Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk vs. image/live-prestasjon


ToreFagerheim

Anbefalte innlegg

  • Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tok en titt på myspace-siden deres, og synes musikken låter bra (selv om det ikke er min favorittsjanger).

Videoen viser kanskje litt hvordan dere fremstår som liveband?

Jeg synes det er påtakelig hvordan ingen av dere ser på kamera eller flytter på seg (med unntak av vokalisten). Blikkontakt med publikum og litt mer mobilitet hadde vært greit, synes nå jeg. Men det er mulig at det gjelder litt andre regler for denne typen musikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser man ut som et band, egentlig? Regner med at du sitter på en fasit her...

Personlig så synes jeg at det er en god begynnelse å skille seg ut fra "vanlige folk" slik at man får publikums interesse.

Ser man helt vanlig og døll ut så lar i hvert fall ikke jeg meg imponere. Et band som bryr seg om imaget sitt og ser rockete" ut (hvis man spiller rock, så klart) har min støtte. Langt hår er et pluss, synes jeg. Mange rockere har hatt langt hår i siden slutten av 60-tallet, men nå til dags har mange unge fått det for seg at de skal ha kort og se helt vanlige ut. Hva feiler det folk? Pingler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Architects-Band(WM).jpg

:lol:

Tosk :lol:

Fra spøk til alvor, synes det viktigste er at man er seg sjæl, også på scenen. Jeg tar sjelden på meg noe ekstra dill og dall når jeg spiller konsert, går i de samme trange buksene og utvaska t-skjortene som jeg gjør til vanlig, akkurat som alle andre band jeg hører på. Hvis man skal slå gjennom, bør man gjøre det fordi musikken er god, ikke fordi man tar på seg matchende klær og følger trender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at mange ikke tør å se rocka ut pga. at det fortsatt er veldig "frowned upon" i samfunnet generelt. Det er ikke akkurat lukrativt å spille rock&roll for tida, så de fleste har et "vanlig liv" utenom musikken. Selv gir jeg fullstendig blaffen i dette, og ser ut som en dass støtt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så synes jeg at det er en god begynnelse å skille seg ut fra "vanlige folk" slik at man får publikums interesse.

Ser man helt vanlig og døll ut så lar i hvert fall ikke jeg meg imponere. Et band som bryr seg om imaget sitt og ser rockete" ut (hvis man spiller rock, så klart) har min støtte. Langt hår er et pluss, synes jeg. Mange rockere har hatt langt hår i siden slutten av 60-tallet, men nå til dags har mange unge fått det for seg at de skal ha kort og se helt vanlige ut. Hva feiler det folk? Pingler?

Så du synes altså at man skal følge en trend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal stille i noe man trives i. Klart det er greit at stilen matcher musikksjangeren på noe vis, men jeg synes det er litt latterlig når bandet ser fullstendig uniformert og koordinert ut stilmessig. Skal man gjøre det, må det være en greie i seg selv (f.eks. som Kiss).

Se f.eks. på et band som Metallica. Jeg vil ikke si at de har noen veldig koordinert visuelt image, så da kan man spørre seg: Hva er det som gjør dem bra live?

Metallica live

Etter min mening: Kontakten med publikum.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal spille konsert så skal man underholde og gi folk en opplevelse. Da blir publikumskontakt og det visuelle en viktig del av hele opplevelsen. Synes det samme gjelder platecovere, klesstil etc. Derfor digger jeg band som Iron Maiden som virkelig har forstått helhetspakka.

Når det er sagt er jeg selv relativt straight/konservativ i klesstilen (og alderen har tvunget meg til å ha kort hår - langt hår og måne er ikke kult (bortsett fra hos Devin)), og jeg er nesten ikke i stand til å spille Smoke on the water riffet uten å stå stille og konse - så hadde jeg vært en rik mann skulle dette blitt kompensert med mye lys, røyk og spektakulære sceneshow når jeg spiller live B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge! :)

men så er det mange som er mer innstilt på en mer vanlig karriere framfor en karriere innenfor musikk, og da stilles det en del krav til hvordan man skal te seg. Om jeg skulle ha behov for hjemmesykepleie så hadde ikke han karen her fått være i nærheten av mitt hus: l_ca6ddd4f44b96e147ab50c904cdd6fcf.jpg

For å sette det på spissen. Og er det et krav om å ha langt hår bare for å spille rock og metal? jeg syns ikke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det dummeste jeg vet om er sånn harrypjatt mellom låtene.

Eks. Rob Flynn har noen fraser han drar på hver bidige konsert. "you guys are the craziest mother fuckers i have ever seen" og cheers mother fuckers " etterfulgt av å ta en minislurk av et glass vodka cola for så å kaste resten på publikum. Jeg synes hvis man ikke har noe skikkelig og komme med så er det bedre å ti stille. Dave mustaine også pleier å bruke 5 minutter på å fortelle publikum at han ikke liker å snakke på konsert,hehe.

Jeg synes endel av de amerikanske bandene har en tendens til å liksom skal være dritkule,noen klarer det og andre klarer det ikke. Personlig synes jeg det er litt pinlig å høre på en voksen mann stå på scenen å ikke klare å bygge opp en vanlig setning uten å inkludere banneord. F... this og F.. that.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal stille i noe man trives i. Klart det er greit at stilen matcher musikksjangeren på noe vis, men jeg synes det er litt latterlig når bandet ser fullstendig uniformert og koordinert ut stilmessig. Skal man gjøre det, må det være en greie i seg selv (f.eks. som Kiss).

Se f.eks. på et band som Metallica. Jeg vil ikke si at de har noen veldig koordinert visuelt image, så da kan man spørre seg: Hva er det som gjør dem bra live?

Metallica live

Etter min mening: Kontakten med publikum.

Metallica er ikke akkurat ungdommer lenger, og at to av dem ikke har langt hår lenger er for så vidt greit. Men Metallica hadde et tøft image da de var yngre. God publikumskontakt har de da stadig :lol:

Å spille i noe man trives i er jeg enig i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.