Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Allsidig forsterker som funker fett til hovedsaklig metal (og annen rock)


Konnis

Anbefalte innlegg

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hørt at Bugera er greier som.. kollapser?

Lurer på om jeg bare skal spare opp til en Thunder, jeg :D

Men; hvilken modell skal jeg isåfall velge av Drive og Reverb?

Reverb koster et par lapper mer.

har Thunder-comboen lukket bakside? (hvor viktig er egentlig dette? jeg høres jo besatt ut) Fant ikke noe info oO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at Bugera er greier som.. kollapser?

Lurer på om jeg bare skal spare opp til en Thunder, jeg :D

Men; hvilken modell skal jeg isåfall velge av Drive og Reverb?

Reverb koster et par lapper mer.

har Thunder-comboen lukket bakside? (hvor viktig er egentlig dette? jeg høres jo besatt ut) Fant ikke noe info oO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Features: 9

Sound: 8.5

Reliability: 4.5

Impression: 5

Overall rating: 6.8

Features: 8.5

Sound: 9.5

Reliability: 9.5

Impression: 9.5

Overall rating: 9.3

Har hørt sÃ¥ mye rart om Bugera sÃ¥ jeg holder meg nok unna dem..

NÃ¥ kommer en eller annen forumguru og sier "Assumption is the mother of all fuckups", men skitt au :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i svarte...

Ser ut som Thunder har felles gain-knott for både clean og lead.

Betyr det at jeg ikke kan ha gain høyt på forsterkeren, også bytte til en helt clean lyd når jeg bytter kanal? Vil det gå fra hi-gain til clean, eller vil det gå fra hi-gain til crunch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri spilt på Thunder.

Men det er jo ikke unormalt at en forsterker deler samme gainknott i alle kanaler.

Jeg har bare en gainknott på min Fireball.

Den har så jævlig mye gain at jeg aldri bruker den over kl 11. Helst under det.

Og da går det utmerket fint å spille cleans. Blir nesten helt rent. Litt røft må det jo være da?

Av og til skrur jeg ned volumet på gitaren til 8 på neckpickup. Og når jeg bytter til clean, bruker jeg neckpickup - blir helt rent.

Så ikke bry deg så mye om akkurat det.

Jeg vet ikke med Thunder, men på Fireball så får du ikke crunch via kanal 1 uten å skru gain til kl 3.

har du gain på kl3, så blir det for mye gain til å spille på kanal 2.

Derfor bruker jeg en overdrive mellom gitar og amp.

Gain på kl10:

Kanal 1: Helt rent

Kanal 1 med overdrive: Crunch (høres bare ut som duhar skrudd opp gain på ampen)

Kanal 2: Tight, deffinert og mer enn nok gain til å spille all metal fra Metallica til In Flames.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt veldig mye bra om Soldano sine forsterkere, hørt noen live også med bla. Jethro Tull hvor han hadde en Tubescreamer til boost på drive-channel, lått skikkelig tøft til rock, men hvis man skreller på med litt vreng kan jo det være en mulighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa Engl Thunder, Screamer og Fireball i dag. Må si at Fireball gruste de to andre (Fireball var dog opp mot et 4x12 ENGL kabinett, de to andre var kombo). Likte rett og slett ikke lyden i Thunder og Screamer-komboene i dag :o

Uansett kan jeg ikke rettferdiggjøre et forsterkerkjøp til flerfoldige tusen, derfor er jeg tilbake på Valveking igjen... :blush:

Vil en 112 (uten kab eller noe! bare kombo) med en Boss SD-1 gi meg juicy, tight, punchy osv metallyd? Her (http://www.youtube.com/watch?v=6CI117wHoKQ) har vi noe jeg vil kalle punchy og saftig, og han har visstnok kun gain på klokka 11.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.