Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan kan Gitarnorge bli enda bedre?


jonarve

Anbefalte innlegg

Utseendesmessig, så syns jeg egentlig at forumet har veldig mange kotegorier. Og noen av disse er nesten inaktive. Før hadde vi et forum for gitar, men da det ble mye aktivitet der, så splittet vi opp til El-gitar og Akkustisk-gitar. Og det syns jeg var meget bra gjort, Som dere ser, er begge emnene aktive.

Men likevell er det mange andre kategorier som er såpass inaktive at de kunne blitt slått sammen.

Det er bare min mening.

Ellers så syns jeg at Generelt-forumet burde stå som det har pleid å være og heller stenge de trådene der det er off-topic ift hva emnet handler om.

Det er tusenvis (bokstaveligtalt) av emner her på forumet som har fått en helt annen rettning enn det trådstarteren egentlig ville ha.

Ender ofte opp med kommentarer som "+1" eller " :D "

Syns ikke vi burde gjøre så mye med forumet selv, men heller få disse moderatorene som er her til å stenge tråder som har gått av sporet ift hva trådstarter ønsket seg og slette unødvendige innlegg.

Men jeg syns også at moderatorene burde bli flinkere til å advare folk før de stenger tråden. Viss de ser at en tråd er på vei til å gli av sporet, så går det an å komme med en advarsel i tråden og deretter stenge den viss folk ikke hører etter.

Det er jo sånn det er på de fleste "seriøse" forum. Og jeg syns at det egentlig burde vært sånn her også.

Konklusjon: Mindre forandringer på forumet og bedre kontroll mtp stenging, advarsler og sletting av innlegg.

Så kan enkelte brukere hjelpe til å holde forumet rent for Off-topic og spam som "+1", ":D" ved å bruke !REPORT-knappen.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som jeg ser det er Spilling, innspilling og produksjon's delen av forumet den klart mest saklige. Det jeg savner er en "komposisjon/arrangering" del av forumet, siden dette er et stort tema innen musikk, og det som forsåvidt er de fleste musikers mål, det å kunne skrive god musikk. Jeg kunne tenkt meg mer prat om dette temaet, ikke at dette kan skvises fram ved hjelp av moderering osv, men mulig ved å sette det opp om en kategori vil det kanskje øke litt :)

Støtter denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseendesmessig, så syns jeg egentlig at forumet har veldig mange kotegorier. Og noen av disse er nesten inaktive. Før hadde vi et forum for gitar, men da det ble mye aktivitet der, så splittet vi opp til El-gitar og Akkustisk-gitar. Og det syns jeg var meget bra gjort, Som dere ser, er begge emnene aktive.

Men likevell er det mange andre kategorier som er såpass inaktive at de kunne blitt slått sammen.

Det er bare min mening.

Ellers så syns jeg at Generelt-forumet burde stå som det har pleid å være og heller stenge de trådene der det er off-topic ift hva emnet handler om.

Det er tusenvis (bokstaveligtalt) av emner her på forumet som har fått en helt annen rettning enn det trådstarteren egentlig ville ha.

Ender ofte opp med kommentarer som "+1" eller " :D "

Syns ikke vi burde gjøre så mye med forumet selv, men heller få disse moderatorene som er her til å stenge tråder som har gått av sporet ift hva trådstarter ønsket seg og slette unødvendige innlegg.

Men jeg syns også at moderatorene burde bli flinkere til å advare folk før de stenger tråden. Viss de ser at en tråd er på vei til å gli av sporet, så går det an å komme med en advarsel i tråden og deretter stenge den viss folk ikke hører etter.

Det er jo sånn det er på de fleste "seriøse" forum. Og jeg syns at det egentlig burde vært sånn her også.

Konklusjon: Mindre forandringer på forumet og bedre kontroll mtp stenging, advarsler og sletting av innlegg.

Så kan enkelte brukere hjelpe til å holde forumet rent for Off-topic og spam som "+1", ":D" ved å bruke !REPORT-knappen.

Blir det for dumt om jeg bruker;

+1

på dette innlegget?

Jeg er iallefall helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vell an å fikse sånn "minst tegn" i hver innlegg? at folk må skrive mer enn "+1" for at innlegget skal kunne postes.

+1 for at du er enig ^^,

da blir det sånn:

+1 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

haha, nei. men seriøst.

Jeg mener forumet har vært bra som det har vært, helt til mods og admin fikk den ideen om å stenge alt av tråder uten forvarsel.

Nå er jo enkelte åpnet igjen, men synes uansett det kunne vært varsel, og heller moderert inn på riktig spor FØR tråden stenges.

IMO skal en moderator kun bruke stenging av tråd som absolutt siste utvei uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel rett. Jeg mener det bunner i modereringen, det at det har sklidd såppass ut!

Vi har alle sett den reklamen hvor fotballtreneren rope;

"Hold linja, thomas!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel si at "+1" blir for dumt, men å sitere et inlegg, og så si "Må si meg enig i dette" eller noe liknende, det er absolutt greit.

Du mener man skal bruke litt ekstra tid på noe som har akkurat samme nytten?

Blir det sånn at man må skrive "Haha! Det var morsomt" istedenfor et enkelt "lol"?

Nå begynner det å bli vel Tysklandfakter her ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseendesmessig, så syns jeg egentlig at forumet har veldig mange kotegorier. Og noen av disse er nesten inaktive. Før hadde vi et forum for gitar, men da det ble mye aktivitet der, så splittet vi opp til El-gitar og Akkustisk-gitar. Og det syns jeg var meget bra gjort, Som dere ser, er begge emnene aktive.

Men likevell er det mange andre kategorier som er såpass inaktive at de kunne blitt slått sammen.

Det er bare min mening.

Ellers så syns jeg at Generelt-forumet burde stå som det har pleid å være og heller stenge de trådene der det er off-topic ift hva emnet handler om.

Det er tusenvis (bokstaveligtalt) av emner her på forumet som har fått en helt annen rettning enn det trådstarteren egentlig ville ha.

Ender ofte opp med kommentarer som "+1" eller " :D "

Syns ikke vi burde gjøre så mye med forumet selv, men heller få disse moderatorene som er her til å stenge tråder som har gått av sporet ift hva trådstarter ønsket seg og slette unødvendige innlegg.

Men jeg syns også at moderatorene burde bli flinkere til å advare folk før de stenger tråden. Viss de ser at en tråd er på vei til å gli av sporet, så går det an å komme med en advarsel i tråden og deretter stenge den viss folk ikke hører etter.

Det er jo sånn det er på de fleste "seriøse" forum. Og jeg syns at det egentlig burde vært sånn her også.

Konklusjon: Mindre forandringer på forumet og bedre kontroll mtp stenging, advarsler og sletting av innlegg.

Så kan enkelte brukere hjelpe til å holde forumet rent for Off-topic og spam som "+1", ":D" ved å bruke !REPORT-knappen.

Må si meg uenig i at trådene skal stenges med en gang de sporer av, det vil bare føre til masse stengte tråder og den som har opprettet den vil aldri få svar og må opprette enda en tråd å spørre igjen.

Støtter heller at moderator bør gi en advarsel om at tråden kan stenges hvis alt går over stokk og stein.

Er enig med Peavey, stenging av tråder bør være siste utvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

GitarNorge kan bli bedre:

Slutt å steng de mer "serriøse" trådene i offtopic delen, det er offtopic, for de som har problemer med det, så kan vel hele delen fjernes fra "dagens nye poster", så slipper de som ikke vil ha noe med det å gjøre å blande seg der.

Om moderering skal holdes på det nivået dere holder på med nå (SS stil) så kommer vi til å miste ange medlemmer, JA, vi er musikere, men vi har og behov for å snakke om andre ting, med folk som vi føler at vi kjenner/delvis kjernner, Jeg gidd ikke melde meg opp på diskusjon.no av de grunner.

Foreksempel, så BØR tråder som Dagens opptur, Dagens nedtur, Bilder av deg selv og babe trådene få lov å eksistere, så lenge det faktisk holdes på tema, men det bør og tillates litt diskusjon rundt det som blir postet.

Mer bruk av advarsler før stenging, og vi, medlemmene må lære oss å droppe "+1" og bare smilies poster, og holde oss i skinnet når ting begynner å skeie ut.

Men serriøst, vi hadde det bra før dere begynte som dere holder på nå, forbedringene fører bare til det værre, og i det lengre tidsrom kommer det og til å føre til mannefall.

Det er et utall stengte tråder på forsiden i off-topic generelt, det ser veldig rart ut.

Offtopic er enkelt og greit bare for avkoblingen sin del, og nå prøver dere å få oss til å diskutere bare gitar der og? ALLE forum har en offtopic del, det er det som bringer medlemmene nærmere.

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.