Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk vs. image/live-prestasjon


ToreFagerheim

Anbefalte innlegg

  • Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når man skal spille konsert så skal man underholde og gi folk en opplevelse. Da blir publikumskontakt og det visuelle en viktig del av hele opplevelsen. Synes det samme gjelder platecovere, klesstil etc. Derfor digger jeg band som Iron Maiden som virkelig har forstått helhetspakka.

100 % enig med deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men så er det mange som er mer innstilt på en mer vanlig karriere framfor en karriere innenfor musikk, og da stilles det en del krav til hvordan man skal te seg. Om jeg skulle ha behov for hjemmesykepleie så hadde ikke han karen her fått være i nærheten av mitt hus: l_ca6ddd4f44b96e147ab50c904cdd6fcf.jpg

For å sette det på spissen. Og er det et krav om å ha langt hår bare for å spille rock og metal? jeg syns ikke det :)

Jeg synes at det er et krav hvis man spiller hard rock og heavy metall, men noen unntak kan det da alltid være :D

Det finnes folk som lar ideologien overta for musikken, f.eks. noen svartmetallere xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt hår er IMO overrated. For meg er det bare en videreføring av puddelrock-looken på 80-tallet. :ninja:

Ehhhh. Langt hår eksisterte lenge før puddelrocken på åttitallet :lol:

Zeppelin, Sabbath, Purple og alle disse gode gamle bandene hadde langt hår, og slik synes jeg at det bør være i dag også, som en del av et (rocke)image :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke langt hår GJØR NOE, men for meg er langt hår OPTIONAL. Har aldri skjønt det der med å måtte uniformere seg i forhold til musikksjanger.

Er man over i punkrock og grunge er det plutselig ikke så vanlig med langt hår...

Som sagt, finne en stil man trives med. Om man bryter med vedtatte sjangerregler gjør ikke så mye.

Men en ting jeg har funnet ut er at det er noe med at man kanskje har noe som ikke så mange andre har. Det har med at man føler seg litt spesiell, og det skal man når man står på en scene. Det kan holde med en litt uvanlig T-skjorte eller lignende. Poenget er at det kanskje IKKE er noe man kan handle på Cubus, H&M eller JC, men noe som er så spesielt at det gir litt identitet.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallica er ikke akkurat ungdommer lenger, og at to av dem ikke har langt hår lenger er for så vidt greit. Men Metallica hadde et tøft image da de var yngre. God publikumskontakt har de da stadig :lol:

Å spille i noe man trives i er jeg enig i :)

Og hva hadde de på seg? Slitne bukser og bandskjorter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men klærne deres var vel slitt? Og ikke klær som ser slitte ut allerede når man kjøper dem i butikken?

Dessuten hadde de langt hår.

Ble det sett på som image sin tid? Hele poenget med det at de stilte med vanlige klær på scenen var jo for å ta avstand fra den homoerotiske glamscena. Jeg forbinder ordet "image" med noe som er litt påtatt.

Tidene har uansett forandret seg, og med corebølgen så ble hvordan metalfolk ser ut i dag noget forandret.

Er enig i at folk med langt hår som banger ser bedre ut på scenen, men det er ikke akkurat det jeg anser som det viktigste i livesammenheng om viktig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt det der med å måtte uniformere seg i forhold til musikksjanger.

Da tror jeg du mangler litt basic sosialantopologi kunnskap. Det har med identitet/gruppetilhørlighet å gjøre - og dette har eksistert siden vi krøp opp av havet. Dette finner du igjen i de aller fleste miljøer - enten det er business, musikk, fotball, vestkant, østkant etc....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du mangler litt basic sosialantopologi kunnskap. Det har med identitet/gruppetilhørlighet å gjøre - og dette har eksistert siden vi krøp opp av havet. Dette finner du igjen i de aller fleste miljøer - enten det er business, musikk, fotball, vestkant, østkant etc....

Helt, helt enig, Rocktrond! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et morsomt trekk kan være et totalt uventet image. Et metalband jeg spillte i stillte opp på en konsert iført sorte dresser, hvitskjorte og slips - litt innspirert av Abbey Road coveret, men vi var en del mer stivpyntet en Beatles var (og ingen av oss var barfot). Gjett hvilket band som ble mest snakket om etter den konserten B)

For de av dere som er på Facebook: http://www.facebook.com/video/video.php?v=8871851479&oid=2360963484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at mange ikke tør å se rocka ut pga. at det fortsatt er veldig "frowned upon" i samfunnet generelt. Det er ikke akkurat lukrativt å spille rock&roll for tida, så de fleste har et "vanlig liv" utenom musikken. Selv gir jeg fullstendig blaffen i dette, og ser ut som en dass støtt :P

Zebra-tights ... Fuck yeah! :lol:

Hvor har du fått de :ninja:

Endret av OssyVezzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men klærne deres var vel slitt? Og ikke klær som ser slitte ut allerede når man kjøper dem i butikken?

Dessuten hadde de langt hår.

Og?

Jeg vil ha sånne sko!

Jeg også! Faen meg dritfett med hvite hi-tops!

Endret av død
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.