Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er dette en gitar å satse på?


Hatecrew

Anbefalte innlegg

Du får ingen kule overtoner (hverken hyl eller skrik).

Nei Zakk Wylde er jo kjent for å ha vanskeligheter med overtonene sine. Du kunne jo skrevet bok om EMG du! Bare å endre alle påstander til det motsatte så har du alt du trenger å vite :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Zakk Wylde er jo kjent for å ha vanskeligheter med overtonene sine. Du kunne jo skrevet bok om EMG du! Bare å endre alle påstander til det motsatte så har du alt du trenger å vite :lol:

Som en annen på forumet sa til meg: Kanskje en fordel å lese tidligere poster! Det med overtonene var i en post med Gary Moore som tema. Jeg har ikke sagt noe om Zakk Wylde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en annen på forumet sa til meg: Kanskje en fordel å lese tidligere poster! Det med overtonene var i en post med Gary Moore som tema. Jeg har ikke sagt noe om Zakk Wylde...

Men du sa jo at EMG ikke egnet seg til overtoner. Allikevel bruker kongen av overtoner EMG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[/quote

Også har jo ikke alle like forsterkere heller, da. Om han har kjip lyd uten overtoner? Jeg, for min del, hører ikke så mye på Gary Moore, men jeg er gammel nok til å vite at det ikke står overtoner i hans setting! Dessuten er definasjonen det samme men synspunkt forskjellig når det gjelder overtoner.

Vet du i det hele tatt hva overtoner er????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting med EMG 81' er at mange bruker den for at det skal høres veldig kjapt ut!

helt enig ass, var på bandøving nå, og da hadde jeg med en gitar med passive i, og alle sangene ble liksom dobbelt så lange fordi pickupsa ikke var EMG kjappe. Værste øvinga ever lzm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, for å få skills (les: spille fort), så må jeg ha EMG og Ernie Ball? Derfor jeg spiller så jævlig dårlig... Bare siden jeg bruker passive pickups og D'Addario strenger :(

klassisk nybegynner feil, etter jeg kjøpte min første gitar med aktive pups spillte jeg 3 ganger så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig ass, var på bandøving nå, og da hadde jeg med en gitar med passive i, og alle sangene ble liksom dobbelt så lange fordi pickupsa ikke var EMG kjappe. Værste øvinga ever lzm..

Du er tøff, og ikke har du fått med deg et kvekk! Jeg har ikke sagt noe om tid, bare at alle som spiller "super fort" Bruker EMG, nettopp fordi de luker bort det kule og lar det raske (som noen av dere definerer som kult) bli igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.