Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er dette en gitar å satse på?


Hatecrew

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke tatt noen opptak, men kan sikkert gjøre det iløpet av uka. Hadde faktisk tenkt å legge ut en film på youtube i nårmere tid så det passer jo bra:)

Og bare sånn FYI.

Jeg er sikkert mye bedre enn deg, og den påstanden baserer jeg på absolutt ingenting, og jeg skryter normalt ikke.

:rolleyes:

Endret av OssyVezzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Til tross min alder kan jeg vedde på at dine spilleferdigheter drukner i mine."

"Du kan spille alt i verden med en EMG 81', men det blir ikke like kult! Du får ingen kule overtoner (hverken hyl eller skrik)"

"Hvordan er det med ferdighetene deres når det gjelder gitar, da? Om dere er like slappe da, vinner jeg med ingenting... "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg vi skal stoppe den meningsløse diskusjonen om EMG PU'er her i denne tråden. EMG er et populært pickup-merke og blir brukt av mange profilerte artister, men de er IKKE konstruert slik at man høres ut som om man spiller fortere enn man faktisk gjør. Ei heller høres alle med EMG's ut som Kirk Hammet. Ikke alle liker dem, men det er en helt annen sak, og det betyr ikke at de er dårlige.Hvis noen føler for å diskutere videre, lag en egen tråd.

Det var kanskje litt feil sagt, det jeg mente var at: De fleste som spiller (metal)superfort bruker EMG-jeg har ikke sagt noe om at de er konstruert for det, men i metal er det mye løp i soloene og mye dødlighet i rythm...(løp kan være superkult det, men JEG er ikke noe glad i den lyden EMG 81' har-nettopp fordi jeg ikke liker metal!). Og det er lov å synes at EMG 81' er kjedelige, og jeg har rett i det at grunntonen er det viktigste, men jeg skjønner ikke hvorfor man kommer med alle slags vitser om at det går dobbelt så fort etc.? Dessuten sa jeg i en av de første postene at HZ'ene er superkule!

Rent teoretisk(det kommer selvfølgelig an på hva for gitar man har den i) har jo alle EMG 81' pickupene med samme forsterker lik lyd ifra grunnen. Alt annet kommer da i tillegg:(type forsterker, destortion, delay, reverb etc.) Det var kanskje litt drøyt å påstå at alle som spiller med EMG har kjedelig lyd (det er en objektiv påstand!) og at alle som spiller med 81' har Kirk Hammet-lyd, men det er det jeg forbinder med EMG81'. Kirk Hammet kan alltids få lyden til Øystein Sunde bare at han må kjøpe en rekke effekter og digitale modifikasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du har påstått at aktive EMGs låter mer dritt en passive. At du er bedre enn visse personer, at du kan spille en 11 min lang Van Halen-solo, at man høres raskere ut med EMG, MED MER.

Men alt er ut ifra jeg synes! Det finnes andre Pickupmerker enn EMG, det er ikke sånn at man ikke har smak når man ikke liker EMG! Akkurat den 11 min solo'n kan jeg spille, men jeg er 14 og han er 38. Det er ikke rart at han er bedre enn meg når han har levd 24år lengre enn meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alt er ut ifra jeg synes! Det finnes andre Pickupmerker enn EMG, det er ikke sånn at man ikke har smak når man ikke liker EMG! Akkurat den 11 min solo'n kan jeg spille, men jeg er 14 og han er 38. Det er ikke rart at han er bedre enn meg når han har levd 24år lengre enn meg?

Så du liker altså ikke lyden til Mark Knopfler heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkverdig at du slengte rundt deg store ord om at du kunne spille fletta av samtlige folk på forumet her for så å skrive at "det er ikke rart at han er bedre enn meg når han har levd 24år lengre enn meg?" en time seinere..

Endret av Voodoochild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den uttalelsen krever utdyping. Mener du at man bruker en type pickup fordi den gjør at det høres ut som om man spiller fortere?

Svaret er: Ja!

Nei mon tro hvorfor folk kommer med vitser om fart.. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å blande meg inn i dette, men det er bare latterlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje litt feil sagt, det jeg mente var at: De fleste som spiller (metal)superfort bruker EMG-jeg har ikke sagt noe om at de er konstruert for det, men i metal er det mye løp i soloene og mye dødlighet i rythm...(løp kan være superkult det, men JEG er ikke noe glad i den lyden EMG 81' har-nettopp fordi jeg ikke liker metal!). Og det er lov å synes at EMG 81' er kjedelige, og jeg har rett i det at grunntonen er det viktigste, men jeg skjønner ikke hvorfor man kommer med alle slags vitser om at det går dobbelt så fort etc.? Dessuten sa jeg i en av de første postene at HZ'ene er superkule!

Rent teoretisk(det kommer selvfølgelig an på hva for gitar man har den i) har jo alle EMG 81' pickupene med samme forsterker lik lyd ifra grunnen. Alt annet kommer da i tillegg:(type forsterker, destortion, delay, reverb etc.) Det var kanskje litt drøyt å påstå at alle som spiller med EMG har kjedelig lyd (det er en objektiv påstand!) og at alle som spiller med 81' har Kirk Hammet-lyd, men det er det jeg forbinder med EMG81'. Kirk Hammet kan alltids få lyden til Øystein Sunde bare at han må kjøpe en rekke effekter og digitale modifikasjoner...

Det er stor forskjell på å si: "Jeg liker ikke .... pga. ditt og datt" enn å si at "...... er drit".

Årsaken til at du har fått mye pepper i denne tråden, er rett og slett at du har kommet med noen skråsikre påstander som muligens ikke har vært ment som det, men slik du har skrevet det, blir det umulig å tolke det som noe annet. Du har også til tider hatt en litt hovmodig tone som naturlig nok har skapt litt reaksoner. Noe av det mest usaklige, har jeg slettet bort, men det meste har jeg latt stå da jeg på en måte mener at du har bidratt sterkt selv til å havne i situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.