Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Allsidig forsterker som funker fett til hovedsaklig metal (og annen rock)


Konnis

Anbefalte innlegg

http://video.google.com/videoplay?docid=3230766253814572787

D-strengen min røyk i dag, så stemte kjapt ned i drop D og prøvde meg på litt "metal", istedenfor å måtte bytte strenger.

Kom til å tenke på denne diskusjonen, så tok like godt fram mobilen og prøvde å demonstrere hvordan metal på Marshall kan høres ut.

Tok med litt clean også, for å vise hvor flott clean man får bare ved bruk av volum på gitaren. Blir jo nesten 100% clean også

Spiller på en Les Paul med SD JB/59 (vreng=JB, clean=59) med kun ledning mellom gitar og forsterker, ingen boost.

Er inn i bright-kanalen og high gain inngangen. Alt står på 10, utenom master (PPIMV) som er på ca 1/4.

Litt ustemt, og det er tross alt tatt opp med mobil. Så kvaliteten er ikke allverden, og mikrofonen taklet ikke lydnivået helt bra, men det får nå gå. =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Føler ikke palm mutingen låt så veldig tight. Men ampen brølte.

Her er Marshall JCM2000 med vrengpedal hos ene gitaristen og Marshall JCM800 med en MT-2 forran. Tatt opp med en Zoom opptaker for noen år siden..

Men vi var fornøyd med lyden på scenen. Jævlig bra punch, volum, dynamikk og brøl i ampene.

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg ikke chorus med vreng.

Men en overdrive kunne fikset biffen, viss du kjøper en god overdrive.

for ordens skyld mente jeg valveking med chorus, ikke marshall. men en overdrive hadde altså gitt fyldigere og feitere lyd på valveking?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke helt.

Men jeg har nettopp kjøpt meg en Boss OD-3 til min Fireball.

På crunchkanalen så gir den mye mer sustain og litt feitere/fyldigere tone. Også mer vreng dersom man skrur opp gain og volume på pedalen.

Viss du bruker lite gain på forsterkeren og setter en overdrive forran ampen, så er det sjanser for at du får litt feitere tone ja.

Men det kommer sikkert an på pedal og forsterker også. Finnes vell folk her med mer erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skulle en chorus kunne ta deg noe nærmere Metallica-lyd? Nei, kjøp deg en Mesa :D

Troll, chorus på vreng er fett det! Hørt Brian May? ;) Min MXR Stereo Chorus låter ihvertfall veldig kult, så lenge den er i loop/etter vrengpedal :)

Tror han refererer til denne:

Ikke 100% on topic, men da jeg leste dette kom jeg til å tenke på denne tråden :)

Les "MASTER OF PUPPETS".

Liker ikke Metallica, så har ingen formening om saken. =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For this tone, scoop the hell out of the midrange

Det der kan ikke stemme med Master Of Puppets.

For meg høres det ut som de har jævlig med mids på akkurat denne platen.

Og jeg tviler på at de bruker chorus på vrengen. Men de bruker chorus i cleans i mellomspill og introer.

AND JUSTICE FOR ALL

This tone is similar to Master of Puppets, but is tigher,

Pisspreik.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey.. finn feit vreng, klæsj på ørlite chorus (eller flanger, men helst chorus), og spill Sad but True. Så skjønner dere hva jeg mener :P

Njeeh. Syns ikke chorus og flanger klarer å etterligne effekten av en gitar som er dubba x antall ganger. Blir noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.