Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvorfor? Er det en importør som har rettighetene til det men ikke ser markedet? Kunne jo hørt med sjefen om det er noe for oss å ta inn (såfremt G&L muliggjør det å selge rett til butikk og ikke via distributører...)

Forøvrig ser det ut som det blir en MM Bongo på meg :)

EDIT: Og da var den min. Woho.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som har en G&L på finn, Castor?

Er det noen som har testet Mooerpedaler på bass? "Hustle Drive" skal jo være en god klone av en Fulltone OCD, som låter helt sjef på bass. Bør ikke en klone også gjøre det da? På http://www.marcmart.com får du nemlig halv pris på alle Mooer effektpedaler visst du slenger inn rabattkoden "mooer132" i kupongfeltet. Gratis frakt til Norge har de også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er ikke lagt ut enda. Den trenger litt TLC, og ikke helt ferdig. Har igjen å file litt før den er klar. Av forskjellige årsaker legger den nok ut i før i midten av november. Den jeg har, er en femstrenger, blueburst. Overveier å bruke tid på å modde den, da moden der man kan velge mellom indre og ytre coils gir veldig store muligheter i lydspekter.

Det hadde jeg ikke trodd, men har handlet en US GL der dette er gjort, og det er den fineste "knotten" på gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*banne* jeg nå vært gjennom så mange basser at jeg vet nøyaktig hva jeg vil ha, men det finnes sjelden i "standard" basser.. Kanskje jeg bare skal ta Tributen til Alfi og gi den en graphite hals, trenger en bass på øvingslokalet jeg ikke er redd for.. Og Rickenbackeren liker jeg ikke å ha der de ukene jeg jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt LENGE med strengebuzz på dypeste streng ved fretting i 6. bånd, og KUN der på den ene bassen min (den som har frets ;) )

I går fikk jeg en aha-opplevelse:

Jeg forsøkte å dempe strengen mellom nut og 5. bånd med pekefingeren, mens jeg frettet med ringfingeren. Og da forsvant buzzingen! Det tyder altså på at det er strengebuzzet er i de laveste båndene på den "ikke aktive" delen av strengen.

Basstrengene begynner å bli gamle uansett, så jeg tok et slipepapir og dro over undersiden av strengen noen ganger over 3. og 4. bånd, og da forsvant buzzingen nesten helt. :)

Man lærer noe nytt hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi det koster som en liten rølpekveld på byen å bytte dem (ihvertfall med norske butikkpriser) og i valget mellom øl og strenger, så.... ;)

Forresten har jeg hatt problemet siden strengene var nye. Det kan jo ha vært en feil på strengene fra starten av.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*banne* jeg nå vært gjennom så mange basser at jeg vet nøyaktig hva jeg vil ha, men det finnes sjelden i "standard" basser.. Kanskje jeg bare skal ta Tributen til Alfi og gi den en graphite hals, trenger en bass på øvingslokalet jeg ikke er redd for.. Og Rickenbackeren liker jeg ikke å ha der de ukene jeg jobber.

Kjenner følelsen. Min ideelle bass er en 4-strengs Spector-kropp med gjennomgående karbonfiberhals (slik som Modulus Quantum TBX har) i Jazz-profil, reverse P i halsposisjon, og en MM humbucker i Stingray-posisjon, med en Bongo 4-band preamp (evt. en HazLab /MM114). Det kombinerer alle elementene jeg har digget med de forskjellige bassene jeg har hatt opp gjennom tidene. Har en følelse av at jeg kommer til å slite med den, gitt.

Endret av Orph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig og billig... Smalt glatt på en Fender Roger Waters Precision. Nå er jeg riktignok rimelig langt fra fan av Pink Floyd og Waters, men jeg likte denne bassen.. bred, god og lettspilt hals med brassnut og en Seymour Duncan SPB-3 pickup? Hva er det å ikke like :P (Satt bedre i lydbildet enn hva Rickenbackeren gjør og, rart nok :S Selvom Rick'en er nok den jeg kommer til å bruke for det meste live og på innspillinger.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

...Og da har jeg sett meg lei av Nickelplated steel, 6 sett Rotosound RS66 strenger på vei i posten :D Håper jeg får de før Giggen neste Lørdag (Åja, og om noen er intressert i høre på en vrengt Rickenbacker 4003 spilt av en Geddy Lee / John Entwistle-inspirert bassist så er det bare å stille på Verkstedet i Oslo, Lørdag 24. November :D )

Facebook-event:

http://www.facebook.com/events/371149839633384/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.