den creamy lyden som kommer fram på leads, spess med Stratt'en i Neck posisjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den viktigste er Screameren (musikding Tube Screamer klone), men akkurat nå er det faktisk Phaseren som er favoritten, selv om den ikke brukes mest. Har forsøkt å få til lignende ting med Flanger i multieffekt, men phaseren nailer Pink Floyd sounden på en helt annen måte. Tuner jeg trimpot og blend korrekt, så får jeg nesten auto-Wah, og da gir den "nær Shaft-opplevelse" også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så dårlig på innspilling og er vel heller ingen Gilmour, men vi får se. I så fall blir det vel i DIY-tråden. Der er det vel også et klipp av en som spiller noe PF på tilsvarende musikding Phaser.

Helt likt PF blir det vel heller ikke på min DIY-gitar med humbuckere.

EDIT:

Har forsøkt meg med noen lydklipp her:

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.