Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan kan Gitarnorge bli enda bedre?


jonarve

Anbefalte innlegg

Godt formulert, TF!

kan ikke få sagt hvor enig jeg er.

Det jeg tror kommer til å skje - er mer off-topic i trådene som er on-topic tråder om off-topic trådene skal stenges slik det har vært gjort.

Som TF sier, har vi hatt det supert helt til diktaturet ble innført, selv om det har vært noen små feider. Disse små feidene er det moderators jobb å stoppe, og ikke å vente til det har nådd det ekstreme for så å stenge tråden uten forvarsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Disse små feidene er det moderators jobb å stoppe, og ikke å vente til det har nådd det ekstreme for så å stenge tråden uten forvarsel.

Så du mener at brukerene ikke har ansvar her? Det er nesten ingen som gidder å bruke rapporter-knappen engang, og moderatorer kan ikke være overalt hele tiden. Nå blir det nok bedre nå som det er flere moderatorer, men det er helt tydelig at ting må endres på når en hel del av brukerene her gang på gang viser at de ikke klarer å oppføre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukerene har absolutt ansvar for sine handlinger, og jeg skal ikke påstå at jeg er noe glansbilde selv. Men moderators ansvar er å gripe inn om en bruker ikke kjenner sine grenser.

Den "bukse i sokk"-krangelen som pågikk for noen uker siden skulle vært stoppet tidlig. Når autoriteten ikke griper inn, tror man at det er "ok" å drive på slik, selv om sunn fornuft tilsier det motsatte.

Vi må nok alle ta ansvar, og bli flinkere til å bruke rapporter-knappen. Men det å kjøre en modpolicy som det er gjort de siste dagene kommer til å rive ned store deler av forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers
Vi må nok alle ta ansvar, og bli flinkere til å bruke rapporter-knappen. Men det å kjøre en modpolicy som det er gjort de siste dagene kommer til å rive ned store deler av forumet.

Visere ord har aldri blitt sagt av deg :)

Jeg tror forumet kommer til å utvikle seg til en "dead cell" om offtopic forumet skal kveles.

(..Ja, jeg er fremdeles sur fordi vi ikke får lov til å ha noen babe-tråd...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når autoriteten ikke griper inn, tror man at det er "ok" å drive på slik, selv om sunn fornuft tilsier det motsatte.

Og når autoriteten faktisk griper inn blir det klaging om at vi er for strenge, såklart. Det blir vel en liten overgangsperiode nå mens vi diskuterer dette her, før ting normaliserer seg igjen. Hovedpoenget er at reglene bør skjerpes inn litt, og akkurat nå må det bli litt strengere. Gitarnorge er på full vei til å bli som det gamle riff-forumet, og det vil vi prøve å unngå.

Sett i gang med posting av tråder i offtopic, men hold dere til trådens tema, og unngå at alle trådene sporer av noe kollosalt og det blir hundrevis av småprat-tråder som ser ut som MSN-logger. Så skal vi som modererer bli flinkere til å hjelpe dere med å holde tråder på rett kjøl, og å slette unødvendige poster og slikt, som flere av dere har sagt vi ikke har vært gode nok på. Jeg er enig i at vi ikke har vært gode nok på det, men nå med 3 nye moderatorer så skal det bli bedre. En liten omskrivning av reglene kommer også rimelig snart, slik at det blir tydeligere hva som er ønsket og uønsket av poster. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart begynner nyttårsfeiringa med fest og gitarspilling. Gitarnorge har hatt noen oppturer og nedturer i løpet av 2008. Et lite stykke inn i året ble vi hacket og backupen var borte. Heldigvis består dette forumet av ildsjeler, så det så ikke ut til å stoppe noe som helst. Nå tar vi enda bedre vare på backupene og har lagt ned betydelige ressurser på å oppgradere både forum og server.

Før vi tar fatt på 2009, benytter anledningen til å stille dere et spørsmål. Hvordan kan gitarnorge bli enda bedre? Ris og ros tas imot med stor takk.

Jeg ga mitt bifall til CastorFibers meninger tidlig i tråden.

Men la meg være litt tydeligere.

Tråder om hårvoks, buksa i sokken, vet dere hva jeg drømte i natt osv, er helt godnatt i mine øyne for voksne folk. Mye slikt stoff stempler GitarNorge som et nettsted for fjortisser, that's it.

Spørsmålet blir altså hva GN egentlig ønsker å være. For meg er det helt prima om det handler alt vesentlig om gitar, ikke om alt annet som opptar alle fjortisser som tilfeldigvis har en gitar.

Jeg tror egentlig ikke at denne tråden kommer til å endre noe i det hele tatt, men i den grad den gjør det, så vil det være et resultat av at det gjøres et verdivalg. Altså, hårvoks, moter og fjas, politkk og middagshjelp, .... eller gitar, that's the question. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

VEl, Jeg lar meg irritere at dere over 50 skal begynne å styre forumet, det er rom for begge, Du trenger ikke å tenke på offtopic delen av forumet engang! Nå er hele det i tillegg fjernet fra "Dagens aktive emner", Så ser jeg INGEN grunn til at dere skal sutre! Hold dere unna! Når de aktive medlemmene i offtopic forumet har noe å si om gitar og gitarutstyr, så kommer de inn i de andre forumene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEl, Jeg lar meg irritere at dere over 50 skal begynne å styre forumet, det er rom for begge, Du trenger ikke å tenke på offtopic delen av forumet engang! Nå er hele det i tillegg fjernet fra "Dagens aktive emner", Så ser jeg INGEN grunn til at dere skal sutre! Hold dere unna! Når de aktive medlemmene i offtopic forumet har noe å si om gitar og gitarutstyr, så kommer de inn i de andre forumene.

akkurat.

selv er jeg ikke veldig flink med gitartekniske eller teoretiske ting. jeg spiller gitar, og that's it. Jeg leser mye på forumet, og hjelper til der jeg kan. Skal ikke skryte på meg at jeg alltid er like saklig, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEl, Jeg lar meg irritere at dere over 50 skal begynne å styre forumet, det er rom for begge, Du trenger ikke å tenke på offtopic delen av forumet engang! Nå er hele det i tillegg fjernet fra "Dagens aktive emner", Så ser jeg INGEN grunn til at dere skal sutre! Hold dere unna! Når de aktive medlemmene i offtopic forumet har noe å si om gitar og gitarutstyr, så kommer de inn i de andre forumene.

Dette er vel egentlig en tråd som handler om å gi innspill til, og utrykk for hva man mener kan endres på GN. Da må jeg kunne gjøre nettopp det uten at du hisser deg opp som et forvirra lemen.... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke at denne tråden kommer til å endre noe i det hele tatt, men i den grad den gjør det, så vil det være et resultat av at det gjøres et verdivalg. Altså, hårvoks, moter og fjas, politkk og middagshjelp, .... eller gitar, that's the question. B)

Tror forumet tjener godt på å ha begge. Vært her i 4 år og har aldri sett så mye aktivitet og brukere som nå.

Spent på om balletaket til moderatorene kommer til å forandre på det. Ser fram til de nye rettningslinjene, som strengt tatt skule vært posta før dere begynte å stenge tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Castrofiber for flott innlegg.

GN hendevender seg til et langt bredere utvalg av musikanter enn hva alternative norske gitarforum gjør.

Bedre fokus på de primære dikusjonsområdene kan gi GN flere aktive medlemmer med interesse for musikk.

Om man ønsker kontakt for mer løs prat har medlemmene mulighet til å legge inn kontaktinfo under

Kontrollpanel > Personlig profil > Endre profilinformasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette forumet har tapt seg veldig siden jeg ble medlem for 4 år siden. Det er svært lenge mellom topics som er gode, synes jeg. 40 % av trådene er nå om "hva slags gitar jeg skal kjøpe meg?", og "hva slags amp jeg trenger for å bli god". Listetråder er et annet onde.

Jeg forstår veldig godt de eldre medlemmene som føler at det blir for mye fjortissnakk, for det er nettopp det som skjer.

Det er likevel vanskelig å komme med noen tips til hvordan man kan gjøre det bedre her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.