Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Allsidig forsterker som funker fett til hovedsaklig metal (og annen rock)


Konnis

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva en Valveking koster ny, men jeg tipper at min nyinnkjøpte brukte JMP2104 ikke er noe dyrere.

Hvis du ikke er fornøyd med Valvekingen din etter en stund taper du sannsynligvis ca. 1/2 parten av kjøpesummen.

Hvis jeg ønsker å selge min JMP2104 kommer jeg ikke til å tape noenting.

Det er lurt å ta dette med i betrakningen mens du leter etter den ampen som passer best for deg.

Testing i butikk gir også veldig begrenset opplevelse av hva en amp egentlig duger til.

Det er på en øving med band du finner ut om en amp er noe tess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Valveking koster vel rundt 4000-5000 ny. Har hørt/lest at mange er misfornøyde med høytalleren som sitter i den, og at en helt ny verden åpner seg når man bytter det ut, derfor har jeg tenkt litt på å kjøpe en som er brukt og har CV30 i seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva en Valveking koster ny, men jeg tipper at min nyinnkjøpte brukte JMP2104 ikke er noe dyrere.

Hvis du ikke er fornøyd med Valvekingen din etter en stund taper du sannsynligvis ca. 1/2 parten av kjøpesummen.

Hvis jeg ønsker å selge min JMP2104 kommer jeg ikke til å tape noenting.

Det er lurt å ta dette med i betrakningen mens du leter etter den ampen som passer best for deg.

Testing i butikk gir også veldig begrenset opplevelse av hva en amp egentlig duger til.

Det er på en øving med band du finner ut om en amp er noe tess.

Synes du gir et litt galt bilde av hvor lett det er å finne seg en fin 2203/2204 i kombo-format. =p

Har lett etter slikt på bruktmarkedet i ganske lang tid nå, og er ganske sjeldent at jeg ser komboer.

Finner masse overprisede topper, men ingen koselige komboer.

Synes du skal gi meg en liten heads up neste gang du ser en. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen a lang denne tråden blei da! Skal du spille DT er det jo bare å kjøpe denne riggen her:

Så ikke så langt ut, men spotta ihvertfall de 6 Mesa Boogie 4X12 Kabinettene med Vintage 30's. Husk at det er fullt nødvendig med 6stk.

ellers høres det bare crap ut!

Bare noter alt sammen og ta en telefon til GE Money Bank og lån deg til graven!

Da blir det gromtone vettu..

Neida. Prøvespill Valveking, lik Valveking, kjøp Valveking:)

Endret av HrBeLE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Kan hende at vi skaffer oss et ordentlig øvingslokale, og da trenger jeg ikke ny forsterker med det første (for da har vi det allerede der). Det var derfor jeg lurte litt på den pedalen.

Status er nå at vi bruker musikkrommet på skolen min, og der er det kun en forsterker, som ikke har vreng engang. Derfor må jeg ta med forsterkeren min hver gang, og det er jeg lei av. Egentlig duger den ikke til bandøving engang. Moralen er altså at jeg egentlig ikke har bruk for ny forsterker, hvis vi får oss et ordentlig øvingslokale som allerede har forsterker. Da kjøper jeg heller en vrengpedal.

Sorry for kronglete skriving, er trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Marshall Vintage Modern 2266C Combo bra til metal? Leiter etter forsterker selv :P

Vet ikke hvordan comboen låter, men jeg har prøvd toppen med 4x12 kabinett. Låter himmel til det meste.

Veldig allsidig forsterker selv om den bare har en kanal. Mer 80-talls metallyd enn moderne high gain da.

Men fortsatt fett. Hadde gått for en slik eller en Laney forsterker som amp nr2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.