Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan kan Gitarnorge bli enda bedre?


jonarve

Anbefalte innlegg

Snart begynner nyttårsfeiringa med fest og gitarspilling. Gitarnorge har hatt noen oppturer og nedturer i løpet av 2008. Et lite stykke inn i året ble vi hacket og backupen var borte. Heldigvis består dette forumet av ildsjeler, så det så ikke ut til å stoppe noe som helst. Nå tar vi enda bedre vare på backupene og har lagt ned betydelige ressurser på å oppgradere både forum og server.

Før vi tar fatt på 2009, benytter anledningen til å stille dere et spørsmål. Hvordan kan gitarnorge bli enda bedre? Ris og ros tas imot med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Et par moderatorer til og strengere oppfølging av hva slags tråder som blir startet? Synes igrunn alt er bra akkurat nå jeg.

Forumet er på god vei til å blir et godt forum med rom for småprat og morsomheter uten tap av saklig gitarprat.

Så lenge man holder off topic i off topic så er det ikke noe problem. Dette kan moderatorer passe på, men merker det er mange ting som glipper.

Dette er nok ikke fordi moderatorene ikke er flinke, tror det har mer å gjøre med at forumet er stort, og moderatorene er få.

Edit: Ellers kunne det vært kult med en liten designoppdatering på sida? :)

Endret av Earfalas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Greener som moderator. Tror det er et godt valg.

Jeg har kommet med et par forslag i det siste, og føler ikke noe behov for å gjenta de, men bare generelt si følgende:

Gitarnorge er et hyggelig sted, som jeg bruker litt tid på. Det som tidvis irriterer meg, er at noen ganger er det medlemmer som poster veldig mye som ikke handler om gitar, faktisk så mye at veldig mange av innleggene ikke handler om gitarer, men om de respektive medlemmers gjøren og laden om alt annet enn gitarspilling.

For meg som "henger her" fordi jeg i utgangspunktet vil snakke om gitarer, så er ikke dette noe jeg setter stor pris på.

Jeg skjønner at jeg "må tute med de ulver jeg er sammen med", og i denne sammenhengen er de fleste ulvene vesentlig yngre enn meg, men når jeg må begynne å lete, og virkelig lete, i "Vis nye innlegg" etter gitarrelatert materiale, så synes jeg at GN har et forbedringspotensiale. Jeg har ikke noe i mot at man forteller om hva man har opplevd i løpet av dagen, man får følelsen av at man blir mer kjent, men det er da grenser for hvor mange poster det kan være nødvendig å lage i et gitarforum om helt andre ting enn gitar?

Kortversjonen av det jeg har skrevet så langt er:

- Ta grep som sørger for at GitarNorge primært handler om Gitarer, gitarspilling, og tilhørende herligheter.

- Smekk gjerne opp en moderator eller to til.

Dette ble kanskje litt negativt, og det var det ikke ment som. Det tar lenger tid å uttrykke noe man ikke er fornøyd med, enn ting man liker. Beviset på at forumet er et bra sted, er vel det at jeg fortsett er innom hver dag, og bruker tid på å svare på spørsmål, og lese det andre skriver. Fortrinnsvis om gitarer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Castor.

Jeg savner også tildels litt mer ryddighet. Et eksempel er hvis en tråd blir flyttet fra et sted til et annet så synes jeg den kan bli slettet fra det opprinnelige stedet.

En annen ting er at det ofte startes nye tråder med hvilken amp, hvilken gitar etc. Her er det ofte svært lite utfyllende 1. poster som gjør at det egentlig er umulig å svare i dem. Her pleier Castor ofte å være flink som prøver å få trådene på rett vei, men dette er noe moderatorer kan være flinkere til å informere om. Spesielt nye brukere kan slite med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kan komme på er at jeg har sett diverse medlemmer skrive dialekt, noe som er svært vanskelig og noen ganger umulig å lese. Jeg mener ikke at folk skal skrive 100% gramatisk( sikkert ikke et ord som heter det en gang men) riktig bokmål (noe jeg ikke gjør selv engang), men det er mulig å prøve hvertfall. Så litt skjerpings på sånt noe er det eneste jeg kan tenke meg, det kan kanskje disse nye moderatorene også hjelpe til med, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende og godt innspill. Vurderer som du nevner å få med en moderator eller to til. Om noen er interessert, send meg gjerne en PM.

Hva om man bare filtrerer bort alle tråder i off-topic-delen når man klikker på "vis nye innlegg"?

Vet ikke om IP-Board har noen funksjon for dette på admin-siden, men om dere har en programmerer som kan PHP er det veldig lett ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAstor som MODERATOR!!!!!!!!! :)

Dette vil jeg si meg enig i. Erfaren fyr med mange gode innspill i alt som er gitarrelatert + at han er veldig innstilt på at forumet skal være av kvalitet,

og ikke rotete og usaklig, - men allikevell er han åpen for morro på et vettugt nivå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor for President! *host* Moderator! mener jeg..

Nei, jeg syntes dette er et veldig fint og ryddig forum. Det skjer jo alltids noen ganger noen glipper, som at noen diskusjoner sporer av, men ellers syntes jeg det som sagt er et fint forum for gitarister, bassister og generelt musikkinteresserte. Det er "alltid" noen som kan svare på det du lurer på også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi skal la off-topic delen være som den var, fremfor det som er foreslått av mytola.

Det var mye mer oversiktlig enn å samle alt i en tråd.

Moderatorene bør heller bli flinkere til å moderere enn å stenge!

det var mine 5 cent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sette opp klare regler om hva som er tillat/ikke tillatt, og følge dem nærmest slavisk. Hvis noe modereres gir man beskjed om at det er moderert grunnet §2.6 i forum reglemanget.

Kanskje satt litt på spissen, men hensikten er å sette opp tydlig hva som er tillatt eller ikke, så det vil være forutsigbart dersom et innlegg blir moderert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg litt mer toleranse her på forumet.

Er det et problem at folk har flere interesser som de ønsker å ta opp med sine "gitarvenner"?

En tråd er ikke nødvendigvis dritt selv om den ikke intreserer alle.

Ønsker at hobbymoderatorene konsentrerer seg om "gitarstoff" og overlater modereringen til de som har jobben.

PS: Jeg er totalt uinteresert i hvilken hårvoks de forskjellige her inne bruker, men synes det er greit at de med slike tilbøyeligheter diskuterer dette.

Endret av Jowasv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.