Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

CD eller nedlasting?


Dawn

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er trist at nedlastingen blir mer og mer tatt i bruk i musikkverden. Det tradisjonelle ved det å kjøpe et album forsvinner liksom. Nye band som slår igjennom i dag selger mye færre plater enn det nye band gjorde før internettet kom hit til verden.

Derfor laster jeg aldri ned musikk. Og kjøper alltid cd'er. Gode band fortjener mer enn at jeg piratkopierer musikken deres på Lime Wire.

Hva med dere?

Kanskje har dere noen synspunkt på saken også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde jeg kunnet velge så hadde jeg heller kjøpt LP-plater, og lastet ned musikkfiler med høy kvalitet for bruk på iPoden.

Du sier noe. Skulle ønske de solgte LP-plater i butikken også. Det er ikke over alt man får tak i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk begge deler.

Jeg laster ofte ned når jeg vil sjekke ut noe nytt, og kjøper det hvis jeg liker det.

Men selv om jeg kjøper en del cder så blir de nesten ikke brukt etter at de har kommet seg inn i iTunes.

Derfor har jeg planer om å slutte å kjøper cder, for å kun kjøpe vinyl istedet.

Vinyl-versjonen av den nyeste Low Frequency In Stereo-plata kom med en kode som du kan bruke til å laste ned albummet med bra kvalitet. Der har du framtida! Håper flere gjør det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten totalt sluttet og kjøpe cder, men siden vinylspillern er her så blir det en del vinyl. Desverre finnes jo ikke alt jeg vil ha på vinyl og da blir det en cd i blant.

Laster ned det meste for å skjekke ut før jeg kjøper ting. Skjelden jeg kjøper ei plate som jeg ikke veit om er bra eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laster ned musikk for å sjekke det ut ofte, og visst eg liker det kjøper eg det. Ofte så har mykje av det eg lastet ned vert i cd samlingen min allerede fra før.

men en ting som påvirker veldig om eg får kjøpt plater eller laster ned musikken til en artist er økonomi. Har eg penger så kjøper eg platene til artisten for nettopp å støtte den, + eg føler at en skal jo helst gjøre det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper som regel musikken jeg liker via iTunes etc. Og om de ikke har det kjøper jeg heller i butikken for så å laste det inn på pc'n.

Laster ned ting som er vanskelig å få tak i lovlig, eller om jeg skal sjekke ut noe nytt som folk har anbefalt - etc etc.

Jeg er ikke fan av å laste ned piratkopier og slik, men jeg får heller ikke dårlig samvittighet om jeg gjør det.

Jeg støtter artistene jeg liker uansett, om det er ved å kjøpe platene dems, dra på konsertene dems, eller gi dem en god klem. (Michael Landau :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper masse cder jeg. Finner ut om jeg liker det på youtube, så kjøper jeg om det funker for meg... Bruker dem masse òg. prøver å minimalisere bruken av headset/ørepropper pga. jeg innbiller meg at de er mye farligere enn lyd som kommer ut fra vanlige høyttalere på en viss avstand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedlasting er langt meir miljøvennleg, og ulovleg nedlasting slår ned på plateselskapa som eg gjerne skulle ønska kunne gå i skogen og døy.

Lastar ned stort sett alt ulovleg, og får ikkje dårleg samvit ein plass av det. Har ikkje tenkt å ta pengar for musikken min i framtida heller. Reiser på konsertane til dei banda eg verkeleg likar, støtter dei nok med det. Uansett får jo ikkje artistane så forferdeleg mykje av det ein betalar for ein CD...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedlasting er langt meir miljøvennleg, og ulovleg nedlasting slår ned på plateselskapa som eg gjerne skulle ønska kunne gå i skogen og døy.

Lastar ned stort sett alt ulovleg, og får ikkje dårleg samvit ein plass av det. Har ikkje tenkt å ta pengar for musikken min i framtida heller. Reiser på konsertane til dei banda eg verkeleg likar, støtter dei nok med det. Uansett får jo ikkje artistane så forferdeleg mykje av det ein betalar for ein CD...

+1. Får virkelig ikke dårlig samvittighet av å laste ned noens plate. Hvis jeg liker et band veldig godt stikker jeg på en konsert og kjøper en t-skjorte, støtter dem bedre på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.