Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Den store Metallica Vs. Megadeth-tråden


ErlendB

Megadeth vs. Metallica  

133 stemmer

  1. 1. Hvilket band liker du best?

    • Megadeth
      54
    • Metallica
      88
  2. 2. Endgame eller Death Magnetic?

    • Endgame
      29
    • Death Magnetic
      35


Anbefalte innlegg

Metallica uten tvil, Megadeth kunne vært jævli bra, hadde det ikke vært for den fæle stemmen til Dave.

Metallica har vært favorittbandet mitt siden jeg begynte å høre på rock \ metal og sånn musikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 562
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Metallica - Justice. End of discussion.

I utgangspunktet så er jo diskusjoner som denne helt idiotisk. Det blir som å diskutere politikk mellom høyre- og venstreorienterte. Det eneste man til slutt kommer fra til er at man er enig om å være uenig.

Men uansett så blir dette ene albumet(og forsåvidt de to-tre andre albumene) gruset av Megadeth sin solide diskografi.

Stemmen til Dave sparker forresten ræv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så er jo diskusjoner som denne helt idiotisk. Det blir som å diskutere politikk mellom høyre- og venstreorienterte. Det eneste man til slutt kommer fra til er at man er enig om å være uenig.

Men uansett så blir dette ene albumet(og forsåvidt de to-tre andre albumene) gruset av Megadeth sin solide diskografi.

Stemmen til Dave sparker forresten ræv!

1+

Du er tydeligvis en veldig vis mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd:-)

Godt tiltak ErlendB!

Vi snakker om to giganter og stilskapere og faktisk en gjeng med VIRKELIG bra musikere.

...men Lars må begynne å øve igjen...Kirk Hammett er for øyeblikket verdens beste Metallica leadgitarist...(ehh..) Synes han får unødvendig mye pes fra mange hold.James er en fantastisk rytmegitarist.

Black Album er rockehistorie!Mine to favoritter fra bandet er Master og Justice.

Megadeth har hatt min favoritt metalgitarist i bandet : Marty Friedman.

Melodiker av rang og en helt egen "stemme".

Dave Mustaine er en kjempegitarist,låtskriver og en veldig bra tekstforfatter!

Mine to favoritter av bandet er : Countdown og R.I.P.

Vel...min favoritt av de to er....damtada :

MEGADETH

...skal i tillegg si at bandet var etter mi meining best med Mustaine,Ellefson,Menza og FRIEDMAN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må vel være et av de mest diskuterte tema på diverse fora, og har en tendes til å bli debatt uansett hva tråden egentlig startet med.

Jeg kaster en haug av knapper på Metallica, og skjønner ikke helt hva folk ser i Megadeth. Vokalen til Mustaine er virkelig ikke mi greie. Riffinga kan være kul her og der, men ja..

Hetfield sin vokal rundt '90-tallet, Justice tour etc., er i mine ører noe av det beste metallens verden har produsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må vel være et av de mest diskuterte tema på diverse fora, og har en tendes til å bli debatt uansett hva tråden egentlig startet med.

Jeg kaster en haug av knapper på Metallica, og skjønner ikke helt hva folk ser i Megadeth. Vokalen til Mustaine er virkelig ikke mi greie. Riffinga kan være kul her og der, men ja..

Hetfield sin vokal rundt '90-tallet, Justice tour etc., er i mine ører noe av det beste metallens verden har produsert.

+4562

Hatet mitt vokser hver dag for Mustaine. Han klarer faen meg aldri å slutte og surve om at han ble kasta ut av Metallica. bitch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+4562

Hatet mitt vokser hver dag for Mustaine. Han klarer faen meg aldri å slutte og surve om at han ble kasta ut av Metallica. bitch.

Pffff. Tipper han var en av de som var med å virkelig forme sounden til metallica først anyway, du ville vell kansje vært sur sjøl om du ble med i et band på vei opp, så blir du kicka og erstatta med en som ikke klarer å spille en vellsmakende solo.

Dessuten så har det ført til att Dave har laget et rått aggresivt heavy metal band som kicker metallica i rævva på mange måter.

Dave har kansje ikke verdens råeste stemme, men han har hatt noen helt sjuke leadgitarister som kirk ikke kan måle seg med, og han har alltid hatt kickass bassister og trommiser, og ja. Metallica har jo fått Rob inn i bildet, men hjelper lite det når dem sitter fast med Lars.

I tillegg er Dave en sjuuuk rytmegitarist og multi-tasker som ingen andre x)

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallica har jeg ikke orka å høre på siden master. Klarer ikke å høre på kirk hammet og lars ulrich sin spilling, det gjør vondt. Jeg orker heller ikke "country" stemmen Hetfield har lagt seg til etter 1990. Metal vokalister skal synge tøft, ikke pent. Hørte på master plata her om dagen faktisk og selv ikke den gjør noe for meg lenger.

Megadeth derimot har alltid hatt blant de beste gitaristene innen thrash/metal i bandet. Mustaine er i mine ører den beste låtskrivern mellom tidene når det kommer til sjangeren.

Ellers foreslår jeg at alle leser denne med et lystig sinn: http://domlawsonlikesheavymetalmorethanyou...a.html#comments

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallica har jeg ikke orka å høre på siden master. Klarer ikke å høre på kirk hammet og lars ulrich sin spilling, det gjør vondt. Jeg orker heller ikke "country" stemmen Hetfield har lagt seg til etter 1990. Metal vokalister skal synge tøft, ikke pent. Hørte på master plata her om dagen faktisk og selv ikke den gjør noe for meg lenger.

Megadeth derimot har alltid hatt blant de beste gitaristene innen thrash/metal i bandet. Mustaine er i mine ører den beste låtskrivern mellom tidene når det kommer til sjangeren.

Ellers foreslår jeg at alle leser denne med et lystig sinn: http://domlawsonlikesheavymetalmorethanyou...a.html#comments

Da har noe trist skjedd for din del.. .. :huh:

men uansett, Total vinner er metallica men megadeth er ikke mange hakk under. Megadeths beste plater er for meg countdown, youthanasia og cryptic writings, men liken mange av de andre. trur det er nesten det samma med metallica. 4-5 jeg skam digger også en del som er under... ( med metallica skal en nesten ikke måtte si hvilke 4-5 det er som er knall , i alle fall ikke for meg som ha levd hele 80 tallet ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes rett og slett Megadeth er mer nyskapende og fantasifulle. Metallica har hatt noen gode plater, men har også gitt ut en del søppel. Megadeath har derimot en meget god diskografi, og personlig liker jeg alle albumene. Har vært blodfan av begge bandene, men jeg ble lei av metallica, og elsket megadeth bare mer og mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker begge banda, helt klart. Både Megadeth og Metallica har bra sider, men Metallicas gamle plater var jo fantastiske, utrolig tøft. Kirk Hammett har aldri vært en av mine favorittgitarister, men jeg syns musikken på de gamle platene veier opp for dette, og soloene hans passer på sett og vis veldig bra til Metallica. Kunne ikke forestilt meg noen andre spille leadgitar for dem, selv om gitarister som Alex Skolnick og Marty Friedman står en del høyere på lista mi.

Men nå til dags, om vi ser bortifra Metallicas legendariske albumer, og heller ser på hva de faktisk skriver idag, så blir det Megadeth all the way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gammel Megadeth, gammel Metallica, gammel Iron Maiden og gammel AC/DC er fortsatt regjerende her i huset. (selvfølgelig også zz top og thin lizzy etc)

Synes verken Megadeth eller Metallica gjør noe stort ut av seg med de nyeste skivene, men AC/DC har lagd noen gode.

Må jeg velge så blir det Metallica fordi de er mer varierte i lyden og komposisjonene (men på den andre siden elsker jeg AC/DC som overhodet ikke har variasjon i noe som helst). De har også kapret essensen av hva metall handler om for meg, mens nyere Megadeth blir litt for mye show-off-spilling. Alle vet at disse gitaristene er dritflinke. De trenger ikke å prøve å bevise det ca 02:47 på ALLE låtene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes verken Megadeth eller Metallica gjør noe stort ut av seg med de nyeste skivene, men AC/DC har lagd noen gode.

Hva mener du der? AC/DC gir ut samme plate år etter år etter år etter år etter...... :ninja:

Ikke det at jeg er en fan av nye Metallica, for jeg liker bare de gamle platene deres.

Men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.