Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Allsidig forsterker som funker fett til hovedsaklig metal (og annen rock)


Konnis

Anbefalte innlegg

Jeg spiller metal på 1959, Marshall er virkelig undervurderte som metalforsterkere.

Hvorfor skal man ha så vanvittig mye vreng? Hvorfor skal alt være så glatt og fint? Er jo tross alt ikke pop dette her.

Lyden de fleste stiller seg til på "metalforsterkere" synes jeg modeleringsforsterkere klarer nesten like bra, og jeg HATER forsterkermodelering.

Skal like å se deg få like feit moderne metallyd på Marshallen din som på Herberten min gitt.

Men alikevel, jeg er enig i hva du sier. Får god metallyd i Marshallamper også.

I tillegg går jo dette på preferanser av lyd også. Noen foretrekker jo også Powerball'n;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg får nok ikke det, men ikke alt som trenger feit moderne metallyd. Poenget er at jeg synes folk skal gi Marshallyden en sjangse.

Bør jo være et poeng å gjøre noe nytt også, ikke å følge alle andre i veien mot scooped mids og latterlige mengder vreng.

En Marshall klarer Metallica bedre enn en Powerball klarer AC/DC. De brukte jo faktisk Marshall tidligere i karrieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på. Ser ikke vitsen med disse sammenligningene egentlig.

Enkelte liker den moderne metalsounden mens andre liker den klassiske best.

Du får ikke særlig mye St Anger eller reload lyd av Marshall.

Men det går helt utmerket å spille RTL, Master, Kill En All på Marshall ampen. Men som sagt, det har med preferanser å gjøre.

Men en ting er sikkert at Marshall kan brukes til metal. Det finnes Marshallforsterkere som låter mer moderne enn de eldre amper: Eks: JVM og VM med de rette settings. Jeg hadde glatt spilt på en VM eller JCM800/2000 i bandet mitt viss jeg måtte.

En boostpedal kan være kjekt å ha til sånt.

Fikk Boss OD-3 idag og testet den til forskjellige ting. Og den kan få low gain på forsterkeren til å låte high gain.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på. Ser ikke vitsen med disse sammenligningene egentlig.

Enkelte liker den moderne metalsounden mens andre liker den klassiske best.

Du får ikke særlig mye St Anger eller reload lyd av Marshall.

Men det går helt utmerket å spille RTL, Master, Kill En All på Marshall ampen. Men som sagt, det har med preferanser å gjøre.

Men en ting er sikkert at Marshall kan brukes til metal. Det finnes Marshallforsterkere som låter mer moderne enn de eldre amper: Eks: JVM og VM med de rette settings. Jeg hadde glatt spilt på en VM eller JCM800/2000 i bandet mitt viss jeg måtte.

En boostpedal kan være kjekt å ha til sånt.

Fikk Boss OD-3 idag og testet den til forskjellige ting. Og den kan få low gain på forsterkeren til å låte high gain.

Sa han at han spesifikt ville ha den moderne metalsounden? Sa han at han hadde prøvd dette, og visste at det var det han ville ha?

Jeg har ikke fulgt med på hele tråden, og i så fall beklager jeg avsporing.

Det jeg mente er at man ikke må ha moderne higainforsterker for å spille metal.

Jeg er bare her for å tale Marshallens sak, da jeg er stor tilhenger av den lyden selv.

Er litt smålei av at alle absolutt skal ha den penselige og glatte lyden nå til dags, det er jo bare kjedelig.

Vi snakker jo tross alt om metal her...

Han spør jo om råd her, og mitt råd her er å gi den en sjangse.

Når jeg først skulle ha en forsterker prøvde jeg alt som var av metalforsterkere, og ble litt skuffet.

Jeg fikk litt sansen for 6505, og Rectifier var "helt ok" på en av lowgain kanalene.

Til slutt satt jeg meg ved en Marshall, etter å ha gitt alt av metalforsterkere en sjangse (det var jo metal jeg skulle spille).

Og, eh, la oss bare si at jeg er på min femte Marshall rørforsterker, og sjette om vi teller min første øvingsforsterker. =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok stortsett enig med deg om Marshall og metal.

Men hva som låter best er en smaksting. Har selv spilt konsert med Marshallforsterkere, og aldri blitt skuffa. Utenom ene gangen, da jeg ikke hadde med meg vrengpedal og spilte på JCM800. Litt for lite gain ^^,

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.