Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Allsidig forsterker som funker fett til hovedsaklig metal (og annen rock)


Konnis

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har begynt i band nå (mer eller mindre) og trenger en oppgradering fra Cube'n min. Trenger noe som spiller høyt nok og vel så det til en hissig trommis, så er egentlig ute etter 50 watt eller mer. Tror jeg går for rørforsterker når jeg først skal ha noe nytt. Forsterkeren skal være så allsidig som mulig, med bra clean og vreng som duger til lettere rock som AC/DC, noe som funker til Dream Theater og feit vreng som Metallica (Master of Puppets-ish). Tror jeg skal gå for combo, blir litt mye styr med halfstack.

Har tenkt litt på Peavey Valveking 112 (eventuelt 212 hvis jeg trenger det?). Billig, kanskje best i sin prisklasse, men funker den til ovenfornevnte musikksjangere?

Har også rett og slett tenkt på en brukt Engl Screamer 50. Denne koster jo litt, men den har vel rimelig saftig vreng som duger til alt?

Hadde satt pris på flere tips fra dere.

EDIT: Endret litt. Det er aktuelt med topp + kab, så lenge prisen holder seg rundt maks 6000-7000!

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Null erfaring med valveking selv.

Men Screamer er et godt alternativ. Ingen tvil om det.

Veldig allsidig forsterker med feit og saftig vreng. Har du sett på annonsene her på forumet? Jeg syns det lå en Screamer combo til salgs her for noen dager siden. Sjekk ut ihvertfall. Og 50watt holder i massevis. Da kan du ihvertfal bruke forsterkeren hjemme uten å skade hørselen din.

Men som du selv sier, så koster denne litt mtp nypris. Så du må nesten se sel vom du er villig til lufte lommeboken.

Viss jeg hadde vært på utkikk etter en forsterker, ville det blitt en JCM800, Vintage Modern(koster en del) eller en Screamer 50 combo.

Se her:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Syns du skal ta og snakke med fyren og be om en litt bedre pris, da den går an å få for ca 10-11lapper helt ny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesa Boogie Road King eller Engl SPECIAL EDITION E 670.

Men hvis du ikke har ræva full av penger, så ville jeg valgt Marshall Dual Super Lead. Kul klassisk Marshall gain som funker til Rock og Metal og sinnsykt bra clean. Får den til 5 k brukt. Dog ingen av de her er combo da. Prøv Marshall DSL 401. Den ville jeg gått for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal egentlig ha combo.

1. mindre/lettere å transportere

2. skal brukes hjemme og, sannsynligvis

3. ikke nødvendig/unødvendig utgift

1. Finn en god kombo som er lettere å frakte enn et 2-4 units rack og et 1x12 kabinett

2. Jah?

3. Ikke nødvendigvis noen ekvivalens i det regnestykket...

Ikke for å være sarkastisk altså, men må nesten forsvare oss rackere litt og :P

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok bra lyd av Marshall.

Har spilt en del på JCM2000, JCM800 med pedaler forran, JVM og Vintage Modern. Alle disse fungerer jævlig bra til metal og det meste annet.

Vintage Modern er vell favoritten min, men de andre er gode for penga.

Du får nok best DT/Metallica lyd av SCreamer vil jeg tro. Den låter litt mer moderne og har litt fyldigere vreng.

Men du må ikke undervurdere Marshall til metal :P

Egentlig kan du bare ta og sjekke bruktmarkedet etter komboer i din prisklasse og spørre folka her om de har erfaring, Mye lettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.