Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan kan Gitarnorge bli enda bedre?


jonarve

Anbefalte innlegg

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg må bare få lov til å spørre. I henhold til de nye reglene i ot forumet:

1. Tråder eller poster som ikke har et meningsfylt innhold blir ikke tolerert. Dersom du ikke har som intensjon å argumentere eller gi relevante svar, la være å poste.

2. Småprat skal kun skje i "Dagens småprat"-tråden.

3. Unngå å starte kjede-tråder som aldri tar slutt.

Angående pkt. 2: Hvorfor har man fortsatt tråder som dagens nedtur og dagens gladsak som kun er småprat uansett hvis man leser gjennom trådene?

Angående pkt. 3: Hvorfor har man tråder som siste filmer mfl. som kun består av oppramsing? Særlig siden det ikke er lov til å diskutere enkelt filmer, når man gjør dette blir det laget egne tråder ut av dette. Dvs. at man bare ramser opp filmer som noen har sett.

Kansje jeg har misforstått, men hvis det er tilfelle hadde det vært fint om noen kunne utdypet dette for meg så jeg forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående punkt 2: Vi stenger disse dersom vi anser det som nødvendig. Så lenge alle holder seg til topic bør det gå bra. Vi har hørt på dere som er mot Off-topic ved å fjerne det fra "Dagens aktive tråder". Nå bør det være enkelt å ignorerte det dere ikke liker.

Angående punkt 3: Ref det jeg har skrevet over. Årsaken til at jeg splittet det var fordi tråden gikk i to retninger. Noen ville snakke om andre nye filmer og andre ville diskutere det historiske rundt Max Manus. Jeg tenkte det var praktisk for alle parter at det ble skilt.

Vil samtidig benytte anledningen til å takke for alle innspill. Jeg tror de fleste sider av saken nå er hørt.

'

God kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele startet med å forandre på "Kjøp&Salg" og endte opp litt annerledes ;)

Med andre ord.. Folk ville endre på Kjøp&Salg pga mye off-topic og diskusjon i K&Ss-forumet og kom senere med forslag til andre forandringer som kunne blitt gjort osv.. Og slik ble det.

Ihvertfall det jeg fikk med meg.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil å si at det ikke skal postes offtopic noe mer. Som allerede sagt:

Sett i gang med posting av tråder i offtopic, men hold dere til trådens tema, og unngå at alle trådene sporer av noe kollosalt og det blir hundrevis av småprat-tråder som ser ut som MSN-logger. Så skal vi som modererer bli flinkere til å hjelpe dere med å holde tråder på rett kjøl, og å slette unødvendige poster og slikt, som flere av dere har sagt vi ikke har vært gode nok på. Jeg er enig i at vi ikke har vært gode nok på det, men nå med 3 nye moderatorer så skal det bli bedre.

Jeg tror forøvrig vi har diskutert og forklart dette ganske grundig her i tråden, så hvis noen fortsatt lurer på noe anbefaler jeg dem om å lese nøye gjennom denne tråden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg at når "vi" sier noe, så er det enkelte som kommer med motargumenter og skriver lange innlegg om det motsatte.

Men når en av de voksne, som f.eks CF, sier det samme bare bedre formulert så er dere plutselig helt enig.

.......

Kan du være så vennlig å sette adresse på posten din? Jeg vil nødig respondere dersom du ikke har ment meg direkte, men jeg antar det, på bakgrunn av forrige side i tråden.

Jeg kom med noen innfallsvinkler for å prøve å ytterligere belyse spørsmålet om hva vi egentlig ønsker oss av GN. Hvorvidt jeg lyktes eller ei kan diskuteres (det også), men iallefall kom så CF med et innlegg som korrigerte meg litt; jeg tenkte meg ikke godt nok om da jeg skrev de første to innleggene, og gikk inn i en felle jeg selv skrev om, nemlig ved å skrive nogenlunde polariserende mtp. alder. Det beklager jeg, det var ikke meningen å føre opp diskusjonen slik at det ble gamlinger mot fjortiser. For å gi ekko til hva andre har sagt, alle på forumet her utgjør en stor ressurs, på hver sin måte!

Hva jeg derimot fortsatt står for, er at gamlinger ofte poster veldig fine og interessante svar i forskjellige tråder (men som CF sier, voksne kan jammen sette igang pissprat de også! :) For den saks skyld finnes det jo også voksne som er mest interessert i tanketomt tøv!). Altså, vi må jo kunne kalle en spade for en spade -- de i de tidlige tenåra har et lite stykke å gå på hva gjelder modenhet i hva man uttaler seg om... Vi forventer oss ikke "voksne svar" fra disse, og det er greit. :) De har like mye rett til å uttale seg som alle andre, selvfølgelig. Men det er klart at om det blir litt for mye av umodent innhold i forumet som går over grensen, så kan vi ikke forvente en bråte med nye medlemmer som er litt lengre oppi åra. Resultatet kan bli at kompetansenivået senkes litt, og når man da først lurer på de virkelig tekniske tingene, så er det kanskje ingen her på forumet som har svar som kan hjelpe.

Jeg spør igjen, hva ønsker vi? Jeg ønsker en balansert mellomting, selv om det er vanskelig! Men det betyr ikke at vi ikke bør bestrebe oss på å nå det, dersom vi ønsker en løsning i mellom.

La det være sagt, jeg regner meg ikke som en av disse kloke hodene jeg etterlyser for GN! Langtderifra. Jeg regner meg mer i den andre enden av skalaen, hva gjelder gitartekniske finurligheter. Nettopp derfor synes jeg det er interessant å lese hva disse har å si om gitarer/forsterkere og lignende. Og når jeg først prater om slikt: det er mange her som er yngre enn meg og som har mye mer erfaring enn meg hva gjelder scene-opptredener, kunnskap om musikkteori, etc. Og jeg leser og lærer. :)

Utenom det at jeg trakk frem dette med alder så voldsomt, og at jeg generelt har mine fordommer mot Riff-forumet (men det var min opplevelse at det kom utrolig mye fjas fra den kanten); hva var det jeg skrev som var så hakkendes kontroversielt? Hva var kontroversielt med at jeg innså at CF kom med passende korrigeringer? Og hvorfor er det kontroversielt å se at man gjorde feil, og kan innrømme det åpent i et forum?

Endret av Torh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er relativt interessant å se hvordan medlemmer fra GN skriver i/på andre forum.

Om vi da tenker på de vi trygt kan regne som "problemfylte" her på GN er det ofte tydelig at den kunstige selvtilliten de har her, mangler totalt andre steder. Da skinner også kunskapen de påberoper seg å ha igjennom som temmelig mangelfull.

Med noen tusen poster med fjas føler de seg som "eiere" av forumet og styrer det i helt feil retning med grov overposting av rent tull, inkludert personlige meninger som med store bokstaver blir hevdet å være fasiten.

For min del kan folk prinsipielt poste akkurat det de vil i off-topic, men det er lett å se hvordan dette etterhvert brer seg utover til resten av forumet, og da gjøre at forumet mister troverdighet og interesse for den delen av medlemmene (og potensielle nye) som ikke har samme markeringsbehovet.

Løsningen er selvfølgelig strengere moderering, men det blir en forferdelig stor jobb å holde orden (og veldig unødvendig), så det er ikke rart om det går som det går.

Lykke til går til de som er villige til å prøve!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Det forumet her bør være et dedikert forum, det har vært det lenge. Helt sikkert fra starten av. Ikke at jeg veit det, men har på følelsen av at forumet her har fått den fjortisbølgen det siste året, og at de også er litt mer fan av OT. I et sånt type forum bør alle slag av gitarister være samlet, såvel som den mest erfarne til nykomfen. Nettopp pga av at den erfarne kan dele erfaringer og informasjon.helt gratis. Og jeg veit av erfaring, det forumet her har hjulpet meg som gitarist. Både når det gjelder kjøp og salg og også utviklingen til den gitaristen jeg er. Det at tråder blir ødelagt av OT er destruktivt for mange. Men når det er sagt. Til sammenligning med forumet på Ultimate-guitar, så er det forumet her 100 ganger bedre på det med å holde tråder så rene og seriøse som de klarer. Takk til moderatorer og resten av forumet for at dere gjør det mulig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også det hadde vært kjempe flott hadde det vært flere innlegg om ting som inntreserer meg der jeg kunne lært masse nytt. Problemet er vel at mange av de virkelig dyktige musikerne som har god oversikt over allverdens gitar og/eller musikk ting har kanskje ikke så mye å hente på et forum som dette. Dersom man lurer på ting som ingen på dette forumet egentlig kan svare på, og det som allerede står her kan de forlengst har de kanskje ikke så mye å hente her.

Så jeg tenker det er mange på dette forumet som kan MASSE, og mange kan forskjellige ting og kan bidra med forskjellige ting. Personlig lærer jeg masse ting ved å lese og spørre på forumet, og vil også si at forumet øker spillegleden min, og dette er jo fantastisk! Men skal man lære kompliserte saker på en orntlig måte må man søke musikkhøyskolen, det er begrensa hva et forum som dette kan bidra med. Satt på spissen ;)

Endret av LilleLars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å være helt ærlig.. Tenk litt selv da.

Er det såå mye som er forandret? Reglene er litt mer strammet inn. Men selv merker jeg ikke noe forskjell på forumet nå og fra 1 måned siden.

Er forsåvidt meget enig i at det var aaaltfor mye off-topic utenfor "generelt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å være helt ærlig.. Tenk litt selv da.

Er det såå mye som er forandret? Reglene er litt mer strammet inn. Men selv merker jeg ikke noe forskjell på forumet nå og fra 1 måned siden.

Er forsåvidt meget enig i at det var aaaltfor mye off-topic utenfor "generelt"

Hei. Vil ikke virke unødvendig konfronterende, men kunne du svart på responsen jeg skrev, ettersom jeg trodde du skrev noe til meg? Jeg er oppriktig interessert i å vite om det er noe jeg må tenke litt mer over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig mye unødvendig sletting av innlegg for tida. På grensen til fuckingzmotherfucked. Alle som er imot ræva gamliz-moderering kan rekke opp en hånd.

Hvorfor i helvete skal noen gidde å skrive noe som helst på forumet hvis det ikke er lov å ha en avslappet stemning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.