Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan kan Gitarnorge bli enda bedre?


jonarve

Anbefalte innlegg

skjønner ikke hva du mener med hobbymoderator, men om den var til meg- synes jeg du er urimelig.

benytter meg av anledningen til å gi ris

min mening er at enkelte moderatorer på forumet er modne for utskifting ettersom min personlige mening er at de ikke gjør en god nok jobb.

skal ikke lage noe big deal ut av det - men når jeg for ett år siden ble bannet for å ha oppført meg som en idiot, var det laber mod-virksomhet.

Moderatorene gjorde ikke noe for å holde forumet ryddig, og å forebygge (sletting av tråder osv). Jeg synes fortsatt ikke de gjør en god nok jobb.

De lar diskusjoner gå langt utover det som burde vært akseptabelt. Personangrep o.l. blir ikke slettet, og jeg fikk en salgstråd stengt fordi jeg oppga link til finn annonsen. Dette gjorde meg irritert ettersom jeg slettes ikke er den første som linker til finn annonser i salgstråder.

Mine forslag

- Bedre moderering!

- Slutte å stenge populære tråder, selv om de ikke interesserer alle.

- Småprattråden blir ødelagt om all "usaklig" off-topic blir postet i den.

- Sette klare regler for hva som er tillatt og ikke. Forumreglene i dag holder ikke mål imo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skjønner ikke hva du mener med hobbymoderator, men om den var til meg- synes jeg du er urimelig.

benytter meg av anledningen til å gi ris

min mening er at enkelte moderatorer på forumet er modne for utskifting ettersom min personlige mening er at de ikke gjør en god nok jobb.

skal ikke lage noe big deal ut av det - men når jeg for ett år siden ble bannet for å ha oppført meg som en idiot, var det laber mod-virksomhet.

Moderatorene gjorde ikke noe for å holde forumet ryddig, og å forebygge (sletting av tråder osv). Jeg synes fortsatt ikke de gjør en god nok jobb.

De lar diskusjoner gå langt utover det som burde vært akseptabelt. Personangrep o.l. blir ikke slettet, og jeg fikk en salgstråd stengt fordi jeg oppga link til finn annonsen. Dette gjorde meg irritert ettersom jeg slettes ikke er den første som linker til finn annonser i salgstråder.

Mine forslag

- Bedre moderering!

- Slutte å stenge populære tråder, selv om de ikke interesserer alle.

- Småprattråden blir ødelagt om all "usaklig" off-topic blir postet i den.

- Sette klare regler for hva som er tillatt og ikke. Forumreglene i dag holder ikke mål imo.

Den var ikke til deg, bare min generelle mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarnorge er et hyggelig sted, som jeg bruker litt tid på. Det som tidvis irriterer meg, er at noen ganger er det medlemmer som poster veldig mye som ikke handler om gitar, faktisk så mye at veldig mange av innleggene ikke handler om gitarer, men om de respektive medlemmers gjøren og laden om alt annet enn gitarspilling.

Mulig jeg misforstår deg her nå. Men mener du at man skal stenge ut brukere som ikke poster noe om gitar? Eller folk som bare poster piss i gitarrelaterte tråder?

Jeg sier meg uenig om det er den første iallfall. Det kan være tilfeller der folk ikke tør fordi de ikke har kompetanse nok, eller rett og slett ikke tør.

Så lenge de ikke er til skade for noen annet enn at de poster slarvetråder i generelt, sier jeg meg uenig. Er det derimot det siste, sier jeg meg enig.

Grattis til, Greener for øvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var bedre før moderatorene ble helt nazi i generelt-tråden, jeg. Ellers er det bra.

+1

Det skaper bare dårlig stemning.

spørsmål til admin/mod

Hva vondt gjør det å ha de trådene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg ser det er Spilling, innspilling og produksjon's delen av forumet den klart mest saklige. Det jeg savner er en "komposisjon/arrangering" del av forumet, siden dette er et stort tema innen musikk, og det som forsåvidt er de fleste musikers mål, det å kunne skrive god musikk. Jeg kunne tenkt meg mer prat om dette temaet, ikke at dette kan skvises fram ved hjelp av moderering osv, men mulig ved å sette det opp om en kategori vil det kanskje øke litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens

Kort oppsummert så tolker jeg innspillene slik:

- Konsekvent moderering og stram linje i "fagforumene"

- Rom for litt pisspreik og diverse i Generelt-delen.

- Helst ekskludere generelt-tråden i "Dagen aktive"

Greit nok, jeg tar med meg innspillet videre og diskuterer det med de andre moderatorene. Det har kanskje vært litt få moderatorer den siste tiden. Derfor er nå både CastorFiber og Earfalas også med på laget. I tillegg vil jeg gjerne oppfordre folk til å bruke "!Report" knappen dersom de ser noe upassende. Dere ser sikkert regelbrudd vel så kjapt som oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man kan slette hele offtopic forumet, politikk forumet og whatever. Det blir jo diskutert mer i offtopic forumet enn i det gitarnorge dreier seg om, ihvertfall virker det sånn. Det kan virke som om en del ikke er intressert i gitarrelaterte ting i det hele tatt. Kansje ville det bli postet mer "nyttige" ting som faktisk dreier seg om gitar, instrumenter og musikk i forumet om man hadde tatt vekk muligheten til å diskutere politikk, hva man skal ha til middag, fyllebilder, hva man drømte om i går og andre uintressante greier.

Motargumentet er jo at men bare kan la vær å se på disse trådene, men faktum er at dette tar oppmerksomheten vekk fra hva faktisk forumet dreier seg om, mener jeg. Man mister kansje noen medlemmer av å kvitte seg med offtopicdelen av forumet, men da er spørsmålet om det er noe tap for innholdet i gitarnorge om disse forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Greener som moderator. Tror det er et godt valg.

Jeg har kommet med et par forslag i det siste, og føler ikke noe behov for å gjenta de, men bare generelt si følgende:

Gitarnorge er et hyggelig sted, som jeg bruker litt tid på. Det som tidvis irriterer meg, er at noen ganger er det medlemmer som poster veldig mye som ikke handler om gitar, faktisk så mye at veldig mange av innleggene ikke handler om gitarer, men om de respektive medlemmers gjøren og laden om alt annet enn gitarspilling.

For meg som "henger her" fordi jeg i utgangspunktet vil snakke om gitarer, så er ikke dette noe jeg setter stor pris på.

Jeg skjønner at jeg "må tute med de ulver jeg er sammen med", og i denne sammenhengen er de fleste ulvene vesentlig yngre enn meg, men når jeg må begynne å lete, og virkelig lete, i "Vis nye innlegg" etter gitarrelatert materiale, så synes jeg at GN har et forbedringspotensiale. Jeg har ikke noe i mot at man forteller om hva man har opplevd i løpet av dagen, man får følelsen av at man blir mer kjent, men det er da grenser for hvor mange poster det kan være nødvendig å lage i et gitarforum om helt andre ting enn gitar?

Kortversjonen av det jeg har skrevet så langt er:

- Ta grep som sørger for at GitarNorge primært handler om Gitarer, gitarspilling, og tilhørende herligheter.

- Smekk gjerne opp en moderator eller to til.

Dette ble kanskje litt negativt, og det var det ikke ment som. Det tar lenger tid å uttrykke noe man ikke er fornøyd med, enn ting man liker. Beviset på at forumet er et bra sted, er vel det at jeg fortsett er innom hver dag, og bruker tid på å svare på spørsmål, og lese det andre skriver. Fortrinnsvis om gitarer. :)

Dette, som Castor her har skrevet, er som jeg skulle skrevet det selv. Tiltredes til 110% B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man kan slette hele offtopic forumet, politikk forumet og whatever. Det blir jo diskutert mer i offtopic forumet enn i det gitarnorge dreier seg om, ihvertfall virker det sånn. Det kan virke som om en del ikke er intressert i gitarrelaterte ting i det hele tatt. Kansje ville det bli postet mer "nyttige" ting som faktisk dreier seg om gitar, instrumenter og musikk i forumet om man hadde tatt vekk muligheten til å diskutere politikk, hva man skal ha til middag, fyllebilder, hva man drømte om i går og andre uintressante greier.

Motargumentet er jo at men bare kan la vær å se på disse trådene, men faktum er at dette tar oppmerksomheten vekk fra hva faktisk forumet dreier seg om, mener jeg. Man mister kansje noen medlemmer av å kvitte seg med offtopicdelen av forumet, men da er spørsmålet om det er noe tap for innholdet i gitarnorge om disse forsvinner.

Ja og det er jævla godt motargument i tillegg. Ingen som tvinger deg til å sitte der og irritere deg grenseløst over alt du finner irriterende.

Og når sant skal sies, er ikke akkurat du den største bidragsyterenl hva interessante tråder gjelder.

Det er rimelig logisk at det er mer aktivitet i genereltdelen av forumet, da det er begrensa hvor mange ganger man kan diskutere at Kirk Hammet har kjip vibrato.

Jeg tviler også sterkt på at det blir postet mer i de øvrige foraene om man fjerner generelt. Jeg klarer i hvert fall fint å kombinere begge.

Foreslår også at vi kanskje fjerner noen av samletrådene vi har her. Spesielt "gitarvideoer" og "beste gitarist". Da kan man få tilbake de trådene der man

diskuterer seg ihjel på ting man aldri blir enige om. Da skal man straks se at det dukker opp flere tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.