Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Allsidig forsterker som funker fett til hovedsaklig metal (og annen rock)


Konnis

Anbefalte innlegg

En grunn til at fireballen låt bedre, KAN være kabinettet. 4x12 lÃ¥ter jo selvsagt mer punchy enn 1x12 combo.

Men jeg tror du vil bli fornøyd med valveking combo. Låter helt sikkert kule det også.

Glad du likte fireballen. Metalamp for penga.. Tror ikke du får en billigere pure-metal-amp på markedet med samme lydkvalitet.

:P

Husk at mikrofoner legger til del bite og crisp som får en forsterker til å låte bedre, etter min erfaring.

Men jeg har troen på at valveking er en forsterker til penga. Er jo en grunn til at den er så populær.

Viss SD-1 mislykkes, så har du ihvertfall en overdrive du kan bruke til adne ting. (blues, mer sustain osv)

Men ja. etter min erfaring så gir overdrive litt mer fyldig og saftigere tone dersom du bruker crunch på forsterker og stiller pedalen på ca 0-1 drive og volum på over halvparten.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kostet 3600 hos musikkbørsen før. nå finner jeg den kun på musikkland til 4000, tror den går for mye mer andre steder. er det eventuelt noen andre comboer jeg burde se på, f eks randall transistor, eller er rør veien å gå? tror rg75g3 hadde knall metallyd sist jeg sjekka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp valveking du...

Syns du tenker og ombestemmer deg altfor mye mtp at du har fått mye tilbakemeldinger allerede.

Når du først skal ha en lavbudsjettamp, så syns jeg at valvekingen er det beste valget. Det har andre flk sagt mange manga ganger allerede.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd noen Valveking, men har prøvd noe Peavy ting før og har hatt god erfaring med tingene deres.

Hvis du ikke alt har bestilt så syns jeg du bør ta en titt på Randall. Mer spesifikt RG75 fra G3 Plus serien.

Ikke classe A rør amp akuratt, men en hybdrid-12ax7-transistor-tech-ting.

Har prøvd den lille v3 30w saken som har samme teknologi. Det er jo en mye billigere amp men den låt mye, mye mer metall enn jeg noen gang har fått til med en Cube eller andre amper. Den hadde sykt mye gain, men var litt støyete

Er litt overasket over at ingen har foreslått randall før.. er det noe galt med dem jeg ikke har fått med meg eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.