Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

CD eller nedlasting?


Dawn

Anbefalte innlegg

Bruker ulovlig nedlasting som en kvalitetssikring på de fleste av platene jeg kjøper. Etter at jeg fikk Spotify-konto har det blitt litt mindre av det, men holder fortsatt på som før, en god del. Spotify har ikke akkurat kjempeutvalg. Myspace, youtube o.l. er også fantastisk, for å sjekke om jeg liker musikken og vil kjøpe plata. Har stor respekt for folk som produserer plater, og vet at dette som oftest er mye jobb. Kjøper egentlig mer plater enn jeg har råd til, og mer plater enn jeg ville gjort uten mulighet for ulovlig nedlasting på forhånd. Er uansett mest fornøyd med å ha musikken på et originalt fysisk format, om jeg liker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som nevnt kjøper jeg aldri musikk lenger, det er gratis på nettet.

Har akkurat lært et par venniner hvordan man kan laste ned enkelt og greit med torrents.

De synes det var meget enkelt og var enige om å aldri betale for musikk igjen. EVER!

Tøffe venniner du har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lastet ned musikk for lenge siden. Da snakker vi om 4-5 år. Har kjøpt et par plater på nett, og mistet den ene med et tastetrykk. Jeg foretrekker å ha en fysisk plate. Tilgjengeligheten er fin, og jo flere som laster ned, jo flere vil kanskje høre artistene live. Tilgjengelighet kan også være negativt i form av at man overhodet ikke trenger å anstrenge seg for noe som helst: "Kul låt, kan høre på den senere kanskje, har jo 10 andre album på nedlasting her." For mye for fort gir ikke nok tid til å svelge unna inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt kjøper jeg aldri musikk lenger, det er gratis på nettet.

Har akkurat lært et par venniner hvordan man kan laste ned enkelt og greit med torrents.

De synes det var meget enkelt og var enige om å aldri betale for musikk igjen. EVER!

Gratulerer med det mest latterlige innlegget jeg noen gang har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg svarte på vegne av min sovende kjæreste. Hun har et annet synspunkt enn deg på saken, derfor er hun uenig.

Vil tro hun klarer og svare for seg selv når hun logger på neste gang. Er bare ganske så latterlig at noen kan mene nedlasting er bra, når dem selv driver med musikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro hun klarer og svare for seg selv når hun logger på neste gang. Er bare ganske så latterlig at noen kan mene nedlasting er bra, når dem selv driver med musikk...

Det kommer helt annpå det. Er ikke alle som føler de må bli millionærer av å drive med musikk heller.

Hersketeknikken din stinker fotsopp, btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt annpå det. Er ikke alle som føler de må bli millionærer av å drive med musikk heller.

Hersketeknikken din stinker fotsopp, btw.

Er ikke snakk om å bli millionær, er snakk om og kunne leve av det. Og det går ikke hvis alle laster ned musikken din.

Hersketeknikk ? Nå er jeg ikke helt med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke snakk om å bli millionær, er snakk om og kunne leve av det. Og det går ikke hvis alle laster ned musikken din.

Hersketeknikk ? Nå er jeg ikke helt med...

Det har ALLTID vært vanskelig å leve som musiker. Ja, det er vanskeligere nå, men det har også mye å gjøre med dagens økonomiske situasjon. Å tro at man automatisk blir kvitt alle økonomiske problemer man har som musiker bare folk begynner å betale for musikken din, er vel blåøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ALLTID vært vanskelig å leve som musiker. Ja, det er vanskeligere nå, men det har også mye å gjøre med dagens økonomiske situasjon. Å tro at man automatisk blir kvitt alle økonomiske problemer man har som musiker bare folk begynner å betale for musikken din, er vel blåøyd.

Selfølgelig er det vanskelig og leve av musikk, men så lenge man kan leve av de pengene som kommer, uansett om det er noen få kroner fra CD salg.

Men da mener du at man bare skal gi blaffen i å tjene penger på CD salg som musikker og gi bort musikken gratis, eller ?

EDIT:

Siden du ikke snakker for deg selv så kan du skifte ut "du" med den du taler for sitt navn =) For ettersom hva jeg forstod tidligere så har du og meg samme synspunkt på det, og mener at folk bør betale for musikken.

Endret av Tyrant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig er det vanskelig og leve av musikk, men så lenge man kan leve av de pengene som kommer, uansett om det er noen få kroner fra CD salg.

Men da mener du at man bare skal gi blaffen i å tjene penger på CD salg som musikker og gi bort musikken gratis, eller ?

EDIT:

Siden du ikke snakker for deg selv så kan du skifte ut "du" med den du taler for sitt navn =) For ettersom hva jeg forstod tidligere så har du og meg samme synspunkt på det, og mener at folk bør betale for musikken.

Jeg er delvis enig med deg.

De fleste artister tjener uansett mest på turnéer og effektsalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvor den greia med at musikk skal være gratis kommer fra, egentlig... En CD er et produkt som alt annet, det koster tid og penger å lage, da kan man ikke bare ta den. Det sier seg selv i grunn, men internett svekker gjerne hemningene hos folk. Det som skjer på nettet "skjer" liksom ikke i virkeligheten, tenker vi. Men det gjør det altså.

Dere må gjerne se på dere selv som kunstnere som vil gi ut kunstverkene deres gratis, men det betyr ikke at alle andre må det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.